חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חלון אל העתיד תריסי גלילה אז והיום

מאת: עמית איריץבית חכם14/10/20124424 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתם ודאי זוכרים את התריסים הישנים מפלסטיק שעיטרו את המרפסות, אולי לא רבים מכירים אותם בשם שהוענק להם על ידי ממציא הפטנט הישראלי, אך שמם של התריסים הללו היה "תריסול" צרוף המילים תריס ובריסולי. הבריסול בעצם היה הפתרון האולטימטיבי לסגירת מרפסות כאשר בארץ ישראל הייתה מצוקת דיור. הפטנט הישראלי מצא את דרכו החוצה במהרה ועם השנים רק התפתח, היום אנו מכירים אותו בשם תריס גלילה חשמלי.

בשלב המאוחר יותר

לאחר שהתריסולים נכחדו בבניה, הכרנו סוג חדש של תריסים. התריסים הנגללים, תריסי הגלילה הם כמה שלבים או נכון יותר, אוסף של רצועות העשויים מחומרים שונים (עץ, פלסטיק או אלומיניום) התריסים מחוברים ביניהם בכבלים (שכמובן לא נראים לעין) משיכת הכבל כלפי מטה גורמת לאוסף השלבים לעלות, ומשיכתם כלפי מעלה גורמת להם לרדת. בחלק העליון של התריס מותקן מעין ארגז גדול אליו נגללים התריסים. במשיכת הרצועה אנו בעצם יכולים לשחק עם האור וצל ולקבל את המינון של ההצללה שאנו רוצים לאותו הרגע. תריסים אלו שימשו פתרון הצללה נוח לאותם השנים והיוו למעשה צלונים.

יתרונות תריסי הגלילה על התריסים המתקפלים כבר היה ברור לכולם בשלב זה, היה ניתן להגיף את התריסים ובכך לייצור הצללה אפקטיבית ואפילו חושך מוחלט בצהרי היום. שנים לאחר מכן עברנו לתריסים הרגילים אלו שאנו מכירם בכל בית ובית. אך גם אלו עברו שדרוג והיום אנו יכולים לראות את התריסים המתקדמים ביותר- תריסי הגלילה החשמליים.

תריס גלילה חשמלי

כיוון שלתריסי הגלילה היו יתרונות רבים יותר מהתריסים הרגילים, החליטו לקחת את הפטנט של העבר צעד אחד קדימה. היום הוספנו לתריסי הגלילה מנוע חשמלי אשר בלחיצת כפתור אחת מאפשר לפתוח את החלון לגמרי לסגור את החלון לגמרי או להשאירו בשלב ביניים. אין עוד למשוך בחבלים או בחוטים על מנת להגיף או לפתוח את התריס, כיום הכל הפך להיות אוטומטי ונוח יותר. אומנם ההיסטוריה חזרה אך שודרגה בצורה יוצאת מן הכלל.

גם מבחינה עיצובית

כאשר חשבו על הפתרון המושלם של תריסי גלילה לא הניחו לארגז אליו נגללים התריסים לכער את נוף הבית. היום הארגז של תריסים חשמליים מותקן מחוץ לבית, כך שכל יושבי הבית אינן צריכים לראות אותו. מולם נגלה רק התריס העשוי אלומיניום שתורם אמירה עיצובית מודרנית לנוף הבית.

עוד צעד קטן

היום תריסי הגלילה החשמליים אינם נחלתם של עשירים בלבד, היום כל אחד יכול להתקין בביתו את תריסי הגלילה החשמליים העשויים אלומיניום. התריסים קלים מאוד לתחזוקה ולניקיון והם אפילו תפסו את מקומם של הסורגים הבאים להגן בפני פריצות.

 



תגיות המאמר: תריסים חשמליים, צלונים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית איריץ

מאת: עמית איריץעיצוב פנים11/10/121034 צפיות
עיצוב הבית בשנים האחרונות תפס תאוצה רבה, מעצב פנים הפך להיות מקצוע מבוקש והעיצוב אינו פוסח גם על עולמם של הילדים, ההפך הוא הנכון, הניסיון להעניק בחדר הילדים עיצוב מיוחד גובר, כיוון שחדר הילדים תפקידו מעבר לשינה ולהכנת שיעורים, הוא לעורר השראה וסקרנות אצל הגוזלים שלנו.

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181552 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181424 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181490 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181655 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171630 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica