חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אם כבר דוקרים אותי- ההבדל בין דיקור סיני לדיקור יפני?

דיקור סיני ודיקור יפני הינן צורות שונות של רפואה אלטרנטיבית ארוכת שנים. שיטות הדיקור מבוססת על דקירת הגוף במחטים ומסייעות בהקלת כאבים, טיפול מונע במחלות ושיפור המערכת החיסונית. האגדה הסינית מספרת כי חץ שפגע בקיסר סיני גרם לכאב הראש הנוראי שלו להחלים. מאז הצליחו הסינים למצוא 12 מסלולי אנרגיה (מרידאנים) שעוברים בכל הגוף ו700 נקודות דיקור שונות. את אותה תורה למדו גם היפנים. יש החושבים כי הדיקור הסיני הינו הפופולארי ביותר כיום, אולם במהלך השנים ניתן לראות מגמה של ביקוש בדיקור יפני שמבוסס על שיטה מעט שונה.

שימוש מסורתי רב שנים בדיקור סיני

דיקור סיני מבוסס על דקירת גוף המטופל בסיכות דקות וגמישות במיוחד במקומות שונים בגוף. הרופאה הסינית טוענת כי מחלה נוצרת בעקבות בעיה בזרימת אנרגיה בגוף המכונה גם "חסימה". הדיקור היא אחת הדרכים להשפיע באופן ישיר על זרימת האנרגיה בגוף. החדרת מחט דקה בהתאם לאבחנה שנקבעת מראש תאפשר לשחרר את אותה "חסימה". מחקרים מדעיים שונים מצאו כי הדיקור הסיני מעורר הפרשה של משככי כאבים טבעיים מהגוף ומספק תועלת בהקלת כאבים, בחילות ובסיוע לסובלים מדלקות פרקים. האבחון ושיטת הטיפול נקבעים לרוב על פי אבחנת הלשון והדופק. לכל סימפטום תותאם שורה של דקירות שיתמקדו באזור מסויo וכל נקודה יכולה ליצור שינוי שיכול לעזור למגוון רחב של בעיות. כתוצאה מכך הטיפול יכול לכלול מחטים רבות בכל אזור בהתאם לאבחנה שהתקבלה.

היפנים לוקחים את שיטת הדיקור צעד אחד קדימה

הדמויות שהובילו את התחום הן מטפלים עיוורים. בדיקור יפני מסתמכים פחות על הראייה ויותר על חושים אחרים בפתרון הבעיה. כאשר מתח פיסי או רגשי מצטבר בתוך הגוף, הוא מוצא את דרכו החוצה. דבר הגורם לנקודות מסוימות להפוך כואבות. המטפלים מרגישים את נקודות הדיקור בקצות האצבעות וטוענים כי נקודות הדיקור הן תופעה עם טבע ומיקום משתנים. חייבים להרגיש. ככל שהמטפל בעל מודעות ויכולת זיהוי גבוהה יותר הוא יכול לזהות את הנקודה הפעילה ביותר. הדיקור היפני דורש אבחנה שונה מדיקור סיני. האזור המרכזי שבו מתמקד המטפל הוא אזור הבטן. באזור זה נמצאים רוב האיברים הפנימיים שלנו. המטפל יכול להבחין רק על ידי מישוש מה לא תקין. אזורים אלו נקראים גם אזורי רפלקס ולפי התגובה למגע מתווים את אופי הטיפול.


כאמור ישנו צורך באבחנה מדוייקת של מטפלים אלטרנטיבים על מנת לקבוע האם הפתרון לכאבים הוא בדיקור סיני או שמא הדיקור היפני הוא המושיע שלנו לבעיה. ניתן לזקוף לזכות היפנים כי הטיפול נחשב למהיר ולא מצריך מספר רב של טיפולים. הוא נהנה מכל העולמות: הפילוסופיה הסינית, ידע עתיק וגם מודרני ושיטה קצרה יותר. אולם יכולים להיות מקרים שבהם גם הדיקור הסיני מסייע לא פחות.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרפאת אלטרנטיבה - פתרונות בריאות משולבים - מומחים בטיפול בכאב, אורטופדיה, ושיקום אורטופדיה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלטרנטיבה

מאת: אלטרנטיבהרפואה משלימה01/12/12813 צפיות
מרפק טניס הוא מצב בו פגיעה בגיד גורמת לדלקת במרפק ולתחושת כאב סביב החלק החיצוני של המרפק. מקור שמה של דלקת זו הוא מכיוון שאחוז גבוה של טניסאים סובל ממנה. חשוב לציין כי אנשים רבים שלא עוסקים בטניס סובלים מפציעה זו, אשר נפוצה בעיקר בקרב אנשים הנאלצים להפעיל את המרפק באופן חוזר ונשנה. מרפק טניס גורם למעשה למגבלה בתנועות המרפק וכאבים כאשר כף היד מסובבת כלפי מעלה וכאשר מזיזים את שורש כף היד. לכן עבור אנשים הסובלים מבעיה זו, אפילו פעולות פשוטות ושגרתיות הופכות לקשות ומייגעות.

מאת: אלטרנטיבהרפואה27/09/121117 צפיות
המאמר סוקר את תופעת דורבן העקב, הגורמים לה ושיטות הטיפול בה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223138 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213644 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201746 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201517 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201788 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201503 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191980 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica