חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאוריה לרכב - הדרך אל העצמאות מתחילה בשיעורי נהיגה

מאת: טלי גלתחבורה ורכב - כללי05/11/2012970 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהרגע שבו, נכנסים הצעירים אל התיכון, יש שני דברים שהם רואים באופק ורוצים להגיע אליהם. הדבר הראשון הוא הגיוס לצבא, הדבר השני הוא רישיון נהיגה.

בעוד שגיוס לצבא מתבצע אחרי התיכון ולא רגע לפני, אזי שצעירים יכולים להוציא רישיון נהיגה כבר בתחילת השמינית , תלוי כמובן בני כמה הם. הרגע הזה, בו הם אוחזים את רישיון הנהיגה שלהם ביד ונכנסים לרכב של ההורים, כדי לעשות סיבוב עם החבר'ה, הוא ללא ספק אחד הרגעים המשמעותיים בחיים הצעירים שלהם. זה הרגע בו הם עושים את הצעד הראשון לקראת העצמאות שלהם.

בישראל, שונו לא אחת הכללים להוצאת רישיון נהיגה. הסיבה היא, הרצון להפחית בכמות התאונות בקרב הצעירים. כיום ניתן להוציא רישיון נהיגה אחרי גיל 17, כאשר את לימודי הנהיגה, ניתן להתחיל אחרי גיל 16.5. על מנת לגשת לטסט (מבחן נהיגה), יש לעבור תחילה מבחן תאוריה לרכב נהיגה אחרי מספר שיעורים, וכמות מינימאלית של שיעורי נהיגה, 29 במספר. כמו כן יש לעבור בדיקת עיניים על מנת לאבחן, האם קיימים ליקויים בראייה (בין היתר, עיוורון צבעים).

בניגוד למדינות אחרות, בישראל רק מורי נהיגה המשתייכים לבתי ספר לנהיגה או מורים שעובדים באופן עצמאי, יכולים ללמד נהיגה. מורי נהיגה, צריכים להיות בעל רכב שמתאים ללימודי נהיגה (רכב שיש לו ברקס גם במושב שליד הנהג, על מנת שהמורה יוכל לעצור את הרכב,  במידה והתלמיד נוהג בצורה מסוכנת, או עושה פעולה פזיזה).

מורה נהיגה טוב, הוא מורה קפדן, שמקפיד קלה כחמורה על כל פרט בנהיגה, דואג שהתלמיד יתמצא בכל דבר שנעשה בכביש, מלמד אותו לחשוב לא רק על הנעשה בכביש באותה עת אלא על מה שעלול לקרות בעוד מספר רגעים ולהכין את עצמו לכך. חשוב לציין, שמורי נהיגה פרטיים או מורי נהיגה העובדים מטעם בתי ספר לנהיגה, הם כאלו שהוסמכו על ידי משרד התחבורה לשם כך.

חלק גדול מלימודי נהיגה, הם כמובן לימודי תיאוריה. לימודים אלו, צריכים להיות עם חוברת אשר ניתן לרכוש הן בחנויות ספרים והן בדואר. מדובר בחוברת עם כל התמרורים, ומצבים שונים שקיימים על הכביש. במבחן עצמו, מותר לתלמיד לטעות ב4 טעויות בלבד. מדובר במבחן אמריקאי. מבחן דומה נערך גם עבור תאוריה למשאית.

ומה קורה כאשר הצעיר מקבל את הרישיון? ראשית, במשך שנתיים הוא נחשב לנהג חדש ועליו לשאת ברכב שלט "נהג חדש", כמו כן, בשלושת החודשים הראשונים עליו לנהוג רק בליווי מלווה. המלווה יכול להיות בן 24 ומעלה עם ניסיון של חמש שנים על הכביש או בן 30 ומעלה עם ניסיון של שלוש שנים על הכביש. כמו כן הוא יכול להיות מורה לנהיגה עם ניסיון של חמש שנים לפחות. בתום תקופת שלושת החודשים, הוא לא יוכל להסיע יותר משני נוסעים במשך שנתיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי גל

מאת: טלי גלעסקי מזון19/11/121188 צפיות
המאכל היפני מתבסס בעיקר על אורז בחומץ, אצות מאכל ותוספות. המרכיב ההכרחי היחידי בסושי הוא האורז, שומרי המסורת יוכלו למצוא אורז סושי כשר כמעט בכל מרכול בישראל. את שאר המרכיבים בסושי אפשר להתאים להעדפתו האישית של האדם, אין כל הכרח להוסיף לסושי פירות ים ושאר מרכיבים לא כשרים.

מאת: טלי גלאבטחת הבית19/11/121630 צפיות
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקע במקרה חירום בלי אמצעי הגנה והצלה. ידוע ששריפות הן אחד ממקרי החירום המסוכנים ביותר שפורצים ללא כל התראה וקשים לשליטה, ומבלי שאנחנו אפילו שמים לב. שריפות עלולות להיגמר בתוצאות הרות אסון. אמצעי כיבוי אש ומערכות כיבוי אש מצילות חיי אדם ולכן חשוב להקפיד להתקין אותן במקום המגורים ובמקום העבודה.

מאת: טלי גלמסיבות רווקים ורווקות15/11/121259 צפיות
כולנו היינו רוצות שתהיה לנו את מסיבת הרווקות החלומית, זאת שלא נשכח אף פעם ושתזכיר לנו שהחברות שלנו תמיד שם בשבילנו. לכן, אם עליכן לארגן מסיבה עבור חברה טובה שלכן שעומדת להתחתן, כדאי לחשוב על מגוון פעילויות מעניינות ומשעשעות שימלאו את האירוע המרגש.

מאת: טלי גלמט"ח15/11/121385 צפיות
נכנסתם לשוק המט"ח והתחלתם להבין מה בדיוק קורה בעולם המחסר העולמי. עם זאת, חשוב לזכור כי אחד המרכיבים החשובים והקריטיים להצלחתכם היא בחירת תוכנת מט"ח מתאימה איתה תעבדו מהמחשב האישי שלכם, כזו שתהיה אמינה, מקצועית ומקיפה וכמובן נוחה ומהירה לתפעול.

מאת: טלי גלניקיון15/11/121412 צפיות
את השטיחים בבית נהוג לנקות באופן קבוע בעזרת שואב אבק. פרט לשאיבת האבק מהשטיח יש להקפיד לנקות את השטיח בצורה יסודית אחת לחודשיים. חומרי ניקוי ביתיים לניקוי שטיחים אפשר למצוא בכל מרכול. החומרים הביתיים מצליחים להסיר כתמים קלים ולרענן את המראה הכללי של השטיח.

מאת: טלי גלרפואה משלימה15/11/121225 צפיות
שיאצו הוא אחד מתחומי הלימודים המבוקשים ביותר בעולם הרפואה המשלימה. מטפלי שיאצו מנוסים מועסקים בקופות חולים ומרכזי ספא. הם זוכים להערכה רבה ועוסקים בעבודה מעניינת שמציבה בפניהם בכל יום אתגרים חדשים. השיאצו מגיע אל העולם המערבי מתחום הרפואה הסינית העתיקה.

מאת: טלי גלריהוט 15/11/121346 צפיות
בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, משוגעים לעיצוב, או סתם אוהבים לארח (גם אם מדובר בחימום במיקרוגל), מטבח מעוצב הוא מרכז העשיה הקולינרית של הבית. בעידן המזון המהיר, גם תחום עיצוב הבית עבר הסבה מהירה (ויש לומר נוחה) לכיוון המוכן והסטנדרטי.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213603 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204195 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205118 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192549 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181363 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181322 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181525 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica