חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמעוני חביב על סוגי המקומונים

בישראל, במיוחד בשני העשורים האחרונים, משגשגת תרבות המקומונים. מקומונים הם עתונים השייכים לעתונות יומית גדולה, כמו מעריב, ידיעות אחרונות והארץ, ולכל אחד מעתונים אלו ישנה רשת מקומונים משלו, המופצת באזורים בארץ. המקומון מתמקד בארועים הרלוונטיים לאזורים בהם הוא מופץ. כיום, קיימים גם מקומונים שאינם שייכים לעתונים הגדולים, והם מעין שבועונים מקומיים, המופצים בסופי שבוע בחינם. קיימים סוגים רבים של מקומונים, ולהלן חמישה סוגי מקומונים בישראל.

מאת: חביב שמעוני

מקומונים בארץ

רוב המקומונים, אולי כולם, מופצים בישראל בסוף השבוע, כלומר בימי חמישי או ימי שישי. תחילת דרכם של המקומונים התחילה דווקא באזור הדרום, עת יצאו בשנות הששים של המאה העשרים, המקומונים בבאר שבע, והמקומון ערב ערב בעיר אילת. אולם רק בתחילת שנות השמונים של המאה העשרים, החלו לצאת מקומונים רבים ברחבי הארץ. סוגי המקומונים הם מגוונים, חלקם מיועדים לקהל יעד ספציפי, להלן חמישה מהם:

חביב שמעוני

  • אשדוד בכותרות- זהו מקומות הפונה לקהל יעד המורכב מתושבי אשדוד החרדים. מקומון זה מביא חדשות מעולם הדת, ופעילויות תורניות בעיר אשדוד וסביבותיה.
  • עכבר העיר- זהו מקומון הסוקר את כל המסעדות בתל אביב וסביבותיה, וכן מקומות בילוי נוספים כמו מועדונים, בתתי קולנוע, תערוכות, אירועים ועוד. מקומון זה מתמקד בתרבות, אמנות ופנאי בלבד.
  • מקומון אינדקס- מקומונים אלו הם מקומונים המורכבים ברובם מלוחות מודעת של נותני שירותים מקומיים, שיעורים פרטיים, או קורסים, מכירות של חנויות ורשתות מקומיות ועוד.
  • מקומונים עצמאיים- אלו הם מקומונים שאינם שייכים להוצאות לאור של העתונים הגדולים. מקומונים אלו הם מעין שבועונים, המופצים בבתי אב לפי חלוקה גאוגרפית, ומתנהלים עצמאית.
  • מקומונים בנושאים מגוונים- סוג נוסף של מקומונים, הם מקומונים של רשות מקומית או כמה רשויות, המתמקדות בנושא עיקרי אחד כמו בנייה, חינוך, תרבות, ספורט ועוד.
  • תרבות המקומונים

    תרבות המקומונים היא ותיקה מאד ואף מוצלחת למדי. המקומונים ממומנים באמצעות פרסומות, ואכן ניתן לראות שם ריבוי פרסומות מפתיע בכמותו. לפי חביב שמעוני, הסיבה לכך היא, כי מפרסם מקומי יודע כי הפרסום שלו מגיע בדיוק לקהל היעד בו הוא מעוניין. לשרברב בקרית אונו, אין סיבה לפרסם בעתונות ארצית, והוא מעוניין כי תושבי קרית אונו והסביבה, יגיעו אליו, בידיעה כי תושב באר שבע לא ימצא ענין בפרסום שלו. לכן, זה המקום האידיאלי למפרסמים, וגם למפרסמים קטנים כמו נותני שירותים למיניהם, לפרסם את עצמם במקומונים אלו, שהאפקטיביות שלהם רבה.

    חביב שמעוני הוא יזם ואיש עסקים, מומחה מדיה ופרסום וממקימי עיתונות המגזין בישראל

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    חביב שמעוני

    יזם ואיש עסקים - מומחה לפרסום, מדיה, הוצאה לאור וארגון אירועים.

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת חביב שמעוני

    מאת: חביב שמעוניתרבות ובידור05/07/131383 צפיות
    הוצאת "באואר" בארצות הברית עובדת על שלושה מגזינים חדשים שיושקו בארצות הברית בתוך כחמישה חודשים ונועדו לפנות לנשים ולנערות.

    מאת: חביב שמעוניטיפים שיווקיים12/06/131789 צפיות
    דרך קידום מכירות זו ברשת האינטרנט היא רק אחת מיני רבות לעשות קידום מכירות לעסק שלכם אשר יתרום תרומה משמעותית לשיווק העסק וחשיפתו בצורה מוצלחת ביותר .

    מאת: חביב שמעוניבידור ופנאי - כללי29/05/13914 צפיות
    בארצות הברית מכונה המגזין O בקיצור. מדובר בירחון שנוסד על ידי אופרה ווינפרי. המגזין מכוון להעניק השראה לשלל הקוראים והקוראות לחיות את חייהם בצורה הטובה ביותר תוך הצגת מידע, מתן עצות מועילות וכלים כיצד להתמקד על שיפור עצמי. הירחון מקדיש את עצמו לעזור לקוראים לכוון את עצמם בצורה הטובה ביותר ולהציג את עצמם כפי שהם באמת.

    מאת: חביב שמעונימיתוג22/04/131140 צפיות
    כיום כבר מובן לכל בעל עסק שבלי להיות נוכח ברשת האינטרנט אין לעסק שלו סיכוי להגיע לקהל הלקוחות הנעזר בכלי זה באופן שוטף ויום יומי. כיום כל מספרה וחנות למכירת אוכל לחיות מחמד מפרסמים באינטרנט. אפליקציות חכמות יודעות להפנות אנשים לחנויות בסביבה באמצעות הסמארטפונים השונים והאינטרנט הפך לכר ענק לפרסום ושיווק.

    מאת: חביב שמעוניפרסום11/04/13970 צפיות
    כמה פעמים אמרתם לעצמכם כי בפגישת העסקים הבאה שלכם עם לקוח תקפידו על האופן בו אתם מתלבשים, תהיו מסורקים או מאופרים כמו שצריך, תפגינו חביבות יחד עם הנחישות הטבעית שלכם וכדומה? וכמה פעמים לא עמדתם במשימה, ויכול להיות שהפסדתם לקוח בגלל שטויות של חזות והופעה, סגנון דיבור או עייפות מוזרה. כמו המשפט השגור "לעולם לא ניתנה לאדם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני", שמתייחס בדרך כלל ליחסים שבין בין אדם בכלל הוא מתאים ובגדול גם בעסקים ובפרסום.

    מאת: חביב שמעוניהודעות לעיתונות - כללי08/04/131006 צפיות
    מגזין בישולים האמריקאי פורסם על ידי חברת AMERICANS TEST KITCHEN בברוקלין ויוצא לאור אחת לחודשיים. הייחוד של המגזין הוא בכך שאינו מכיל פרסומות.

    מאת: חביב שמעונימיתוג04/03/131101 צפיות
    מוצרי קידום מכירות מהווים כלי מעולה לקידום מכירות והגברת מכירות העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

    מאמרים נוספים בנושא הודעות לעיתונות - כללי

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222508 צפיות
    אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222451 צפיות
    רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222596 צפיות
    בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/222285 צפיות
    רוזן, משרד עורכי דין מוביל לזכויות משקיעים, מעודד את המשקיעים בקבוצת ארגו אינטרנשיונל הולדינגס בע"מ להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ARGO

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22587 צפיות
    Tusk Inc. Limited (www.tusklimited.com) חברה שהחלה ב-2012 כחברת ניהול הון בבריטניה וקואלה לומפור עם משרדים ברחבי העולם, וכיום היא אחת מחברות פתרונות החשמל המובילות המתמקדות בייצור עבור משתמשים של ציוד כרייה, אנרגיה סולארית ומתאמים מכריזה על מוצרים משולבים חדשים. קו המוצרים מיועד בעיקר למטרות חשמל. כל כורה שנקנה מגיע עם פאנל סולארי כדי להפחית את צריכת החשמל.

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22585 צפיות
    רוזן, חברה מכובדת ומובילה, מעודדת את המשקיעים ב- Core Scientific, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CORZ

    מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי23/11/22567 צפיות
    נובמבר 2022 – בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד , התוכנית הורחבה לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica