חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הו'אופונופונו – שאלות שכיחות מאת מאבל כץ

מאת: מאדורי פרםמדיטציה17/10/20121750 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה הו'אופונופונו?הו'אופונופונו הוא אמנות הוואית עתיקה מאוד לפתרון בעיות. בני הוואיהמקוריים, האנשים הראשונים שחיו בהוואי, נהגו לתרגל אותה. ד"ראִיהַלֵאַקַלָה הְיוּ לֵן, המורה שלי להו'אופונופונו, אומר שאנשים אלההגיעו מגלקסיות אחרות. מורְנָה סימונה (מורתו של איהלאקלה) הביאה אלינו אתאומנות ההו'אופונופונו והתאימה אותו לזמנים המודרניים.

מיהי מורנה סימאונה?
מורנה נאלאמאקו סימאונה (19 במאי 1913 – 11 בפברואר 1992) היא יוצרת השיטה'זהות העצמי' באמצעות הו'אופונופונו, אותה החלה ללמד בשנות השבעים. אנשיהוואי הכירו בה כקאהונה איאפאאו (מרפאה) ובשנת 1983 העניקה לה מדינת הוואיאת תואר הכבוד "אוצר חי".
המטרה העיקרית של תהליך זה היא לגלות את האלוהות בתוכנו. הו'אופונופונו הואמתנה יקרת ערך המאפשרת לכל אדם לפתח יחסים פעילים עם האלוהות שבתוכווללמוד לבקש שבכל רגע ורגע יתנקו השגיאות שבמחשבותינו, במילותינו, במעשינואו בפעולותינו. "מהותו של תהליך זה היא שחרור, שחרור מלא מן העבר. נקו,מחקו, מחקו וגלו את השלווה הפנימית שלכם. איפה? עמוק בתוככם", אומרת מורנה.
באמנות 'זהות העצמי' באמצעות הו'אופונופונו משתמשים בטכניקות שונות כדיליצור שותפות פעילה בין שלושת חלקי הנפש או העצמי: התת-מודע, המודעוהמודע-העליון. כך מתאפשר לנו לתבוע מחדש את החיבור הפנימי האישי שלנולאהבה, למקור האלוהי שלנו, המשכין בתוכנו שלווה, הרמוניה וחופש. מורנההשאירה בידי האנושות את גירסתה המעודכנת לפילוסופיה הוואית עתיקה זו שלפתרון בעיות כמתנה שנועדה לתרגול ולשיתוף.
בטרם נוצרה גירסה זו, נהגו לתרגל את ההו'אופונופונו בנוכחות המשפחה כולה.איש לא יכול היה להיעדר. בתהליך היה נוכח מתווך ולכל בן משפחה ניתנההזדמנות לבקש סליחה מן האחרים. בימינו בני המשפחה אינם גרים יחדיו או בקרבתמקום כבעבר. קשה יותר לאחד את כל בני המשפחה שיתכנסו יחדיו בחדר אחד, ולכןנוצר תהליך מעודכן המתאים יותר לחיים המערביים.

מיהו ד"ר איהליאקלה היו לן, ומה הקשר שלך עמו?
ד"ר איהליאקלה הוא מורה ההו'אופונופונו שלי מזה 15 שנה. במשך שנים הוא עבד,נסע וליווה עם מורנה סימאונה ואף עדכן את אמנות 'זהות העצמי' באמצעותההו'אופונופונו כדי לסגל אותה לזמנים המודרניים, שתהיה קלה ומעשית יותר.התהליך החדש הפך להיות אינדיבידואלי, כדי שניתן יהיה לתרגל אותו לבד. עםזאת, הוא עדיין יעיל מאוד עבור כל שושלת המשפחה שלנו. מה שנמחק מאיתנו נמחקגם מבני משפחתנו, קרובינו ואבותינו. כי למעשה ראוי להדגיש ש90% מבעיותינונובעות מאבותינו!
איהליאקלה אמר לי: "אילו הייתי אומר לך לפני עשר שנים שאין אדם מחוצה לך,היית נושאת את רגלייך ובורחת מהר ככל האפשר". עכשיו אחרי שנים של עבודהמודעת, אנחנו מוכנים להעלות בדעתנו שאלה הן רק מחשבותינו (הזיכרונות שלנו)בנוגע למשפחה שלנו. לאמיתו של דבר, אין איש "מחוצה לנו"; הכול קיים בתוכנוובזיכרונותינו.
אני זוכרת שיום אחד חזר איהליאקלה מהליכת אחר הצהריים שלו כשדמעות בעיניוואמר לי: "עכשיו אני מבין שכל מה שאלוהים מבקש מאיתנו הוא שנטפל היטבבעצמנו ונאמר "אני מצטער" כאילו היינו ילדים קטנים. זה הכול."

איך התחלת ללמד את ההו'אופונופונו?
הלכתי לסמינר הראשון שלי עם איהליאקלה ביולי 1997 באומהה, נברסקה. לאחרמכן, הזמנתי אותו לבוא ללוס אנג'לס והבנתי שמצאתי את הדרך הקלה ביותר שאותהחיפשתי זמן כה רב.
במשך שתים-עשרה שנים חייתי עם איהליאקלה, נסעתי איתו לאמסטרדם, בריסל,צרפת, אנגליה, ארגנטינה ומקומות רבים אחרים בארצות הברית. הוא שיתף אותיבכל כלי הניקוי שהגיעו אליו במהלך מתן ייעוץ, מדיטציות הכשרה וטיוליםארוכים בפרבר וודלאנד הילס שבלוס אנג'לס.
בין 2000 ל-2001 הרגשתי בלבי שביכולתי ללמד הו'אופונופונו. הפניתי את בקשתילתאגיד קרן ה"אני" (|The Foundation of I, Inc.) (חירות הקוסמוס) ושםהחליטו לערוך מדיטציה בנוגע לכך, כמו שעושים עבור כל מי שמבקש ללמדהו'אופונופונו – היות וסודות ההו'אופונופונו אינם הגיוניים, אלא הם"נרכשים" על ידי אלה שחיים עימם – לשמחתי, לאחר זמן מה, ברכתם ניתנה לי,ורק אז התחלתי ללמד. במשך שנים רבות, לימדתי 'זהות העצמי' באמצעותההו'אופונופונו (SITH) במסגרת הקרן, עד שביקשתי רשות בשנת 2004 ליצורסמינרים משלי להוראת הו'אופונופונו תוך שימוש בחומר של הקרן. וגם על כךקיבלתי רשות.
בנובמבר 2008, לאחר שנים רבות שבהם ניהלתי קריירה כפולה, החלטתי לעזוב אתהקריירה היציבה מאוד שלי כרואת חשבון בלוס אנג'לס, לא משום שהיו לי חסכונותאו שלא היו לי חובות, נהפוך הוא. אך, כמו תמיד, בכל פעם שעשיתי משהו לאהגיוני, או שקיבלתי החלטות לא מתקבלות על הדעת, אך בטחתי בכך, הגעתילתוצאות מדהימות ביותר. כיום אני משוחררת מחובות ונוסעת בעולם ללמדהו'אופונופונו בדרך המעשית והמקורקעת ביותר. הסוד של הו'אופונופונו מתייחסלשינוי הפרדיגמות שאנו חיים ברגע זה ופועלים מתוכם.

האם אני יכול ללמד אנשים אחרים את ההו'אופונופונו אחרי השתתפות בסמינר?
ד"ר איהליאקלה היו לן אומר: "החומר של 'זהות העצמי' באמצעות ההו'אופונופונוהוא רוחני והשימוש בו נעשה בעקבות הכנה ותהליכי ניקוי אישיים עמוקים.הקאהונות בעבר והמטפלים כיום עוברים הכשרה והסמכה לאורך תקופה ארוכהולעיתים במשך כל חייהם, כך שבסמינר אחד אין די. מלבד זאת, החומרים הנלמדיםבסדנאות המדיטציות, וכלי הניקוי מוגנים בזכויות יוצרים. שימוש מסחרי בהםללא קבלת רשות מן הקרן, לא רק שאינו אתי ופוגע ביושרה ובניקיון הפנימי אותואנו מבצעים בעזרת הו'אופונופונו, אלא שגם עלולות להיות לכך השלכות חמורות.עם זאת, לגבי אלה המשתמשים באמנות זו עבור עצמם, התועלת היא אדירה והשימושמבורך, מומלץ ורצוי. ההחלטה היא שלכם".

באופן אישי, לפני שהתחלתי ללמד הו'אופונופונו השתתפתי בסמינרים לפחות 200פעמים. לכן אני מופתעת כשאנשים חושבים שמכיוון שהשתתפו בו פעם אחת, הם כבריודעים את החומר היטב ויכולים ללמד אותו. זה מראה ומאשר לנו עד כמההאינטלקט שלנו יכול להיות מוגבל. בנוסף לכך, אני מבקשת להבהיר שלא לומדיםאת ההו'אופונופונו רק באמצעות מילים. עלינו, למשל, להכין את החדר בדרךמיוחדת מאוד ולקבל את ברכת היקום (את הרשות להעביר את החומר) כדי שיסייעלנו לנקות (זוהי הסיבה לכך שפעמים רבות מתחוללים הניסים במהלך הסמינרואחריו, אפילו אצל אנשים שמשתתפים בהם מרחוק כדי להיות שם ולקבל אתהברכות). צריך גם לדעת איך לנקות באופן אוטומאטי כדי שנעשה זאת מתוך השראה;אחרת, נוכל אפילו להזיק לאנשים בכך שניתן להם מידע שגוי, שכן איננו יודעיםמה נכון ומושלם עבורם. האינטלקט מקשיב באופן מוגבל ביותר, פולט אתהפרשנויות שלו ופועל מתוכן. פעמים רבות, בהיותו כה עסוק במחשבה ובגיבושדעה, האינטלקט אינו מקשיב כלל. ואז כאשר אנשים אלה מעבירים את החומר,דבריהם הם בבחינת טלפון שבור, עד שהמסר מגיע לאוזני התלמידים - המידע כברשונה לגמרי!
נבהיר אף יותר מכך ונאמר שאחד הדברים החשובים ביותר שאנו לומדים בסמינר שלהו'אופונופונו הוא שאנו אלה שצריכים לעשות את העבודה. אנו לומדים שביכולתנוהאישית לשנות את פני הדברים; ומה שנמחק מאיתנו נמחק מכולם וכאשר אנומשתנים - הכול וכולם משתנים אף הם. אם ברצוננו לעזור, עלינו לעשות אתהעבודה בעצמנו! ועל עצמנו! אין איש מחוצה לנו. אז את מי בעצם אתם הולכיםללמד? מכאן אתם יכולים להבין שהם בעצם לא הבינו, שלא לדבר על אותם אנשיםשחושבים שלמדו הכול באמצעות האינטרנט ומאמינים שהם יודעים.

מאבל כץ תבקר בישראל ותקיים מספר סמינרי הו'אופונופונו בתל אביב, באילת ובקיבוץ גשר.
קראו עוד על הו'אופונופונו ועל מאבל כץ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סדנת ריברסינג בתל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאדורי פרם

מאת: מאדורי פרםמדיטציה02/02/121291 צפיות
מערכת הצ'אקרות היא מערכת נסתרת של שבעה מרכזים עוצמתיים בשדה האנרגטי של האדם. בעזרת חכמתן של הצ'אקרות נוכל לגלות חסימות שונות וכישורים ייחודים הטמונים בנו, וככל שנרחיב את המודעות לצ'אקרות ונשיל את מעטה הדימויים העצמיים הלא כנים שלנו, כך נשחרר מחסומים ומגבלות בתוכנו ונאפשר לחופש והרמוניה להתגלות.

מאמרים נוספים בנושא מדיטציה

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181335 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה15/06/171563 צפיות
כולנו מחפשים שקט , חופש מהמיינד , חופש מהמחשבות שבאות והולכות בעירות וגם בשינה בדמות חלומות. החיים המערביים לא נותנים לנו הנחות ונדמה שרכבת המחשבות הזו רק הולכת וגוברת ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רגע אחד של שקט.

מאת: אשרם במדברמדיטציה05/08/152573 צפיות
ההזדמנות ללמוד איך להנחות מדיטציות אושו 10 ימים, 13 - 22 באוגוסט 2015 זו השנה החמישית ב"אשרם במדבר" שאנו פותחים מרחב של תרגול ולימוד המדיטציות לעומקן. ללמוד מה הפילוסופיה של המדיטציה בכלל ושל המדיטציות של אושו בפרט. איך להסביר את המדיטציה, איך להעביר אותה לקהל אחר ואף להתנסות בעניין. גם תיאוריה וגם פרקטיקה. וכל זאת משולב בשני סופ"שים שלמחנה מדיטציות אושו.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151619 צפיות
להיות באהבה ארבעה ימים, 4 - 7 בפבואר סדנת "התעוררות הלב המואר" נוצרה בשבילך לעזור לך להעיר את הלב. כאשר אנו זוכרים כיצד לחיות מהמרחב המקודש של הלב, אנחנו יכולים להפעיל את גוף האור שלנו – המרכבה. הסדנה יכולה לסייע לפתיחת העין השלישית דרך תרגול טנטרה של הלב. אנו נתחבר לתהליך היצירה בתרגילים שונים אותם נתרגל במהלך הסדנה.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151843 צפיות
אושו אינטנסיב Osho meditation camp - מחנה מדיטציות אושו 12-14 במרץ אשרם במדבר מזמין אתכם לחווית מדיטציות מדברית - סוף שבוע שכולו תרגול ולימוד מדיטציות אשר אושו יצר עבורנו. מחנה מדיטציות אושו, הוא אירוע המתקיים בכל רחבי העולם. המשתתפים מוזמנים לחוות באופן פעיל את איכות המדיטציות האקטיביות, אשר המורה אושו הביא עבורנו. המדיטציות האקטיביות מותאמות לאדם המודרני החושב, ועוזרות לו להתקרב אל העולם הפנימי ואל המודעות מתוך התבוננות אשר נוצרת באופן טבעי עקב האקטיביות שבמדיטציה. זהו סופ"ש שכולו מדיטציו

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141669 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה26/06/144056 צפיות
נחנו רוצים להזמין אתכם להזדמנות, הזדמנות לצאת מתוך המירוץ של היומיום ולחוות תהליך עמוק של גילוי ששינה חיים של אנשים רבים ב"מסע 21" - תהליך אינטרנטי עוצמתי מצרפים לכם לינק לפרטים והרשמה אם אתם מתפללים לאיזון לריפוי, לבהירות, להתפתחות... אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עוצמתי שיקח אתכם לצעד הבא שלכם...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica