חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימוד נהיגה על אופנוע - צעדים ראשונים

מתי אפשר להתחיל?

רישיון נהיגה על אופנוע אפשר לקבל כבר בגיל 16 בכפוף לאישור ההורים. לאחר גיל 17 כבר אין צורך באישור ההורים. הלימוד דורש השתתפות פעילה ב-15 שיעורים עם מורה מוסמך, עמידה במבחן תאוריה והצלחה בטסט.

נהגים שכבר מחזיקים ברישיון נהיגה ברכב לא זקוקים למבחן תיאוריה שני, הם יוכלו להתחיל מיד בשיעורים ולקבל את הרישיון במסלול מקוצר. הסיבות שמביאות את הנהגים לבחור בכלי הרכב הדו גלגליים הן חיסכון בעלויות הדלק וצמצום הזמן בו עומדים בפקקים. באזור גוש דן השימוש באופנועים וקטנועים נפוץ, בערים הרריות כמו חיפה וירושלים האופנועים קצת פחות נפוצים.

בגרות ואחריות אישית

כל צעיר שמתחיל בלימודי נהיגה על אופנוע או רכב מתבקש להציג בגרות ואחריות אישית. הנהיגה על הכביש דורשת מהצעיר להקפיד על חוקי התנועה, כל פעולה פזיזה או טעות של נהג צעיר עלולה להביא לתאונת דרכים עם נפגעים. לימוד נהיגה על אופנוע לצעירים מיועד לאותם צעירים אחראים שמקפידים על נהלי הבטיחות האישיים. בכל רכיבה על האופנוע יש להקפיד על שימוש בקסדת מגן ושאר אמצעי מיגון. כאשר התלמידים אינם מוכנים מבחינה נפשית לקבל על עצמם את האחריות יסרבו מורי נהיגה אחראים להגיש אותם לטסט.

סוגים של רישיונות נהיגה לאופנוע

בתי ספר לנהיגה על אופנוע מציעים כמה מסלולי לימוד. המסלול הראשון מיועד לצעירים החל מגיל 16 שמעוניינים לנהוג באופנוע בנפח של 50 סמ"ק. בגיל כה צעיר אין אפשרות לקבל רישיון על כלי רכב חזק יותר. רישיון לרכיבה על אופנוע בנפח של 500 סמ"ק ניתן להוציא רק לאחר גיל 18. בכדי להוציא רישיון לנהיגה על אופנוע ללא הגבלת נפח יש צורך בתהליך מיוחד. רוב התלמידים מסתפקים ברישיון של 500 סמ"ק ומוותרים על התהליך הארוך.

מהלך השיעור

נהיגה על אופנוע או קטנוע אפשר ללמוד כאשר נוסעים יחד עם המורה וקבוצת התלמידים ברחובות העיר או במגרשי לימוד מיוחדים. מבחן הטסט מתקיים לרוב במגרשי בחינה ולא בנסיעות בעיר. מורי נהיגה טובים מקפידים לחלק את הלימוד בשיעורים בין נסיעה במרכזי הערים ותרגול במגרשים. הנסיעה בעיר חיונית לפיתוח מיומנויות קריאת כביש ותמרון בין הרכבים. המגרשים הכרחיים להקניית שליטה טובה באופנוע, יציבה טובה ותרגול בטוח בשטח מוגן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף יהלומי

מאת: אסף יהלומישיער24/03/131132 צפיות
אי שם בשנות התשעים החל להיכנס לחיינו המושג, החלקת שיער. שנים ידענו ודיברנו על החלקה אבל זה לא קיבל את המינוח הזה, עד שפתאום מעצבי שיער מובילים יותר ומובילים פחות החלו לפרסם החלקות שיער מסוגים שונים שהם עושים, ומה אתם יודעים בנות ישראל רצו להחליק את שיערן. עד היום אגב מעצבים מחליקים שיער.

מאת: אסף יהלומיגינון24/03/13946 צפיות
כשהיינו צעירים, בני 15-16, נהגנו לעבוד בחופשות בגינון, זה נראה לנו עבודה פשוטה וקלה, גוזמים ענפים, מקצרים עשבים קצת חם , אבל בגדול זו עבודה טובה למי שאוהב לעבוד בשטח. כשגדלנו הבנו שגינון זו עבודה לאנשים רציניים, שמוכנים להשקיע קצת יותר מחודש חודשיים בתחום. אז התחלנו להעסיק גננים.

מאת: אסף יהלומיקורסים וסדנאות24/03/131471 צפיות
אם תמיד סיפרו לכם שיועצי השקעות זו עבודה משתלמת - הם צדקו. למרות שהשוק לא פשוט, ולמרות שהלקוחות לא תמיד מרוצים, העבודה כיועץ השקעות היא עבודה שמכניסה לא מעט כסף, בעלת תנאים מעולים וקביעות. חולמים להיות יועצי השקעות? החלום לא רחוק. היום כל אחד יכול לקחת קורס בנושא מבלי כל תואר אקדמי או ידע קודם בתחום.

מאת: אסף יהלומילימודי שפות24/03/131029 צפיות
תארו לעצמכם שאתם הולכים לראיון עבודה או לפגישה חשובה עם לקוח עסקי בינלאומי פוטנציאלי שיכול להניב לעסק שלכם עשרות ואולי מאות אלפי שקלים, ואולי - יותר. כל הראיון מתקיים באנגלית, ובמהלך השיחה אתם משתמשים במילה שנראית לכם תמימה למדיי

מאת: אסף יהלומירשלנות רפואית24/03/131157 צפיות
במהלך שני העשורים יש הכפלה של כמות התביעות כנגד רופאים ומוסדות רפואיים בגין רשלנות רפואית, זה לא שהרופאים הפכו פחות טובים או שהמוסדות הפכו מרושלים יותר, אלא זה העיקרון הצרכני והתודעתי. אחנונ למדנו יותר על הזכויות שלנו כמטופלים ואנחנו עומדים על הדרישות שלנו לקבל טיפול איכותי ונכון.

מאת: אסף יהלומיריהוט 24/03/131051 צפיות
בסקר שנערך בשנת 2004 על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, 70% מהנשאלים ענו כי סובלים מחום במשך רוב חודשי השנה. קיימות שלוש דרכים להעברת חום: העברה- ממוצק למוצק (לא כל כך רלוונטי לגבינו כיוון שלרוב אנו מרכיבים נעליים, המבודדות אותנו טוב מהאדמה), הסעה- דרך מעבר גזים (רוב רובו של החום המעיק עלינו, והפיתרון היחיד לבעיה זו הוא מיזוג אוויר), וקרינה (חלק נכבד, כחמישית מהחום שאנו מקבלים מהסביבה).

מאת: אסף יהלומיניקיון06/03/131021 צפיות
נדמה שאחד המקצועות הכי מעניינים בתחום הניקיון הוא ניקוי חלונות בגובה. מי לא היה רוצה לרחף מדי יום בין שמיים לארץ, כמו ציפור, לעשות סנפלינג, ולהשקיף על העולם מגבוהה. טוב, יש מי שמפחד מזה אבל מי שלא יכול ליהנות מעבודה מאתגרת ומעניינת.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213579 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204172 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205091 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192546 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181358 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181319 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181523 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica