חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארוחת בוקר - הארוחה הכי חשובה ביום

מאת: כותב מדופלםצימרים29/10/2012948 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כבר בתלמוד ייחסו חשיבות רבה לארוחת הבוקר - וכיום כבר ברור ומוכח שלא טעו בכך. מעבר לעובדה שכיף להתחיל את היום עם דברים טעימים שמענגים את החך, מדובר בארוחה החשובה ביותר ביום מבחינה בריאותית, ובכל גיל.

יש לכך מספר סיבות, כשהראשונה לכך היא המצב שבו הגוף נמצא בלילה - קצב חילוף החומרים יורד כדי שהגוף ינצל לאט את מאגרי האנרגיה, במהלך שעות הצום הארוכות של הלילה. התוצאה היא שאנו קמים עם מעט מאגרי אנרגיה זמינים בגוף, וכדי שנוכל להתחיל את היום כמו שצריך - עלינו לתת לו את המזון הנדרש. רק אכילת ארוחת בוקר תחזיר את הגוף למצב התקין, תעלה את קצב חילוף החומרים ותספק את האנרגיות לפעילויות השונות במהלך היום.

יתרה מכך, מחקרים מצאו גם כי אכילת ארוחת בוקר באופן יום יומי עוזרת להוריד את רמות הכולסטרול הרע בדם ומשפרת את תגובתו של הגוף לאינסולין. בנוסף, ארוחת הבוקר משפרת את הריכוז, את הזיכרון ואת תפקוד המוח, ואף מעודדת חשיבה יצירתית. לא מעט מחקרים הוכיחו כי ילדים ומבוגרים שאכלו ארוחת בוקר היו רגועים יותר והצליחו יותר במשימות שעמדו בפניהם יותר מקבוצת הביקורת שוויתרה על הארוחה החשובה ביום.

מלבד היתרונות הברורים האלו, ארוחת בוקר חשובה במיוחד לאלו שמתכוונים להרזות או רק לשמור על תזונה בריאה ותקינה, ולא רק בשל איזון קצב חילוף החומרים.

כשאנו קמים, מופרש החומר "נוירופפטיד" ברמות גבוהות, חומר שמעלה את החשק לצריכת מתוק. הסיבה לכך הוא שהגוף משדר לנו את כמיהתו לפחמימות לאחר צום הלילה. במידה ומוותרים על ארוחת בוקר, רמת הנוירופפטיד נותרת גבוהה וממשיכה לעלות במהלך היום - כך שבמהלך היום צפויים לנו התקפי רעב שיגרמו בסופו של דבר לאכילה עודפת ומיותרת.

אז מה בעצם כדאי לאכול? ארוחת בוקר איכותית כוללת את כל אבות המזון - פחמימות, חלבונים ושומנים, כשיש עדיפות לפחמימות מורכבות ודגנים מלאים. מומלץ ביותר להוסיף ירקות או פירות, כדי להתחיל את היום עם מלאי ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים שמגבירים את תחושת השובע.

אפשר לראות שבעצם ארוחות הבוקר שניתן למצוא בבית קפה, צימר, מלון וכן הלאה לרוב כוללות הרכב מעולה של ארוחת בוקר - לחם דגנים מלא או גרנולה כפחמימה, ביצים, גבינות ויוגורטים כחלבונים ושומנים איכותיים כמו תיבול הסלט בשמן זית, טחינה, אבוקדו, אגוזים וזיתים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כותב מדופלם

מאת: כותב מדופלםספורט וכושר גופני - כללי02/06/131095 צפיות
אין כל ערר לגבי ערכיה הרבים של הפעילות הגופנית - אך היא לעיתים עלולה לגרום לנזקים אורטופדיים או להחריף בעיות בריאותיות קיימות. כדי שלא נצטרך חלילה להפסיק לרוץ ולהתאמן, עלינו פשוט לשמור על מספר כללים. את הכאב אפשר למנוע ובקלות - אז מדוע שלא נעשה זאת?

מאת: כותב מדופלםאופנה02/06/13980 צפיות
אנחנו הולכים ברחוב ורוצים שכולם ידעו במה אנחנו מתגאים ולאן אנחנו שייכים – צוות, פלוגה, סיירת, קבוצה, תנועה או ארגון, שאותו אנחנו רוצים לייצג יום יום. במיוחד חיילים לאחר משימה קשה במיוחד רוצים להראות לכולם את האתגר בו עמדו והצלחתם בו - אך ללא מדי צה"ל, צריך למצוא "תלבושת אחידה" אחרת. בדיוק לשם כך נועדו חולצות וכובעים מודפסים, שמחליפים את השלט שהיינו רוצים להסתובב איתו שיאמר לכולם - "תראו, אני משלהם!".

מאת: כותב מדופלםצימרים14/03/131213 צפיות
כשיוצאים אל סוף שבוע זוגי חשוב לנסות לא לקחת את טרדות היום יום איתנו, לנסות להניח את המציאות בצד ולהנות מהחופשה עד הסוף. הרבה פעמים אנחנו לוקחים עם המזוודה מגוון דאגות, שלא מאפשרות לנו להתרכז בבן הזוג, בנוף המקסים שמסביבנו ומההזדמנות הנהדרת להירגע ולהתפנק. נצלו את הרגעים להתנתק לחלוטין מהשגרה, כאילו אין שום בעיה שמחכה לכם שתחזרו - ורק כך תוכלו להתמודד עם כל המכשולים הרבה יותר טוב כשתחזרו. גם אם סוף שבוע בלבד נדמה לכם קצר מדי, תתפלאו לגלות כמה הזמן הזה חשוב עבור הזוגיות שלכם.

מאת: כותב מדופלםטיולים בארץ14/03/131008 צפיות
לקום בבוקר לתוך נופים ירוקים, עטופים בניחוח פריחה רעננה מעצי הפרי שנמצאים בשיא אונם, הבוקר חמים . הגיע הזמן לצאת לדרך, למסלול שכולו פרחים צבעוניים - זהו הגליל המערבי. טיול אל הגליל המערבי תמיד טומן בחובו צפייה בפריחה יפהפייה כלשהי - ובעונת האביב, כשהטבע במלוא הדרו, הגליל המערבי הופך לקסום ביותר.

מאת: כותב מדופלםזוגיות ואהבה10/02/131248 צפיות
ילדים זה שמחה - על כך כלל אין ויכוח. עם זאת, הורים רבים מגלים לאחר שנים שבהם גידלו את הילדים שהרומנטיקה נעלמה כליל מחייהם. הילדים תופסים את מירב אם לא את כל תשומת הלב, וכשהעבודה ברקע לצד סידורי הבית - אנחנו לא תמיד זוכרים להקדיש זמן לזוגיות שלנו. למרות שהדבר נשמע הגיוני וכי כל חיי נישואים מגיעים למצב זה בשל נסיבות החיים, אין כל סיבה להרים ידיים ולראות את הזוגיות שלכם דועכת. בעזרת כמה דברים קטנים תוכלו להחזיר את הלהבה לחייכם, ולהרגיש את האהבה בוערת בכם שוב. אל תמתינו - פן יהיה מאוחר מדי.

מאת: כותב מדופלםזוגיות ואהבה10/02/131267 צפיות
כל שנה, ב-14 בחודש פברואר, לבבות וורדים מציפים את פני כדור הארץ. וולנטיין דיי נחגג בכל רחבי העולם ובפרט בישראל, ורבים שמחים לחגוג אותו - הרי אין דבר יותר משמח לחגוג מאשר את האהבה. וולנטיין דיי חשוב בעיקר כל אלו שעד כה התחמקו מבילויים רומנטיים או פשוט לא מצאו להם פנאי - וכעת, התאריך הקסום הזה הוא ההזדמנות שלהם להוקיר את אהוב ליבם ולהעלות חיוך על פניו.

מאת: כותב מדופלםמשפחה וזוגיות - כללי10/02/131072 צפיות
פעמים רבות החוויה המשפחתית בחגים אינה חיובית במיוחד, במיוחד לא עבור הצד המארח - שעות של בישולים, הכנות וניקיונות בטרם אירוח המשפחה המורחבת, ולאחר מכן עוד שעות של סידורים וניקיונות נוספים. למה שלא תמצאו דרך אחרת להיפגש עם המשפחה המורחבת ולחגוג איתה את החג, שלא תדרוש מאמץ רק מצד אחד במשפחה - חוויה שבה כולם יצאו מורווחים, חוויה שתיחקק כזיכרון משפחתי מדהים?

מאמרים נוספים בנושא צימרים

מאת: יוסי לויצימרים04/09/172093 צפיות
מדוע לבחור בוילת נופש מפוארת לכל המשפחה? מה היתרון בוילות בצפון למשפחות? כל התשובות לשאלות במאמר הבא.

מאת: איל יזרעאלצימרים28/05/171444 צפיות
שותפות בין אורחי חוות כרמי עבדת לאורחי הצימרים מאפשרת למשפחת יזרעאל לתרום כמה עשרות לילות בשנה לעמותת אי"ל לחולי האפילפסיה. משפחות הילדים החולים מוזמנים לנפוש בחווה ולאגור כוחות מן היום יום המורכב של התמודדות עם המחלה הקשה וזאת בחינם. אנו מקווים שבעלי עסקים נוספים יאמצו מודל זה לרווחת החברה והקהילה.

מאת: רוןצימרים05/05/171517 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: רוןצימרים05/05/171481 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: נטלי הרוש צימרים24/01/171504 צפיות
נכון שיש הרבה דברים חשובים מאוד במהלך היום יום אך ישנם דברים שאין לדלג עליהם, מצטערים לא משנה מה התירוץ, זוגיות תישחק אם לא תעבדו עליה , אם לא תשקיעו זמן קצת בבן או בת הזוג רחוק מכל רעשי הסביבה. זמן לעצמכם, לפרטיות שלכם חייב להיות בראש סדר עדיפויותיכם.

מאת: נטלי הרוש צימרים31/12/161560 צפיות
איך נתכנן נכונה את החופשה שלנו? נסגור מקום נרכוש כמה כרטיסים לאטרקציות, קצת קניות, בריכה וכך זה ניראה בדרך כלל.. אך בדרך כלל זה לא כל כך יעבוד, לפחות לא כמו שהיינו רוצים שזה יעבוד.

מאת: נטלי הרוש צימרים30/11/161590 צפיות
למה למעשה יוצאים לחופשה...?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica