חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזונה ורפואה סינית -מידע שימושי

מאת: רוני מיכאלרפואה סינית25/11/2012793 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעשרים השנים האחרונות של המאה שעברה נפוצה בארץ שיטה טיפולית חדשה ובלתי ידועה,שאומצה ע"י הרפואה האלטרנטיבית והיא הרפואה הסינית. הרופאים היו סקפטיים וטענו שזו אופנה חולפת, אבל לא יתכן  שמיליארד סינים טועים ושהרפואה הסינית השתרשה בין טיפולי הרופאים בכל העולם. הרפואה הסינית דוגלת בריפוי מקביל בין הגוף והנפש. אמצעי אחד לטיפול במחלות היא שיטת הדיקור. הסינים מאמינים שלתזונה יש אנרגיות ולכל אדם יש את התזונה המתאימה לו. אין תזונת אדם אחד מתאימה לאחר. הסינים אינם מאמינים בתרופות אלא בתזונה נכונה ומתאימה. חולים רבים העידו ששינוי הרגלי התזונה שלהם הוכיחו שניתן בעזרת תזונה לרפא מכאובים.

רפואה סינית תזונה הוכחה כמרפאת מחלות שאותן לא יכלו רופאי קופת חולים לרפא. השיטה הסינית קובעת שכל מוצר ממוצרי המזון מיועד לו תפקיד. התזונה ברפואה הסינית הינה חלק חשוב מאוד והסינים מקפידים על שלושה מרכיבים חשובים בתזונה והם פחמימות, חלבונים ושומנים. והם רואים בתזונה מרכיב חשוב בריפוי.

למרות שהמודעות לאוכל הנכנס  לפינו עלתה בשנים האחרונות ורבות תוכניות האוכל עברו ללמד בישול בריא, עדיין רבים מבין המתכונים חסרים בויטמינים, בנוגדי חמצון ואנחנו אוכלים מאכלים דלי קלוריות כאוכל בריא. ולא כך הוא.

הסינים שמים דגש על האנרגיה המוכנסת עם האוכל לגופו של האדם ואיזה תועלת מופקת מהמזון שאכלנו. הרפואה הסינית תזונה דוגלת בהתאמת מזון לכל אחד בנפרד אולם בעת מצב מאוזן יש להקפיד שמירת חמשת הטעמים ובקור וחום.

הסינים מאמינים שתזונה נכונה מונעת מחלות ושלכל מחלה יש מזון המתאים לריפויה. הסינים מאמינים שאין צורך לאכול עד שובע. שאכילת יתר גורמת להזדקנות, ושיש ללעוס את האוכל לאט משום שבלוטת השובע במוח מופעלת באיטיות. שיש להפחית בשומן מן הצומח ובשתיית קפה והרשימה עוד ארוכה.

דיאטנים רבים אימצו את הדיאטה הסינית. שיטה זו אינה נסמכת על תפריטים, מה מותר ומה אסור לאכול אלא על אורח חיים בריא.  שיטה נוספת לדיאטה שהומצאה על ידי הסינים היא שיטת הדיקור באוזניים. באוזניים במקומות קבועים הגורמות לדיכוי התיאבון כך שהמטופל ירגיש שובע הכמיהה למתוק תרד והוא יאכל פחות. שיטה זו הוכיחה את עצמה  ורבים הסובלים מהשמנת יתר הורידו באמצעותה קילוגרמים רבים. נפתחו בארץ מרפאות לשיטת דיאטה זו והתוצאות מרשימות. בנוסף לדיקור מקבל המטופל גם תפריט מפורט עם מרכיבי מזון לאכילה באותו שבוע. העיקרון הוא הפרדת פחמימות וחלבונים.

נפתחה בארץ מכללה, עם סניפים בתל אביב וחיפה, להכשרת מטפלים ברפואה הסינית דיקור תזונה ועוד. הלימודים מכשירים את הלומדים לשלב את הרפואה הסינית יחד עם הרפואה המערבית המודרנית. במכללה ניתן ללמוד את רזי הרפואה הסינית בלבד.  המטפלים מקבלים תעודת מוסמך ברפואה הסינית והם משתלבים  במרפאות פרטיות לטיפול בשיטה הסינית או במרפאות קופות החולים והם משמשים כרפואה אלטרנטיבית. רופאי  קופת חולים מפנים חולים לטיפול ברפואה האלטרנטיבית ועלות הטיפולים, בהשתתפות עצמית, חלה על קופות החולים.

בתקופת ההיריון ממליצה הרפואה הסינית על אוכל מבוקר. לא לעשות דיאטה אבל לאכול בצורה בריאה. חשוב לאכול שלוש ארוחות בסיסיות ושתי ארוחות ביניים.  מומלץ לאכול בצורה מבוקרת, מנות קטנות, זאת על מנת שלא לעלות יותר מדי במשקל. בתקופה הזו לשלב בארוחות את שלושת המרכיבים החשובים, פחמימות חלבונים ושומנים ורצוי מטיגון האוכל. מאכלים האסורים לאכילה בתקופת היריון כדי להרחיקם מתווך היד. במידה ויש רצון לאכול אחד ממאכלים אלה כדאי לאכול מעט על מנת להדוף את הדחף. גם בתקופה זו ממליצה הרפואה הסינית שלא לאכול עד שובע.

 



תגיות המאמר: רפואה סינית תזונה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157021 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152122 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156079 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153452 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142701 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141928 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141779 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222703 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222961 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213010 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213208 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213401 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213655 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213698 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica