חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לאמץ כלב – בוגר או גור?

מאת: הילה שביטאימוץ בעלי חיים06/11/20128933 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החלטתם לאמץ כלב? יישר כוח!
האם תבחרו בכלב בוגר או שמא בגור כלבים?

לכל אחת מההחלטות הללו משמעות שונה לחלוטין מבחינת אופי החיים הנלווים אליה, ומבחינת הדרישות, ההשקעה והזמן שהיא תדרוש מכם;
הבחירה בגור היא בחירה מלבבת שרובנו נוטים לבחור בה באופן אינסטינקטיבי; התחושה היא שהגור הוא "שלנו באמת", מאחר שהוא גדל כבן משפחה החל מימיו הראשונים. נוסף על כך, גורים הם חמודים להפליא, והבחירה בהם מאפשרת לכם לעצב לחלוטין את אופן ההתנהגות שלהם, ולהרגיל אותם בדיוק לפי הסטנדרטים המתאימים לכם ולביתכם.

עם זאת – שלא לומר, בהתאם לזאת – גורים דורשים אנרגיה רבה, תשומת לב מרובה, ופנאי רב; יש להשגיח עליהם כאשר הם משחקים (במידה ואינכם מעוניינים להקריב לצורך משחקיהם חפצים רבים מדי משלכם), יש לנחם אותם בימיהם הראשונים אם הם בוכים בלילות משום שהם מתגעגעים לחברת אמם ואחיהם, והחשוב ביותר – יש להשקיע רבות בחינוכם, באילופם, ובהקניית הרגלי הניקיון שלהם. קחו בחשבון שיש להתמסר לתהליך האילוף של הגור, שכן הוא דורש סבלנות, עקביות, נחישות ועמידה על גבולות. לאורך זמן.

הבחירה בכלב בוגר, לעומת זאת – אינה מאפשרת לכם לעצב לחלוטין את אופיו ואת התנהגותו של הכלב, אך היא מאפשרת לכם לדעת מראש פחות או יותר את מי אתם עומדים להכניס לחייכם; מרבית הכלבים הבוגרים הם כבר מחונכי צרכים, מאולפים לפחות באשר להתנהגויות בסיסיות, מכירים התנהלות בסביבת ילדים ואנשים בכלל, ויש להם אופי משלהם.

אימוץ גורי כלבים לעומת כלבים בוגרים

אז נכון שלא תוכלו לעצב אותם לחלוטין כפי שתוכלו לעשות עם גור, אך בחינה של כמה כלבים ובחירה בכלב המתאים לכם ביותר מביניהם – תחסוך לכם השקעה רבה. נוסף על כך, כלבים בוגרים ניתן להמשיך ולחנך במידת הצורך, ואז התהליך בדרך כלל קל יותר ביחס לתהליך המתרחש עם גור, שכן הראשונים הם מרוכזים יותר ובעלי סבלנות רבה יותר לעומת גורים. יתרונות נוספים באימוץ כלב בוגר הם העובדה שהוא אינו זקוק לצאת החוצה מדי פרקי זמן קצרים אלא רק פעמים ספורות ביום, וכן העובדה שהוא עבר את שלב המשחקים, ועל כן החפצים המצויים בביתכם בטוחים בפני הרס.

אז במה אתם בוחרים?
בקשה אישית, בחרו בחירה אמיתית המותאמת לאופייכם שלכם, להתנהלות המשפחתית, ולאורח החיים שלכם. בחרו בחירה שתוכלו לקיים לאורך זמן, כך שהכלב לא ימצא את עצמו מחוץ לבית בתוך זמן קצר מפני שאינכם פנויים לטפל בו כפי שנדרש. הדבר נכון הן באשר לגורים והן באשר לבוגרים.

המאמר נכתב ונערך על ידי הילה שביט עבור יד 4 - מאגר ארצי לאימוץ כלבים בשיתוף מעל 30 עמותות להצלת כלבים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הילה שביט

מאמרים נוספים בנושא אימוץ בעלי חיים

מאת: משה סויסהאימוץ בעלי חיים06/08/205247 צפיות
לפני שרוכשים כלב או מחפשים כלבים לאימוץ אתם צריכים לשאול את אצמכם מספר שאלות: האם אני מחפש עלבים למכירה? האם אני מחפש כלבים גזעיים למכירה? האם אני מחפש כלבים למסירה? שאלה שנייה כמה אנ י מוכן להשקיע על הכלב מבחינה פיננסית לדוגמה: אילוף כלבים או מזון וכמו כן משחקים עבור הכלב וכמו כן לבוש חם לחורף ותספורת כל הדברים האלה עולים כסף אבל יש גורם נוסף ומאוד משמעותי כמה אתה אוה ב כלבים גזעיים וכמה אתה אוהב כלבים מעורבים???? אם האתשובה היא ככה או ככה אזלכו עם לבכם.

מאת: ליאת מנדלסוןאימוץ בעלי חיים09/04/132559 צפיות
רבים נוטים לחשוב על בחירת בעל חיים, מבחינת תהליך הבחירה בעקבות מגוון הסוגים והעדפותיהם, לבחירה של טבעות אירוסין. כלומר, ניתן למצוא שפע של טבעות למטרת אירוסין, כמו לדוגמא: טבעת אירוסין וינטאג', טבעת אירוסין עם יהלומי צד, טבעת למטרת אירוסין סוליטר וכן הלאה, בסופו של דבר אנשים בוחרים את הסוג המועדף עליהם על פי מה שהם הכי מתחברים ובדיוק כמו בעלי חיים – אנשים בוחרים את החיה אליה הם הכי מתחברים.

מאת: משה יוניאימוץ בעלי חיים26/02/131738 צפיות
על אילוף ופנסיון כלבים- אחרי לחץ מהילדים קניתם כלב? אתם ודאי רוצים לתת לו תשומת לב רבה אבל אחרי כמה חודשים מבינים זאת מטלה: צריכים לקנות אוכל מתאים,

מאת: ירון וקניןאימוץ בעלי חיים29/01/131716 צפיות
על אילוף ופנסיון כלבים- קניתם כלב חמוד לבית? אתם רוצים לבטח לפנק אותו ככל שאפשר אבל אחרי התרגשות הראשונה מגלים שזה לא פשוט כלל:

מאת: אייל קלייןאימוץ בעלי חיים29/08/129063 צפיות
אימוץ כלבים הוא אפוא מעשה אנושי יפה. עם הזמן כלב מאומץ חש עצמו אהוב ומקובל ככל כלב, בדיוק כמו ילד מאומץ אשר עבור הוריו הוא ילד לכל דבר ועניין והקשר הרגשי עמו הוא קשר אנושי חזק וחם בדיוק בעצמה רגשית שחשים הורים כלפי ילדיהם הביולוגיים.

מאת: נטלי הרוש אימוץ בעלי חיים18/07/128624 צפיות
אין ספק כי אימוץ של כלב הוא שמחה גדולה עבור המשפחה כולה! אך רגע לפני שעושים את הצעד ומאמצים כלב לחיק המשפחה, הנה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב גם... רק כדי לראות את "התמונה הגדולה".

מאת: רחליאימוץ בעלי חיים05/07/129018 צפיות
אם אתם מרגישים שאתם יכולים לנצל את החלל בצורה טובה יותר יש פתרונות. מחיצות דקורטיביות אפשר להציב במקומות שלעיתים אתם מרגישים שאתם זקוקים לפרטיות. היום, ישנן מחיצות דקורטיביות בתאי שירותים, במקלחות ובמקומות ציבוריים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica