חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רקע על טיפולי רפלקסולוגיה

מאת: רוני מיכאלרפואה סינית26/11/2012766 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרפלקסולוגיה היא שיטת לאבחון מחלות וטיפול בהן באמצעות כפות הרגליים. כפות הרגליים מחולות לארבעה חלקים שלכל חלק מכיל בתוכו אזור אחר בגוף האדם עם חלקיו הפנימיים. הטיפול הרפלקסולוגי הוחל עוד בתקופה העתיקה. ניתן לדעת זאת על פי ציורי קיר אותם מצאו החוקרים בהם מפת כף רגל האדם ומכאן הסיקו אותם חוקרים שזוהי המפה הרפלקסולוגית. טיפולי רפלקסולוגיה הם לשחרר את המטופל מחסימות והרגלי התנהגויות. השיטה המודרנית פותחה על ידי רופא שיניים אמריקאי במאה הקודמת.

המצדדים בשיטה טוענים ששיטה זו מקלה על המטופל, הטיפול אינו פולשני, המטופל שוכב על גבי המיטה והוא יכול ליהנות ולהירגע בשעה שהמטפל עושה את עבודתו.  השוללים את השיטה טוענים ששום מחקר לא הוכיח שהשיטה מועילה.

הקמת איגוד רפלקסולוגים בישראל מראה שיש מטפלים רבים הלומדים את המקצוע בקורס של  שנתיים או שלוש המקנה לימודי רפואה משלימה, שבסופו מוענקת תעודת מוסמך או בכיר המאפשרת למחזיק בה לעשות מוענקת תעודת מוסמך או בכיר המאפשרת למחזיק בה לעשות טיפולים רפלקסולוגיים. חלק מהבוגרים עובדים בתחום במכוני בריאות למיניהם או במועדוני ספא. חלקם פונים לעבודה בקופות חולים במרפאות לרפואה אלטרנטיבית ויש הפונים לתחום המחקר. לאחרונה הוקם איגוד רפלקסולוגים בישראל. עצם הקמת האיגוד מוכיחה את הצורך במטפלים בתחום זה ומאפשרת מעקב אחרי המטפלים ודפוסי טיפול מבוקרים.

הטיפול הרפלקסולוגי מאפשר קשר בין הנפש לגוף והוא נמצא בסל הטיפול האלטרנטיביים. רופאי קופות החולים ממליצים על טיפולי רפלקסולוגיה כטיפול אלטרנטיבי.

כדי שהשיטה תהיה מועילה לא מספיק לעבור טיפול אחד שמאבחן כאב כלשהו באחד מאברי הגוף, אלא צריך להמשיך ולבדוק מהו הגורם לאותו כאב, ולאחר האבחון להמשיך לטפל באותו מקור.

משנכנסה שיטת הרפלקסולוגיה לתודעה וטיפולי רפלקסולוגיה הפכו למקובלים והממסד הרפואי מכיר בשיטה ונעזר בה נפתחו קורסים להכשרת מטפלים. תוכנית הלימודים מורכבת משעות לימוד תיאורטי ושעות עבודה מעשית בסיומו של הקורס, שאורכו שנתיים, מוענקת תעודת רפלקסולוג מוסמך או  בכיר לטיפול  בשיטת הרפלקסולוגיה. הלימודים מיועדים לקהל המתעניינים במקצוע הרפלקסולוג או למי שרוצה ללמוד בשביל הלימוד והרחבת אופקים. מטפלים רבים בעלי ניסיון וותק רב הוציא מאמרים רבים בתחום הרפלקסולוגיה.  ניתן למצוא מגוון דעות באתרי האינטרנט.

ברפואה הסינית, המאמינה בקשר בין גוף ונפש, הטיפול בשיטת הרפלקסולוגיה מקובל מאוד. גם לתזונה מקום נכבד ברפואה הסינית. לאחר אבחון של הרפלקסולוג המטפל הוא משלב בטיפול גם את התזונה הנכונה דבר שעוזר במקרים רבים לטיפול בהצטננות חוזרת או שקדים נפוחים.

טיפולי רפלקסולוגיה מומלצים גם לנשים בהיריון. התפיסה היא שעל ידי לחיצה בנקודות מסוימות זרימת הדם והרחבת כלי הדם גורמת לטיפול נעים ומרגיע לאישה בהיריון ומאפשרת לה שינה טובה ומנוחת הגוף וכן שיפור של חילוף החומרים בתקופה מלאת המתחים בה היא נמצאת.

בשנים האחרונות חזרה לאופנה הלידה בבית בעזרת דולה, המיילדת הפרטית. לאט ובהדרגה מחלחלת שיטת הטיפול הרפלקסולוגי גם ללידות הפרטיות. ישנן דולות, שהן אינן חלק מהצוות המקצועי בבית החולים, העוברות קורס טיפול ברפלקסולוגיה לפני הלידה ובמהלכה הדולה יכולה לנצל את ידיעותיה, להקל על היולדת בכך שתעשה לה עיסוי בכפות רגליה ובכך להביא אותה לרגיעה נפשית ופיזית.

מועדוני ספא רבים מעסיקים במכון שלהם גם מטפלים רפלקסולוגים. לאחר הטיפולים במסאז', אמבטיות עם שמנים או סאונה, יכול המבקר במועדון הספא לקבל שירותי רפלקסולוגיה. התחום עוד לא נכנס לטיפולים הקבועים במכונים, אבל ניתן למצוא יותר ויותר מכונים, בארץ שאימצו את השיטה והיא צוברת תאוצה ורבים מבין מבקרי מועדוני הספא מזמינים טיפול רפלקסולוגי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157019 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156051 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222688 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222947 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212993 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213192 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213386 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213639 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213684 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica