חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופה רושמת – שותפה שקטה בניהול העסק

מאת: SEOnetoניהול16/10/20121611 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבור האדם הממוצע ברחוב, קופה רושמת אינה אלא חפץ אחד מיני רבים אשר אינו זוכה לתשומת לב מעבר לזו הניתנת בהיסח הדעת, בעת ביצוע התשלום. עבור בעלי עסקים לעומת זאת, קופה רושמת היא אמצעי בסיסי להבטחת ניהול תקין של העסק.

קופה רושמת – הרעיון והתפקיד הבסיסי

הרעיון למנגנון אשר יבצע רישום לכל פעולה הקשורה לכסף עלתה בראשו של ג'ימס ריטי, בעליו של בר מצליח בארצות הברית של סוף המאה ה- 19, לאחר שמאס מהגנבות החוזרות של עובדיו מהעסק.

על פי המיתוס, ההשראה לרעיון הגיעה לאחר שהתעניין ריטי במנגנון מכני אשר ספר את מספר הפעמים בהם הושלמו פעולות בסיסיות של חלקים במנוע של מעבורת עליה שהה. אותו מנגנון במעבורת גם שמר רישום לפעולות אשר היו נתונות לפיקוחו, והרישום הועבר לאחר כל הפלגה למכונאים שהיו אמונים על תחזוקת המעבורת. באופן דומה קופה רושמת מבצעת מעקב אחר כל פעולה כספית בעסק ומספקת רישום, שנתון לפיקוחו של בעל העסק.

היישומים השימושיים רבים מספור

הפעולה הבסיסית ביותר שמבצעת קופה רושמת, הוא כמובן – רישום. רישום הפעולות מאפשר הוצאת קבלה על כל מכירה והנפקת דוחות. מובן שכיום, בעידן האינטרנט והמחשבים מספר הפעולות ומגוון הדוחות שניתן לנהל באמצעות קופה רושמת עולה תדיר. לא יהיה זה משולל יסוד לטעון כי קופה רושמת כיום יכולה להוות לא פחות מאשר שותף פעיל המנהל את העסק. בכל הנוגע לתיאום בין מחלקות שונות למשל, קופה רושמת יכולה לבטל כל צורך במתווך אנושי.

שתי דוגמאות פשוטות להבהרה הן המסעדה והמחסן: במסעדה המלצר מקליד את ההזמנה בקופה, ועותק של ההזמנה מגיע ישירות למטבח. במחסן מקליד המנהל האדמיניסטרטיבי את כמויות וסוג הסחורה שיש לשנע, והעובדים כבר דואגים להעמיס את המשאיות בהתאם.

גם בתחום ניהול לקוחות קופה רושמת מציעה מגוון יישומים חשובים. תשלומים כיום המבוצעים דרך מערכות ממוחשבות וכרטיסי אשראי, פרטי לקוח אשר רישומם יכול לספק פלטפורמה שיווקית למבצעים עתידיים והגדלת מידת נאמנותם של לקוחות מועברים בעת ביצוע העסקה. הכוונה כאן היא לפרטים כגון שם, מספר טלפון, חשבון דואר אלקטרוני ותאריך לידה. קופה רושמת בימינו יכולה להשתמש בנתונים אלו על מנת לשלוח מסרון לנייד של הלקוח בדבר מבצע מוגבל בזמן או מייל לכבוד יום ההולדת או בדבר הגבלת הזמן על השכרת רכב בארץ שהוא ביצע לפני X זמן.

קופה רושמת הנוחה לשימוש יכולה להקל על משך הכשרתו של עובד חדש ולייעל את משך הטיפול בכל לקוח ובכך לשפר את איכות השירות. כל זאת בשילוב הקונצנזוס בדבר היותה של הכלכלה המודרנית כלכלה המושתתת על שירותים מדגישה ביתר שאת את חשיבותו הבסיסית של האמצעים המוענקים בידי קופה רושמת.

 



תגיות המאמר: קופה רושמת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים SEOneto.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOneto

מאת: SEOnetoהדברה25/12/131074 צפיות
בימים בהם המזיקים רק הולכים ומתרבים, כדאי מאוד לבצע הדברה בביתכם, ומוקדם ככל האפשר: המזיקים מעלים את מפלס הלחץ, הורסים את המזון והרהיטים ואף כוללים

מאת: SEOnetoתחביבים28/10/131211 צפיות
"יש לי מכונת תפירה בבית". המשפט הזה, שעד לפני כמה שנים היה נחשב מגוחך ובלתי סביר, הוא היום שיא האופנה. כן, אם אתם רוצים להרגיש בעניינים, כדאי שתחפשו מכונות תפירה ותתחילו לעבוד

מאת: SEOnetoרפואה21/10/131239 צפיות
העולם שלנו הוא עולם אלקטרוני. כמעט כל דבר כאן, כל פריט וכל חפץ שבו אנחנו משתמשים עובד על בסיס אלקטרוני וככזה - הוא פולט אנרגיה החוצה, אל הסביבה

מאת: SEOnetoעיצוב גינות07/10/131120 צפיות
היום, לקנות סוככים זו לא בעיה רצינית, לכאורה. הרי פרוסות לפניכם שלל חנויות שמציעות סוכך לכל מטרה, ואינספור יבואנים שמציפים את השוק בשלל סוגים של סוככים

מאת: SEOnetoבר ובת מצווה12/03/131225 צפיות
דמיינו לעצמכם .... האורות נכבים... אתם מתרגשים... ואז.... הסרט שלכם מוקרן ע"ג מסך ענק לכל האורחים ...והכפיים ..... קליפים לבר מצווה , זה ממש.. לא מה שהיה פעם. היום , בכדי להפיק קליפים לבר מצווה טובים , צריך להבין בקולנוע , ולהיות מיומן ומקצוען אמיתי

מאת: SEOnetoהפקות אירועים07/03/131123 צפיות
שבירת השגרה על ידי הוצאת העובדים ליום כיף השתרשה כנורמה בעולם העסקי כבר לפני עשרות שנים. כיום כמעט ולא ניתן למצוא חברה שלא מקפידה על קיום יום כיף לעובדים לפחות אחת לשנה, אם לא פעמיים בשנה.

מאת: SEOnetoאירועים עסקיים06/03/131055 צפיות
אירועים עסקיים הם המראה הצלולה ביותר לבבואתה של חברה או של בית עסק. אירועים עסקיים מספקים את ההזדמנות או סגירת הגולל ליצירת קשרים עסקיים ומיתוג מול קולגות, לקוחות קיימים ופוטנציאלים וכמובן בעלי השפעה והון בתחומכם – תלוי בטיבו של האירוע.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201151 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica