חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יישום של פורטל ארגוני - חלק 1

מה זה אינטראנט ?

אינטראנט היא רשת מחשבים פרטית, המתבססת על עקרונות התקשורת באינטרנט. זוהי, למעשה, גרסה קטנה יותר של האינטרנט, שרק לחברי הארגון יש גישה אליה (פורטל ארגוני) .

האינטראנט עושה שימוש בטכנולוגיות של רשת האינטרנט כדי ליצור כלי תקשורת בין עובדים, מחלקות או קבוצות עבודה, ולשפר את יכולת שיתוף המידע בין עובדי הארגון. בד"כ רשתות האינטראנט של ארגונים כוללות גישה לרשת החיצונית, אבל הן חסומות מפני כניסה של גורמים חיצוניים – באופן חלקי או בכלל, ע"פ החלטת הארגון.

למרות שהרבה ארגונים וולונטריים וגופים חינוכיים אימצו את השימוש באינטראנט, עדיין מדובר בכלי שנחשב ליצרני, והוא מזוהה מאוד עם תאגידים מסחריים. קשה אמנם לכמת את הערך הכלכלי שיש בשימוש בכלי האינטראנט (הערכה של החיסכון בזמן ויעילות העברת המידע מול ההשקעה בבנייה ובתפעול היא לא פשוטה), אבל ברור שמדובר בכלי עסקי נוח מאוד, שעלותו פחותה בהרבה מהתועלת שהוא מייצר לעסקים.

למה צריך את זה?

האינטראנט מציע כלי נוח לחברות מסחריות, שמחפשות פתרונות יעילים, מבחינה כלכלית ומבחינות נוספות, להפצת מידע בתוך הארגון, וכן לעובדים, שמחפשים גישה מהירה למידע רלוונטי.

השימוש ב"פורטל ארגוני" מאפשר לחברות להפחית את השימוש במסמכים מודפסים, והעובדים יכולים להגיע לכל מאגרי המידע הרלוונטי ביעילות ובמהירות, בלי "לטבוע בים של ניירת"...

באופן יחסי, ההקמה והתפעול של רשת ארגונית פנימית איננו יקר, והחיסכון בזמן ובאמצעי תקשורת אחרים הוא אדיר – מה שמבטיח החזר מהיר של ההשקעה (החיסכון נובע מירידה בשימוש בטלפונים ובאמצעים יקרים אחרים, הפחתת הזמן שהעובדים משקיעים בהשגת אינפורמציה או בהפצתה, מניעת טעויות שנובעות מ- "קצרים" בתקשורת בין מחלקות שונות וכן הלאה.)

הממשק המשמש את האינטראנט הוא אותו דפדפן סטנדרטי, שבו גולשים ברשת האינטרנט הפתוחה – ולכן, מבחינה זו, אין צורך בתשתית נוספת על זו שממילא הארגון עושה בה שימוש.

מה היתרונות?

1. ההקמה והתפעול השוטף פשוטים, ויכולים להיות מבוצעים ע"י עובד אחד או שניים.

2. עלויות הקמה ותפעול לא גבוהות

3. שימוש בממשקים בינלאומיים וזמינים לכל (מערכות ההפעלה, התכנות, הדפדפנים, השרתים – כולם ממילא זמינים לעובדי החברה, שעושים שימוש ברשת האינטרנט הפתוחה)

4. אפשרות גישה מהירה למידע, ויכולת טובה יותר לקבל החלטות ע"י העובדים

5. בניית מאגר ידע ארגוני ושיתופו עם כלל העובדים

מהם האתגרים?

יישום של כל טכנולוגיה חדשה בארגון היא עניין לא פשוט, שעלול לעורר לא מעט התנגדות פנימית, והסתייגויות. מי שיוזמים, מקימים ומנהלים את הרשת הפנימית חייבים להיות מודעים לקשיים שעלולים להתעורר, ולהתמודד איתם בצורה נכונה – על מנת שהרשת אכן תשרת את ייעודה, ותתרום לחברה.

כמה דוגמאות לקשיים אפשריים:

התלהבות יתר- לרשת האינטראנט ניתן להעלות טקסטים, קטעי אודיו ווידיאו, תמונות... – אפשרויות שעד כה לא עמדו לרשות עובדים, ושמעניקות מידה רבה של יצירתיות. האפשרות להתבטא ולתקשר באמצעים שכאלה יכולה לגרום להתלהבות יתר בקרב עובדים ומנהלים, ועלולה להוביל לשימוש מוגבר ביישומים שונים, שלא באמת תואמים את צרכי החברה, ושמכבידים על השימוש בה. מנהלי הרשת הפנימית צריכים לדעת לאזן נכון את הרצון לביטוי אישי ולהחלפת מסרים נוחה בין העובדים, לבין הצרכים העסקיים של הארגון, והם צריכים לדעת לנווט את זרימת המידע ברשת, כך שלא יהיו תקלות טכניות בזרימת האינפורמציה

חשש מפני חשיפת יתר של מידע- תרבות הניהול העסקי עוברת בשנים האחרונות שינויים מהותיים, אשר אחד מהם הוא אימוץ גישה של שקיפות ופתיחות כחלק מההתנהלות הארגונית. מדובר בשינוי מאוד קיצוני, שלא לכל המנהלים והבכירים קל איתו. במשך שנים, העולם העסקי פעל בקודים של הסתרה, סודיות, חשש מריגול תעשייתי וכד', ורק לאחרונה, התחילו התאגידים וחברות הענק להפנים, שהקודים הללו אינם יכולים להתקיים יותר בעולם עסקי שהופך יותר ויותר דמוקרטי, ושבו חשיפה והעברת מידע היא טריוויאלית, זולה ובלתי נמנעת. תמיד יהיו מנהלים, שלא יחושו בנוח עם העובדה, שרשת האינטראנט מאפשרת לאחרון העובדים להיחשף במהירות ובנוחיות לכמויות אדירות של מידע עסקי. ברוב הארגונים העסקיים מידע עדיין נחשב לכוח, וצריך שהמנהלים ישתכנעו באמת ובתמים, שהענקת הכוח הזה לכלל העובדים בארגון, לא ייפגע בעוצמתם שלהם.

פגיעה בתחרויות הפנימית- בהמשך לנקודה הקודמת, אחת התפיסות של העולם העסקי המסורתי היא שכדי להגדיל את רווחיות העסק, יש לעודד תחרותיות בין עובדים ובין מחלקות. רשת האינטראנט, שמאפשרת החלפת מידע ורעיונות, כמו גם הכרות אישית, יוצרת בארגון תחושה של קהילתיות, שלא תואמת את עידוד התחרותיות. האינטראנט מתגמל על שיתוף ועל העברת אינפורמציה, ויעילותו תלויה בשינוי התפיסה העסקית הקודמת. אם תחרותיות והסתרה ימשיכו להיות חלק מערכי הארגון, יעילות האינטראנט תיפגע, והארגון לא יוכל להפיק מהכלי הזה את המרב.

למרות האתגרים, פורטל ארגוני הוא היום כלי שמשמש יותר ויותר ארגונים וחברות - כי התועלת שבו עולה בהרבה על הקושי.

חלק 2: איך עושים את זה נכון? טיפים להקמת רשת אינטראנט יעילה וטובה.

 

מקור: http://pluto-group.co.il/viewArticle.asp?artid=105

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלומי ניסני– חברה ליחסי ציבור באינטרנט המציעה  מגוון כלים בתחום המיתוג האישי והעסקי באמצעים טכנולוגים ותוכניים – על מנת למתג, ולהשיג יתרון ניכר על פני המתחרים

לפרטים חייגו לנייד 054-2531111

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי ניסני

מאת: שלומי ניסניפורומים וקהילות09/11/091348 צפיות
פלוטו בע"מ, מתמחה בפיתוח, אפיון והקמת אתרי אינטרנט ויישומים שונים ברשת, ומשלבת קידמה וניסיון גם יחד. פלוטו היא נבחרת מנצחת, שמעניקה שירותים חדשניים, עטופים באמינות ויחס אישי לכל לקוח. בין לקוחות פלוטו נמנים עסקים וחברות מהמובילים בישראל. המומחיות שלנו - פיתוח ואספקת פתרונות אינטרנט ובניית טכנולגיות בינה עסקית , שמגובים בממשקי אדם-מחשב . בנייה ועיצוב של אתרים מסחריים ותדמיתיים הם תהליכים מורכבים שצריכים להתבצע במקצועיות ואנו ב"פלוטו" עושים זאת על הצד הטוב ביותר

מאת: שלומי ניסנירשתות חברתיות29/10/091138 צפיות
ליצור מותג באינטרנט זו עבודה למקצוענים!!! לפני כשנתיים הושק ע"י חברת האינטרנט פלוטו פרויקט eBrand למיתוג אישי וקידום אתרים ברשת. לאחר פעילות משותפת, נפרדו דרכיהן של פלוטו ו- eBrand, וכל חברה פנתה לדרכה העצמאית. בימים אלה השיקה חברת פלוטו את PEB – Professional E-Branding – חברה ליחסי ציבור באינטרנט המציעה מגוון כלים בתחום המיתוג האישי והעסקי באמצעים טכנולוגים ותוכניים – על מנת למתג, ולהשיג יתרון ניכר על פני המתחרים. רעיון גדול יכול לחסוך השקעה גדולה...

מאת: שלומי ניסנימיתוג אישי 14/09/091135 צפיות
שלומי ניסני Professional E-Branding- PEB משלבת קידמה טכנולוגית וניסיון ומעמידה לשרות לקוחותיה יועצי שיווק מנוסים, כותבי תכנים מעולים וצוות פיתוח טכנולוגי מהשורה הראשונה בתחומם וכולם מכוונים למטרה אחת . הצוות של PEB מורכב ממומחים ליחסי ציבור באינטרנט ולמיתוג אישי ועסקי באינטרנט. הצוות שלנו כולל אנשי מיתוג, תוכן ושיווק כאשר המטרה היא בניית אסטרטגיה ויישומה בפועל של מיתוג ובידול לקוחותינו באינטרנט למול המתחרים, להעניק ללקוח "מוצר כולל" ולתת ללקוח את מגוון השירותים בתחום תחת קורת גג אחת.

מאת: שלומי ניסנישיווק באינטרנט01/09/091120 צפיות
שנים, שנים שאתה מנסה לקבל הכרה. ניסית בכל דרך אפשרית: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, מסיבות עיתונאים, קד"מים, מה לא בעצם? ועל הכל שפכת ים של כסף... אמרו לך שזה יחזיר את ההשקעה, שכל מה שתוציא יחזור אחר כך בריבית דריבית. אז אמרו. בינתיים מכל ההשקעה הזו אתה רק שוקע.

מאת: שלומי ניסנימיתוג אישי 19/08/091265 צפיות
אין דבר יותר חשוב מפרסום לא משנה איך אני מתפרסם העיקר ששמי מאוית נכון?! ביקורת טובה, רעה... הכול הולך, העיקר שהשם שלי מופיע שם?! נכון?! ממש לא! יש דבר כזה לחשוף יותר מדי – אפילו כשיושבים במועדון חשפנות, וממתינים שהרקדנית תישאר עירומה לגמרי...

מאמרים נוספים בנושא פורומים וקהילות

מאת: בנימין קלינגרפורומים וקהילות24/08/222500 צפיות
עבירות נגד חוקי התכנון והבניה הפכו לחזון נפרץ, ורבים וגם טובים איש הישר בעיניו יבנה. זוהי פגיעה חמורה וקשה בשלטון החוק, המזולזל לעין השמש, ואין איש שם אל לב לאזהרת הגורמים המוסמכים ולפסקי-הדין של בית-המשפט. תיקון מס' 116 מביא בכנפיו מהפיכה רבתי של אכיפת חוקי הבניה פועל יוצא של עבירות הבניה הרבות. זאת ועוד, בעקבות תיקון מס' 116 ותיקונים אחריו תוקנו בהתאמה גם פרקי החוק בנושא רישוי בניה ועוד. השינויים הדרמטיים הן בתחום האכיפה והן בתחום הרישוי לרבות הלכה פסוקה הנסמכת כבר על הוראות החדשות סוקרו בספר תוך הצגת הדין הישן (ההלכה הפסוקה מן העבר עדיין ישימה גם לעניין הוראות החוק ובהתאמה).

מאת: בנימין קלינגרפורומים וקהילות01/08/222494 צפיות
בני זוג מבאר שבע הואשמו בשימוש אסור במקרקעין בגין הוספת מחסן, חניה ודלת כניסה נוספת לדירתם ללא היתר בנייה. הם טענו להגנתם שבכל הרחוב נבנו מבנים דומים ורק נגדם הוגש כתב אישום, כך שמדובר באכיפה בררנית שמקימה להם הגנה מן הצדק. לדבריהם, הם אפילו לא זומנו קודם לחקירה. השופטת זהר דולב להמן מבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר קיבלה את הטענות והחליטה לזכות את האישה. האישום נגד בן זוגה לא בוטל לנוכח מעורבותו הדומיננטית יותר בביצוע העבירה, אך נקבע כי שיקולי ההגנה מן הצדק יישקלו לטובתו במסגרת גזר הדין.

מאת: וסא מסהפורומים וקהילות03/06/152964 צפיות
קחי רגע, כבר לא לקרוא וראיתי את המטרות שלהם בשירותי ליווי. נסו עכשיו את העיקרון לאתר של המטרות ליווי שלהם.!.! המטרות כי הינם מדידים. יעדים שירותי ליווי מדידים מאפשרים לנו לפעול עם הרבה יותר בקלות. מה אתה יכול למדוד, אתר ליווי אתה יכול לנהל למדוד את ההתקדמות שלהם. בדוגמה הקודמת, הגדרה של 15 ק ג היא הוקמה יעדים להצלחה. לכן, אם בנקודה שירות ליווי מסוימת, הצלחנו להוריד, אפשר ליעד הסופי שלנו, הרי אנחנו בהחלט התקדמנו.

מאת: golan seoפורומים וקהילות11/05/152303 צפיות
אינדקס אתרים,עסקים מהמובילים בישראל, בעל עסק הרשם עכשיו

מאת: צחי רוזנטלפורומים וקהילות14/03/132148 צפיות
כיצד אפשר להרוויח כסף מפייסבוק בלי בעיה?

מאת: מיקיפורומים וקהילות18/02/131879 צפיות
פורומים מלאים ביתרונות, אך קודם כל צריך להזהר.

מאת: דניאל seoפורומים וקהילות16/04/128433 צפיות
Champions League matches one of the most popular and most-watched sporting events each year. Right from the first match, demand for Champions League tickets is huge since obviously, the real joy in watching these games is being in the stadium where it is all happening

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica