חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוסכים : כיצד להמנע מקנס על זיהום הסביבה

מאת: אבנר כהןרכב22/11/2012965 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המוסכים יתחילו לשלם הרבה כסף אם לא ישמרו על הסביבה, כך החליטה הממשלה. בכל חודש יגיעו פקחים למקומות מזוהמים, למשל ליד שדה התעופה, למשל באיזורי תעשייה ולמשל במרכזי הערים, ויבדקו את מצב המוסכים. אם המוסך יעשה נזקים לסביבה, ולא משנה אם זה מוסכים בירושלים או מוסכים בראש פינה – הם יקבלו קנס. רק ב-2012 קיבלו 20 מוסכים קנסות מסוג זה, לאחר שהפיילוט של הממשלה נכנס לתוקף ויכנס כחוק ב-1 לינואר. גובה הקנסות, בין היתר עבור מוסך בירושלים ומוסך בתל אביב, היו בגובה 1000-6000 שקלים לכל מוסך!

סילוק זבל

מוסכים יצטרכו לגלות אחריות חברתית וסביבתית אם הם לא רוצים לשלם הרבה כסף. במיוחד, מדובר על סילוק שמנים ואיסוף זבל. הממשלה מעוניינים במוסכים מורשים כמה שיותר, לדוגמה מוסך אופיר בירושלים, ולא מוסכים חאפרים – נרחיב על כך מיד. הממשלה פרסמה כי אחד מכל ארבעה מוסכים שנבדקו עבר דבר עבירה, וסך כל הקנסות שהלכו לממשלה הוא כ-40 אלף שקלים, כסף קטן לעומת מה שכנראה יכנס לקופת המדינה אם המוסכים לא יתחילו להקפיד יותר, ב-2013 הקנס הנמוך ביותר הוא 300 שקל על לכלוך, הקנס הגבוה ביותר הוא 2500 שקל על השלכת פסולת והזרמת שפכי מוסך.

מוסך אחד בדרום הארץ קיבל קנס גבוה מאד, 6000 שקל, בגלל ששפך שמן למקור מים טבעיים – דבר שעלול לזהם את הסביבה.מוסך בירושלים קיבל דווקא את האות של המצטיין במחקר ובבדיקה הזו – ולא קיבל קנסות. ההפך, הוא היה נקי, מסודר ובעל אחריות חברתית והלוואי שרוב המוסכים היו כאלו.

אחריות חברתית – מוסכים מוסדרים

הממשלה מעדיפה מוסכים מוסדרים, על פי מותג. כלומר לכל מותג (או כמה מותגים) יהיה מוסך בירושלים, מוסך בחיפה, מוסך ברעננה וכן הלאה. כך הרגולציה של משרד התחבורה ומשרד הגנת הסביבה תהיה כזו שגם מפקחת על תופעות כמו הלנת שכר, רמיה של לקוחות, מכירת חלקים לא מקוריים המסכנים את הנוסעים, חפיפניקיות בטסטים ועוד – ומצד שני מוודאה כי אין שפיכת זיהום ושופכין והרס של הסביבה.

הממשלה אומרת כי ליטר אחד של שמן יכול להרוס מיליון ליטר של מי שתייה!!!! לכן האחריות החברתית והסביבתית של המוסכים גדולה מאד. מוסכים מורשים הם הפתרון כך אומרים בממשלה. המוסך יהיה מפוקח, יגיש שירות מקצועי ואמין יותר ותופעת המחירים המטורפים והרמייה תפתר.

רפורמה ייחודית במוסכים בישראל ב-2013: שלושה סוגי מוסכים

משרד התחבורה מעוניין להגביר את הרפורמה במוסכים ב-2013. מוסך מומחה, כך זה יקרא, וכל לקוח ידע איזה שירותים יוכל לקבל במוסך – מבחינת החוק ואיזה לא. כך לא יוכלו לרמות אתכם. המוסך המורשה לא יהיה מוסך של היבואן, אבל יקבל הדרכה והכשרה בטיפול במס' מותגים ובכך תהיה תחרות בין מוסך מורשה למוסך מומחה. התחרות תביא לשירות יעיל יותר ומחירים נמוכים יותר, כך מקווים. בנוסף, כאמור, יהיה פיקוח על הזיהום.

המוסכים הללו, בדומה למוסכים המורשים, יקבלו הדרכה של מידע טכני, ספרים, ציוד וקורסים כדי להיות מומחים במותגים מסויימים ברמה של מוסך מורשה, רק שלא יהיו קשורים ישירות ליבואן. למשל, מוסכים בירושלים של פג'ו יהיו גם תחת היבואן וגם לא תחת היבואן – אך הכל בפיקוח ממשלתי, ואתם הצרכנים, תבחרו ותרוויחו. המוסכים כולם יהיו כפופים למשרד התחבורה וכך הפיקוח הממשלתי יהיה גדול ואיכותי יותר. בעצם ב-2013 ואילך יהיו בישראל שלושה סוגי מוסך: מוסכים כלליים בפיקוח ממשלתי הדוק, מוסכים מורשים בפיקוח היבואן, מוסכים מומחים בפיקוח משרד התחבורה, כאשר כל שלושת הסוגים בפיקוח משרד התחבורה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157216 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510987 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151251 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147540 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145775 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145778 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213821 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213953 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214133 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204601 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195566 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196260 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193505 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica