חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד לדיני משפחה - אי תשלום מזונות

מאת: עו"ד איתן קוהלידיני משפחה25/02/2013738 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לשכת ההוצאה לפועל הורתה כי תושב אשדוד שלא שילם מזונות לגרושתו וצבר חוב של עשרת אלפים שקלים יישלח למאסר לתקופה של עשרה ימים. מה ניתן לעשות במידה ולא משלמים מזונות ?

כהמשך לידיעה שהתפרסמה ב - MYNET על גבר שלא שילם מזונות לגרושתו ונשלח לעשרה ימי מעצר בעקבות הוראה של ההוצאה לפועל.

במידה והאב נמנע מלשלם את מזונות ילדיו, בפני האישה עומדים שני אפיקים:

1) פניה ל"הוצאה לפועל" בבית המשפט לאכיפת פסק הדין, אם כי דרך זו יעילה בעיקר כאשר האב הוא בעל אמצעים. לצורך גביית מזונות ילדים ניתן לנקוט כנגד החייב בהליכים שונים, כגון: עיקול משכורתו, עיקולי כספים וחסכונות, עיקולי רכב ונדל"ן, עיכוב יציאה מן הארץ וכן הוצאת פקודת מאסר.

2) פניה ל"מוסד לביטוח לאומי" (המל"ל) לקבלת תשלומי מזונות, אך זאת בהתאם לקריטריונים של המל"ל, אשר מסייע רק לבעלי משכורות נמוכות ולפי תעריפים משלו ולא ע"פ הסכום שנפסק. את ההפרש ניתן לגבות באמצעות ההוצאה לפועל.

מה קורה אם בתום תקופת המעצר עדיין האב נמנע מלשלם את מזונות ילדיו ?

יש לציין כי מאסר הוא במקרים קיצוניים בלבד בהם החייב אינו משלם את חובו להוצל"פ.

חוב מזונות אשר איננו מגיע לכדי פירעון, דינו ככל חוב ואף יותר מכך (שכן בתי המשפט רואים בחומרה יתרה אי תשלום חוב ערכי שכזה) ולכן תביעה בעניינו אשר תהה מוגשת ללשכה להוצאה לפועל תגרור שליחת הודעת אזהרה מידית לחייב בנוגע להליך שנפתח בעניינו לרבות שובר מצורף לפירעון הסכום נשוא ההליך.

מרגע שמגיעה הודעת האזהרה (אשר נשלחת בדואר רשום התלוי באישור מסירה) לידיו של החייב, יש לו 21 ימים על מנת לעשות אחד מן השלושה – לשלם את החוב, לערער עליו בטענות של "פרעתי" או להגיש בקשה לסעד זמני כנגדו.

בחלוף 21 ימים מן הרגע בו הגיעה האזהרה לחייב בנוגע לחוב מזונות, ולא ננקט כל צעד כנגדה על ידו, רשאית הלשכה להוצאה לפועל להוציא כנגדו פקודת מאסר. פרק הזמן אשר מותר לאסור חייב במזונות הינו עד חודש ימים ולעתים אף עד שלושה חודשים (במידה ומומצא צו מאסר כנגדו)

צו המאסר לא יבוצע במקרה והחייב משרת שירות סדיר או נמצא בשירות מילואים או במקרה והמאסר עלול להזיק לבריאותו של החייב או במקרה שכתוצאה מן המאסר יישארו ללא כל השגחה או טיפול הולם, חסר ישע התלוי בחייב או קטין שבאחריותו של החייב, ושטרם מלאו לו 14 שנים או במקרה ולחייב יש מוגבלות אחרת שבשלה, לדעת השוטר המבצע, בהתייעצות עם מפקדו הישיר, לא ניתן יהיה לבצע את צו המאסר.

חייב אשר איננו בר מאסר (מתוקף שירות צבאי או היות ואיננו נמצא בתחומי המדינה) יעמוד  הצו כנגדו ויכנס לתוקף מרגע שהופך מאסרו לבר ביצוע.

צו המאסר יבוצע על-ידי משטרת ישראל, חייב שנאסר יובא בפני ראש ההוצאה לפועל בהקדם האפשרי ולא יאוחר מתום 48 שעות ממועד מאסר.

*על אותו חוב לא ניתן לעצור יותר מפעם אחת, והחוב אינו נמחק גם לאחר שהחייב ריצה בגינו עונש מאסר.

איתן קוהלי - עו"ד לדיני משפחה, מייסד המשרד, בחר לייחד את עבודתו בתחום דיני המשפחה, מתוך תחושה עמוקה של שליחות ומחויבות
להעניק ללקוחותיו, המצויים בנקודת מפנה גורלית של חייהם את השירות המקצועי לו הם זקוקים, תוך שימת לב ודגש מיוחדים לכל מקרה ומקרה והתאמת פיתרון משפטי ההולם את נסיבותיו.
עו"ד איתן קוהלי בעל ניסיון ב - גביית מזונות לילדים,הסכם גירושין,הסכם גישור,הסכם שלום בית,הקטנת מזונות,טיפול בהוצאה לפועל ועוד..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: