חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישיון למלגזה - כיצד מוציאים כזה ?

מאת: גדעון אבירםרכב11/11/20121386 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דרישות הסף לקורס ללימוד נהיגה במלגזה

קורס להוצאת רישיון למלגזה יכול לעבור מי שמלאו לו שמונה עשרה שנים ויש לו רישיון לרכב או לטרקטור- רישיון מדרגה 1, במידה ולתלמיד יש רישיון בדרגה 3 לרכב משא אז הרישיון שיוציא למלגזה יהיה בהיתר 130 ויאפשר לו לתפעל מלגזה מעל 20 טונות וללא הגבלת משקל, בנוסף יקבל התלמיד בקורס ידע מעשי ועיוני בתיפעול מלגזה טלסקופית שניתן לחליף את סוגי המזלג שלה והיא יעילה לגבהים גדולים יותר ודינמיים מאשר מלגזה רגילה. כמו בכול תחילת תהליך לימוד נהיגה - על המועמד להצטייד בטופס ירוק רש''ל 18 בחנות אופטיקה מורשת לכך, אצל האופטומטריסט המורשה יהיה עליו להצטלם אך ללא צורך בבדיקת הראייה או בבדיקה אצל רופא המשפחה.

מהלך הקורס

את הקורס להוצאת רישיון למלגזה יש לעבור בבית ספר מורשה ומומחה לכך, החלק המעשי צריך להילמד בסביבה שמדמה מחסן ומדמה את הקשיים, הסכנות, והאתגרים שיעמדו בפני נהג המלגזה. למרות הסיכונים תהיה זו סביבה מבוקרת בליווי צמוד זהיר ומעודד של מורה הנהיגה. במסגרת הלימוד יש שני חלקים, החלק העיוני של לימוד תאוריה והחלק המעשי של לימוד הנהיגה ופעולות המלגזה עצמה, בלימודים על המלגזה יש חשיבות רבה לבטיחות והדגשים רבים על תיכנון פעולות נכון על מנת לצמצם סיכונים שקיימים פוטנציאלים בפעולות המלגזה השונות על משטח עבודה צפוף והומה.

החלק העיוני

משך הקורס העיוני להוצאת רשיון למלגזה הוא עשר שעות אקדמיות, במהלכן נלמדים הדגשים השונים הבטיחותיים והתחזוקותיים בטיפול במלגזה, בשל פעולות ההרמה שהמלגזה מבצעת יש צורך בלימוד של פיזיקה בסיסית כדי להבהיר לנהג מול ועם איזה כוחות עליו להתמודד, הכרת סוגי המלגזה השונים- רגילה וטלסקופית והדרישות החוקיות שעל נהג המלגזה לעמוד בהן.

החלק המעשי

משך הקורס המעשי להוצאת רישיון למלגזה הוא לפחות חמש שעות אקדמיות, בזמן זה התלמיד מתנסה אחזקה נאותה, באימוץ נהלי בטיחות, בכיסוי במבט ועוררות מודעותו לצדדיו, לפניות ולנסיעה לאחור, להעמסה ולשימוש ידעני בטבלת העומסים, ולהפעלת מכולה טלסקופית. לימוד טוב של נהיגה במלגזה יאפשר לתלמיד לעבור את המבחנים הפנימים של בית הספר לנהיגה ולעמוד בדרישות הבטיחות והמקצועיות של תלמיד שיצא משערי בית הספר.

ריענון

על פי חוק, אחת לשנה לאחר המעבר בהצלחה של המבחן המעשי בבית הספר לנהיגה, יזומן התלמיד לבית הספר ליום ריענון, ביום זה יהיה על התלמיד לבצע במשך שלוש שעות פעולות עם המלגזה של העמסה, פריקה, ונסיעה במרחב מדמה מחסן תחת עינם הפקוחה של המדריכים, לשמוע סקירה מקיפה על מקרי דוגמא של תאונות, הגורמים להן והדרכים האפשריות למניעתן, ומיום זה התלמיד יצא מנוסה יותר בנהיגה בטיחותית ובטוח יותר בכושר הנהיגה שלו. על התלמיד עומדת החובה על מנת שרישיונו יישאר בתקפותו לעשות אחת לשנה את יום הריענון.

אודות

"במבי+" המרכז לבטיחות ונהיגה השוכן במושב קדרון, מכשיר נהגים לנהיגה ובטיחות מאז 1977. המרכז מאושר ע"י משרד התחבורה להכשרת נהגים ע"פ הנהלים החדשים בנהיגה וכן מאושר על ידי משרד התמ"ת להעברת הכשרות עבודה בגובה. בין ההכשרות שביה"ס מוסמך לתת: קורס מלגזה, טרקטור וטרקטורון, מכונה ניידת (שופל, באגר, בובקט, מחפרון, קומביין, מטאטא כביש ועוד). כמו כן מעביר ביה"ס לימודי תאוריה. מרכז במבי מאושר על ידי משרד התמ"ת להעברת הדרכות והכשרות על חשבון הפיקדון לחיילים משוחררים. http://www.bambischool.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"במבי+" המרכז לבטיחות ונהיגה מתמחה בהוצאת רישיונות לכלים חקלאיים ותעשייתים שונים. בין השאר רישיונות למלגזה, טרקטור וטרקטורון, מכונה ניידת (שופל, בובקט, קומביין ועוד) לימוד תאוריה וסיוע בהשגת טופס ירוק בנוסף תוכלו לעבור קורסי עבודה בגובה והרצאות בטיחות לעובדים.

http://www.bambischool.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גדעון אבירם

מאת: גדעון אבירםתחבורה ורכב - כללי09/01/131200 צפיות
רישיון נהיגה לטרקטור מאופיין בביקוש גבוה במיוחד. רישיון זה נדרש מאד בעיקר במושבים ובקיבוצים, ע"י מדריכי טרקטורונים לתיירות, חברות תשתית ועוד. הרישיון מקנה לבעליו את האפשרות לנהוג על טרקטור הגורר מטען עד 10 טון, לנהוג על טרקטורון ועוד.

מאת: גדעון אבירםתחבורה ורכב - כללי11/11/121126 צפיות
תקנה חדשה שעומדת לפני אישורה קובעת שלימודי התיאוריה לנהיגה יעשו במסגרתם של בתי הספר לנהיגה, תחת עינם ובהדרכתם. בתי הספר המובחרים לנהיגה נוהגים להציע לתלמידיהם זה מכבר אפשרות זו ואכן תלמידים רבים בוחרים לעבור לימוד תיאוריה במסגרת בית הספר הנותן להם גם את הלימודים המעשיים.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213830 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213960 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214141 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204609 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195574 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196267 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193506 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica