חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניה מתועשת – עקרונותיה ויתרונותיה, בהשוואה לשיטות הבניה האחרות

בניה מתועשת נחשבת לאחד מסגנונות הבנייה המתקדמים ואף גם הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות. השילוב שבין טכנולוגיה מתקדמת לפתרונות נוחים ויעילים יותר, הופך את סוג הבניה הזה למבוקש מאד, וכן לכזה המוכיח את עצמו שוב ושוב. בניה מתועשת מוצעת על ידי חברות, המתמחות בסוג זה של בניה וזוכה להצלחה רבה לא רק בארץ, כי אם ברחבי העולם כולו. מהם עקרונותיה ומאפייניה של בניה זו ומדוע, פעמים רבות, היא כדאית הרבה יותר משיטות הבניה האחרות? על כך, במאמר הבא.

עקרונותיה של הבניה המתועשת

בניה מתועשת , כאמור, הינה אחת מתוך מגוון של שיטות בניה המוצעות כיום, אולם נחשבת בין הפופולאריות ביותר. בניה מתועשת משלבת, ובאופן מושלם, מגוון של טכנולוגיות מתקדמות שונות ומאפשרת ליהנות מפתרונות איכותיים ויעילים מאד. הנה כמה מעקרונותיה המרכזיים:

· הכנה מראש והרכבה במקום – זהו, למעשה, העיקרון העיקרי של בניה מתועשת. בניה זו כוללת את הכנתו של הבניין עצמו מראש, והרכבתו במקום. בין אם זו תבנית הקיר או כל פרט אחר בבניין, את כולם מכינים במפעל מבעוד מועד, ובשטח עצמו מרכיבים יחד עד לקבלת מבנה שלם. בדרך זו מתמקדים בחלקו הפנימי של המבנה, שכן הכל נעשה מראש ואף אין צורך בעבודות שונות, לרבות עבודות טיח או גימורים מסוגים שונים.

· פתרונות ירוקים – אחד מעקרונותיה המרכזיים של בניה מתועשת הוא השימוש בפתרונות ירוקים. בשל השילוב של טכנולוגיה מתקדמת במסגרת התהליכים הרבים, הכלולים בה, היא יכולה לבחור בחומרי גלם ראויים יותר, היא מייצרת פחות זיהום אוויר ואבק וגם איננה גורמת לנזק סביבתי רב, בהשוואה לסוגי הבניה האחרים.

· חוסכת בזמן וכסף – עקרון נוסף, המאפיין את הבניה הזו, הוא העובדה שניתן בעזרתה להגיע לתוצאות מהירות יותר ותוך פרק זמן קצר במיוחד. בניה מתועשת נחשבת לבניה מהירה מאד שכן עושה שימוש בפתרונות טכנולוגים מתקדמים ביותר, העוזרים לה להגיע לתוצאות אלו באופן מהיר יחסית ולחסוך ביותר מ – 30 אחוזים מהזמן.

· שילוב של אלמנטים טכנולוגיים משוכללים, יעילים ומתקדמים – מאפיין נוסף לשיטת בניה זו הוא השימוש בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים, משוכללים ויעילים מאד. בניה מתועשת, שלא כמו שיטות בניה אחרות, משלבת במסגרתה את מיטב הטכנולוגיות וכל זאת כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר והמתאימות ביותר. בניה מתועשת משלבת כמה סוגים שונים של טכנולוגיות, שאינן מקובלות בבניה אחרת, ולכן מוכיחה את עצמה ובעיקר מגיעה אל תוצאות מצוינות בשטח עצמו.

יתרונותיה של בניה מתועשת בהשוואה לשיטות הבניה האחרות

לא בכדי נחשבת בניה מתועשת למבוקשת מאד, ובעיקר בשנים האחרונות. בניה מתועשת היא בניה חסכונית מאד. היא מאפשרת לבצע מספר תהליכים שונים בו זמנית ללא הצורך להמתין עד סיומו של אחד מהם. בניה מתועשת מאפשרת לבצע עבודות הרכבה שונות, כמו הרכבת חיפוי למשל, בחלקו החיצוני של המבנה, ומבלי להמתין עד השלמת השלד כולו. היא מאפשרת גם לקבוע נקודות חשמליות שונות בקירות המבנה וכן להתייחס לאלמנטים נוספים, עוד לפני שהסתיימה בנייתו של השלד.

לצד כל זה, מדובר בשיטת בניה נקייה מאד ויבשה מאד. מכיוון שחלקים רבים ממנה מתבצעים מראש, במפעל, ולא בשטח עצמו, היא נעשית בסביבה נקייה ואיננה גורמת לנזק סביבתי. היא נחשבת כמובן, ובעיקר בזכות ההכנה מראש של חלקים רבים ממנה, למהירה במיוחד וכמובן גם ליעילה ומתקדמת מאד. שיטת בניה זו, בהשוואה לשיטות אחרות, יכולה להתאים גם למבנים גדולים מאד, כמו גשרים או בניינים גבוהים שקשה לבנותם בשטח עצמו ונדרש לעשות זאת מראש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132116 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/136999 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138250 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222785 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223092 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica