חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מפה טופוגרפית

מאת: איל רבינוביץבית חכם17/02/20131577 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מפה טופוגרפית מהי מפה טופוגרפית?

מי מאיתנו לא השתמש במפה זו או אחרת במהלך טיול בין בארץובין בחול? מפות הן המדריך הטוב ביותר למעבר בשטח בין אם מדובר על הליכהרגלית ובין אם מדובר על נסיעה ברכב. החיסרון במפה רגילה הוא שאפשר לדעת רק מהי היא הדרך ומהו המרחק פחות או יותר אשר עלינו לעבור. כאן נכנס השימוש במפה טופוגראפית,מפה טופוגראפית נותנת לנו לא רק מרחקים ודרך אלא גם חיזוי של תוואי השטחאותו אנו רוצים לעבור בין אם מדובר על עליות בהרים ובין אם מדובר על ירידותבוואדיות. מפה טופוגראפית אם כן מסייעת רבות בתכנון הצעדים קדימה גם כשמדובר על תכנון זמנים לגבי מעבר הדרך.

 

מהו מבנה המפה?

כפי שציינו הייחודיות של מפה טופוגראפית הינו ביכולתהחיזוי על פיה של תוואי השטח המיועד. מפה כזו חייבת להיות ערוכה על פי קנהמידה מסוים בכדי שנוכל להשוות אותה למציאות וכן להיות בעלת כמה שיותר פרטיםלגבי צורתו החיצונית של השטח כגון גבהים ונקודות גובה מסוימות, תבליט,תכסית, הרים, מעיינות, נחלים וכדומה והכול תוך התחשבות בפרופורציה בין כלעצם ועצם בשטח.

 

שימושים

מפה טופוגראפית יכולה להיות בעלת שימושיםאזרחיים כגון מפות למטיילים ולאנשי שטח שחייבים לדעת מה מצפה להם בהמשך ועלידי כך לתכנן את צעדיהם ולוח הזמנים שלהם קדימה, והשימוש השני של מפה טופוגראפית הינו למטרות צבאיות  ועל ידה ניתן להתמצא בשטח וכן לנווט בו אם בפעילות מבצעית ואם לתרגול.

 

צורות במפה

מפה טופוגראפית הינה בעלת צורות מרובות אשר אמורות לבטאאת השינויים בשטח. ישנן מספר צורות קבועות במפה: פסגה תופיע במפה כעיגולסגור, גבעה תופיע במפה כצורה המזכירה צורת אליפסה, צלע ההר או הגבעה בתוך מפה טופוגרפית יופיע כרצף של קוים שהינם גליים, ואדי שהינו ההפך מגבעה יופיע גם כן בצורתשלושה קוים  שאינם גליים אך בכיוון ההפוך, וישנם עוד צורות וטבליות רבותומסובכות אשר מסומנות במפה לכאלו שיודעים לקרוא סימנים אלו.
מפה טופוגראפית אם כן הינה מפה שונה בתכליתה מהמפההרגילה ומיועדת לשימושים מתקדמים הרבה יותר ולמשתמשים מתקדמים הרבה יותר,וניתן לקבל בה אינפורמציה רבה לגבי תוואי הדרך ובכך לתכנן מספר צעדיםקדימה. מפה טופוגראפית משמשת כעיניים למשתמשיםבה וברוב המקרים משקפת בצורה נכונה  את תוואי השטח ואת השינויים שישנם בובמהלך הדרך וכך ניתן לטייל יותר בבטחה.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איל רבינוביץ

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181699 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181563 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181430 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181494 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181660 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181505 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171634 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica