חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרציתם לדעת על ציורי אוירה

מאת: ורד טויןציור30/01/20131005 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני שנתחיל לדבר על ציורי אוירה, נספר לכם על שני זרמים עיקריים באמנות. האחד שייך יותר לאמנות הקלאסית ולתקופה מוקדמת יותר, והשני, לאמנות המודרנית יותר שהגיחה לעולמינו בסוף המאה ה- 19. אנחנו מדברים, כמובן, על ציורים מופשטים אל מול ציורים ריאליסטיים. ציורים מוחשיים מציגים בפנינו אובייקט מוחשי, כלומר- כל מה שניתן לראות אותו בעין: תפוח, עץ, בית, נוף, אדם, משפחה, עיר וכו'. אמנות אבסטרקטית כוללת את כל הציורים ויצירות האמנות בכלל, המציגות משהו שלא באמת ניתן לראות אותו, משום שלמעשה- הוא איננו אובייקט מוחשי. זה יכול להיות פתגם, רגש, חלום וכל דבר אחר. רוצים דוגמאות? הינה כמה: המסע אל הפנטזיה, שמחה גדולה, החלום הגדול, רומנטיקה, אם אין אני לי מי לי, טבע פראי. כל הביטויים הללו אינם מוחשיים. כל אחד ידמיין אותם אחרת וכל אחד יעביר אותם בעזרת המכחול אל הדף, לכדי תוצאה שונה לחלוטין.

ציורי אוירה מהווים את קו התפר בין ציורים אבסטרקטיים לבין ציורים מוחשיים, אך נוטים יותר לכיוון המופשט. הם באים לתאר אוירה מסוימת וליצור אותה באופן סובייקטיבי ואינדיבידואלי, בהתאם לזווית הראייה הפרטית של האמן.

על האלמנטים המרכזיים של ציורי אוירה:

ציורי אוירה  משתמשים בהמון צבע בדרך כלל, אך זה לאו דווקא אומר כי הם משתמשים בהרבה צבעים. למה אנחנו מתכוונים? ניקח לדוגמה ציור אוירה שמטרתו לסמל אוירה רומנטית. ציור כזה יכיל בדרך כלל גוונים של אדום וורוד, אך הגוונים הללו יהיו מאוד חזקים ובולטים. ציור אוירה שבא לתת אוירה של טבע פראי, ישתמש בפראות בכל גווני הירוק וייצור מן בולטות מוגזמת שלו, על מנת לספק לצופה את מלוא החוויה.

מאוד מקובל כאן גם ליצור איזשהו טשטוש בציור, מכיוון שהמסר שאותו מנסה להעביר האמן הוא מופשט ולא נהיר לעין. הטשטוש יוצר מעין מסתורין וערפול מעניין, והופך את היצירה לאמנות של ממש.

לאמנים המתמחים ביצירות של ציורי אוירה יש דמיון מופלג, והם שטים עימו תוך כדי העשייה למקומות לא ידועים. בדרך כלל, אם לא בכל המקרים, האמן אינו יודע מה ייצא לו בסופו של דבר ומגלה את התוצאה רק בסוף התהליך. ללא דמיון מפותח ויכולת לזרום עימו, קשה מאוד להוציא ציורי אוירה מוצלחים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132115 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131844 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/136999 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138250 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163173 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152652 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152855 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152611 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153260 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/143188 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/148550 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica