חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטת אול און פור - On All Four

מאת: אבנר כהןבריאות השן22/11/20124762 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם פעם השתלת שיניים הייתה אולי הדבר המסובך והמפחיד ביותר בתחום שיקום השיניים, נראה כי היום המצב הפוך. בין כל הטיפולים האפשריים בשיקום הפה, השתלת שיניים הפכה להיות הליך פשוט יחסית – אמנם די מסובך עבור הרופא, אבל עבור הפציינט, פשוטה יחסית. הסיבה לכך היא התפתחות טכנולוגית משמעותית ביותר, שנקראת אול און פור. במקום להכניס בורג טיטניום ללסת עבור כל שן – אפשר היום להכניס ארבעה ברגים בזווית קיצונית ועליהם לתלות את כל השיניים של הפה ביחד! מה שנקרא ALL ON FOUR, הכל על ארבעה (ברגים). השתלים איכותיים, חזקים והטיפול מהיר ולא דורש כמעט שיקום.

מדובר בשיטה יעילה מאד לשיקום הפה. היתרון הוא החלפת השיניים של הפה השלם בתוך שעה אחת בממוצע. כלומר, אם חלילה קרתה לכם תאונה ורוב השיניים שלכם נשברו – אפשר להוציא את כל השיניים, לעשות לכם תבנית מיוחדת על בסיס הפה המקורי ואז להשתיל לכם על ארבעה שתלים את כל השיניים מחדש! אול און פור היא שיטה ייחודית שמאפשרת לעשות זאת במינימום התערבות כירורגית, ללא ניתוח במינימום שיקום וכאבים. המתרפא יכול לחזור לעיסוקים שלו מהר מאד, לפעמים כבר למחרת.

יתרונות שיטת אול און פור

השיטה בעלת יתרונות רבים, כאשר אספקט היעילות והחוסר בכאבים כבר הוא מספיק דיו. בנוסף אין צורך בהרמת סינוס, דבר שבהשתלה מסורתית לעיתים יש בו צורך. על אף היותו שיטה חדשה יחסית בת כ-20 שנים, אחוזי ההצלחה שלה מדהימים, מעל 90%. מדובר בשיטה פורצת דרך. אפשר להכניס את כל השיניים מחדש לפה, במקסימום התאמה, במהירות וללא כאבים. היתרון הנוסף של השיטה הוא שהיא טובה מאד אם אתם מפחדים מהשתלות. השתלה מסורתית הייתה ארוכה, מייסרת וכואבת. היה צורך לעקור שן, להכניס בורג, לתת לו להתאקלם, להרכיב על שן תותבת זמנית שלרוב נשברת לאחר כמה ימים, ורק לאחר כמה חודשים – להרכיב את השן הקבועה. מדובר בשן אחת! לעומת זאת, אם אתם חוששים מההליך – תוכלו לעשות כל הפה בשיטהת all on four, וזה חסכון רב בכאב לב וחרדות.

איך זה עובד?

השיטה הומצאה ב-1992 בפורטוגל על ידי ד"ר מאולו מאלו. השיטה הפכה ללהיט בשל היותה קלה עבור הפציינט. אפשר לעקור את השיניים הנותרות במהירות, והחדרת ארבעה שתלים לפה. בשל עקרונות השיטה אין כמעט התערבות כירורגית, מה שכנראה ימנע דלקת שהיא אולי הדבר המסוכן ביותר לקליטת שתל בצורה טובה בפה. בלסת העליונה עוקפים את הסינונים (חללים בגולגולת שיש בהם עצם דקה ולא טובה להשתלה) ומכניסים את השתל לאלכסון כך שהסיכוי שהשתל לא יקלט ו/או יפול אפסי. בנוסף, זה חוסך כאמור, הרמת סינוס שהוא ניתוח יקר ומסובך מאד. בנוסף, השתלת השתל התחתון גם היא בזווית קיצונית של 45 מעלות, בגלל ששם עוברים העצבים ואם יפגעו הפה יהיה משותק ו/או תאבד תחושה לחודשים רבים ואף לצמיתות.

מה חשוב לבדוק?

מרפאת שיניים רצינית מציעה מס' תכניות של השתלת שיניים. ראשית, השירות צריך להיות יעיל ואם אכן מובטח פה שלם בתוך שעה, יש לוודא שאכן זה קורה. חסרונה של השיטה הוא מחירה היקר, אבל אם הכל עובד כראוי אז זה מחיר קטן לשלם עבור פה שלם ללא כאבים. חשוב להתייעץ עם הטכנאים, וחשוב לעשות צילומים רבים ומפורטים. חשוב לוודא שלרופא השיניים יש גם מכונת CTכדי לעשות את בדיקות הגולגולת הרצויות. בנוסף, אם אפשר לעשות את כל הצילומים במסגרת השירות במרפאה, זה חוסך זמן וכסף.

 



תגיות המאמר: אול און פור, all on four


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157219 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510992 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151253 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152552 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147543 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145779 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145782 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181667 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica