חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן

מאת: בתיה כץיהדות29/10/2012696 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שאלה: אני חוטאגרוע ביותר ועברתי על הדברים הכי גרועים בתורה, אני לא מרגיש שיש ליסיכוי לחזור אי פעם בתשובה, אני כל כך מלוכלך בחטאים שלנקות אותם אצטרךאלף שנה.

תשובה: אתה כמו שאתה אלוקים אוהב אותך באמת! נראה לך מוזר? שמע פתגםבשם הבעל שם טוב: הלוואי שהייתי אוהב את ה צדיק הגדול ביותר כמושאלוקים אוהב את הרשע הגדול ביותר!
עצם זה שאתה עדיין חי, עצם זה שאלוקים החליט להחזיר לך את הנשמה היוםבבוקר, זה מראה שאלוקים לא התייאש ממך שאלוקים מחכה לך, מחכה שתתקרבאליו יותר.
אין ייאוש בעולם כלל! אומר רבי נחמן מברסלב, נחזור אין ייאוש! אין כזהדבר ייאוש! ראית פעם פיל עם 20 רגליים לא ראית נכון? כי אין כזה פיל,גם ייאוש אין, תמחק מהלכסיקון שלך את המילה ייאוש ותכתוב במקומה תקווה,סיכוי, אמונה.

דווקא זה שנפלת והשם עוד מחייה אותך מראה שיש לך את הכוחות ואתה מסוגללהתעלות והכול יתהפך לטובה כמו שכותב בספר מלחמת היצר עמוד כ"ה:"אדרבא, דווקא אותם הנשמות שמסוגלים מאד מאד לעלות (בשיפור עצמם) דווקאעליהם יש הרבה הפרעות וניסיונות וכישלונות"
כתוב בתלמוד (סוכה נב) "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו" דהיינו אתהשנראה לך שיש לך יצר הרע ענק והוא החטיא ומחטיא אותך מאוד מאוד, דווקאאתה מסוגל להיות הצדיק היותר גדול ולכן היצר הרע נטפל דווקא אליך כיאתה מסוגל להיות בדרגה גבוהה, ייתכן שלבך לא נותן לך להאמין אבל אלותעתועי היצר שלא מעוניין שתקבל את הדברים.
כתוב בתלמוד: אין דבר העומד בפני התשובה, אתה מבין את הכוונה, שאפילוחטאת את החטאים החמורים ביותר, כשאתה שב בתשובה אמיתית, זה נמחק!
ואדרבה, ככל שהאדם המתקרב היה רחוק יותר, כך כל התקרבות שלו גורמת לנחתרוח ולקידוש שם שמים בעולם, כל מי שהיה יותר בעומק החטא והחליט להתקרבכך נדרש ממנו יותר מאמץ להאמין בעצמו להאמין בתשובה, להאמין בבורא שהואכן אוהב אותו, וכשהוא מתגבר על ההסתרות והייאוש שהיצר מנסה להכניס לו,ממילא זה יותר קידוש שם שמים.
וכמו שאומר רבי נחמן מברסלב: אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמיןשיכולים לתקן!
בוא נפרש את המשפט הזה:
אתה מאמין שקילקלת? שעשית עבירות והם קילקלו את נשמתך, למה אתה מאמיןכך? כי כך כתוב בתורה, אומר רבי נחמן: תאמין שיכולים לתקן! אותה תורהשאומרת שאדם קלקל אומרת ומדריכה כיצד לתקן, אותה תורה אומרת שיכוליםלתקן ! כן אתה יכול לתקן, היצר מכניס לנו חצי משפט רק שיכולים לקלקלוהצדיקים ואנחנו צריכים לשנן את חצי המשפט השני שנאמין שכן יכוליםלתקן!
כמו שכותב בספר שומר אמונים: (מאמר הבטחון וההתחזקות פרק ו') : "בודאיובודאי שהקדוש ברוך הוא משתוקק ומצפה לכל בן ישראל שישוב אליו, גם בכלמיני נפילו וירידות, אפילו הוא ממש ירד כבר לשאול תחתיות... עם כל זההקדוש ברוך הוא משתוקק ומצפה אליו... ואם יאמר לך היצר מה תרוויח בזה?כי מחר ממילא תשוב ותיפול אחור, אבל תדע אחי אהובי כי מעולם לא נאבדמשום אדם שום מצווה"
ומובא בספר אמת וצדק (עמוד ת"ג) : "צריך שתדע אפילו אם אתה משוקע במדורהקליפות ואתה במדריגה התחתונה מאוד עד שנדמה לך שאי אפשר עוד להתקרבאליו יתברך מחמת שנתרחקת מאוד ממנו, אף על פי כן תדע שאפילו במקומך גםכן שם תוכל למצוא אלוקותו יתברך ומשם אתה יכול לדבק את עצמך בו יתברךולשוב אליו בתשובה שלימה, כי לא רחוקה היא ממך אלא שבמקומך רבוהלבושים"
ועוד מובא שם (אמת וצדק עמוד ת"ב) : "כי כל אחד שנפל למקום שנפל נדמהלו שעליו אינם נאמרים דברים אלה... אבל באמת תדע ותאמין כי כל הדבריםאלו נאמרים גם על הקטן שבקטנים והגרוע שבגרועים כי השם יתברך טוב לכלתמיד"
בנוסף לכך כתוב שעל ידי תשובה מאהבה אדם יכול להפוך את עוונותיולזכויות, אתה קולט? אתה שהיצר מטעה אותך להתייאש מעצמך, אתה יכול להפוךהכל לזכויות טובות, התחל להתקרב, תלמד יותר יהדות, תורה, קרא בספריםבמאמרים, ותתחזק ותעלה ותצליח, אלוקים אוהב אותך וחפץ בטובתך.
כמובן שאפשר להוסיף ועוד ניתן ומומלץ לעיין בספרים הבאים: דור התמורות,הרב לוגאסי ; משיבת נפש, רבי נתן מברסלב ; אומץ מאת הרב באזנסון, הוצאתשיר חדש ; מלחמת היצר.

למידע בנושא