חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרווח,הכדאיות,הסיכוי והסיכון ב-יבוא מסין!

מאת: דוד ספרןיבוא ויצוא10/11/20091266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

       הרווח,הכדאיות,הסיכוי והסיכון ב-יבוא מסין!

מאז נאום החתולים המפורסם של נשיא סין בתחילת העשור שאמר "לא חשוב באם החתול הוא שחור או לבן העיקר שהוא אוכל עכברים.... "הפכה סין להיות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם ואליה נוהרים סוחרים, מפעלים,משווקים ויצרנים רבים מכל רחבי העולם בנסיון לבצע יבוא מסין.

מספר סיבות לכך שסין הפכה ליצרנית הגדולה ביותר בעולם חומרי הגלם זמינים, זולים ונצרכים בכמיות אדירות מערך תשתיות, כבישים,רכבות ונמלי היצוא בים וביבשה מפותחים ביותר ובמיוחד כח האדם לעבודה במפעלים זמין, מיומן ובעיקר זול במיוחד.

עלות שעת עבודה ממוצעת למעביד של עובד סיני היא $1.63 (כן,זאת לא טעות)לעומת יפן כ-$.20 , ארה"ב כ-$.25 ואילו בגרמניה הוא מגיע לכמעט $.37, (דרך אגב בישראל אנו עומדים על כ- $.18-$.19.)

גם באם יוכפל שכר העבודה בסין בשנים הבאות מספר פעמים עדיין ישמר הפרש בלתי ניתן לגישור בין סין לבין המדינות המערביות.

אגב במפעלים רבים בסין עדיין נהוגה שיטת תשלום המשכורת הישנה.

תור ארוך של עובדים משתרך ביום התשלום בשער המפעל ואז מגיעה משאית משוריינת עם שטרות של כסף מזומן ושכר העובדים משולם במקום ובמזומן.

בעוד שבעבר זכתה סין לקיטונות של בוז ולעג בגין תעשייה זולה ונחותה בשל מוצרים באיכות ירודה הרי כיום התעשייה בסין מייצרת מוצרים באיכות גבוהה, בהתאם לדרישת הלקוח וברמת גימור מעולה.

ניתן לקבל כדוגמא את תעשיית הטלפונים הסלולארית תעשיה שצומחת בעקביות באחוזים גבוהים מידי שנה היצרניות הגדולות  בעולם עברו כיום ל-ייצור בסין והן מייצרות מעל ל 60% מהייצור העולמי במפעלים בסין.

40% מכלכלת סין תלויה באופן מוחלט ביצוא והיא היצואנית הגדולה ביותר בעולם, באם נשווה אותה למדינות המערב המפותחות נראה פערים גדולים ביותר,היצוא מארה"ב לשם השוואה הוא 16%, מיפן 15% ומגרמניה 32%.

אין ספק שהסיכוי לרווח מהיר ומיידי גורם לרבים מהיבואנים לאבד מהזהירות לה הם היו מורגלים בעסקים מול חברות וספקים שמעבר לים.

נוסיף לכך את השוני במנטליות הסינית, אי הבנת השפה והתרבות השונה  הגורמת לטעויות רבות בהזמנות סחורה ,בעוגמת נפש ובהפסד כספי.

 כדאי ואפילו מומלץ להעזר בחברות מישראל המתמחות ב-איתור מפעלים בסין והמעסיקות עובדים סינים המומחים בתחום..

היום אין ספק בכך שאם אתה לא מייצר או מייבא מסין אתה לא קיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב דוד ספרן בעל וותק של מעל 35 שנה ברכש, יבוא, שיווק וסחר בינלאומי משמש כמנכ"ל ובעלים של חברת WTAQC LTD  שהוקמה בתפיסה חדשנית והפכה במהרה למובילה בתחומה במתן שירותים כוללים, יעוץ והכוונה ליבואנים ובעלי עסקים ביבוא מסין, איתור מוצרים בסין, חיפוש ספקים בסין וברחבי העולם, רכש, ייצור, שינוע בינלאומי, עמילות מכס ובקרת איכות בסין.

משרד הרכש הראשי שלנו ממוקם בעיר שנחאי שבסין ומעסיק עובדים סינים המומחים בתחום.

WTAQC הבטחון שלך ב- יבוא מסין.

אתר החברה  www.wtaqc.com

דואר אלקטרוני david@wtaqc.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד ספרן

מאת: דוד ספרןיבוא ויצוא25/11/09984 צפיות
אימרה סינית חכמה ועתיקת יומין מספרת שרק מי שעשה את הדרך יודע אילו מן הבורות הם העמוקים ביותר ומהם צריך להיזהר. קל מאוד היום לאתר מוצרים וספקים בסין, הפיתוי להזמין מוצרים באמצעות האינטרנט הוא אדיר (בסין כיום מעל 300 מיליון אתרי אינטרנט פעילים), רק טבעי הוא שבכמות כל כך ענקית של יצרנים ומשווקים ניתן בקלות להיות מולך שולל וכפי שהסינים בעצמם אומרים: הדג תמיד רואה רק את הפיתיון ולא את החכה של הדייג.

מאת: דוד ספרןעסקים בינלאומיים10/11/091006 צפיות
רבים נוטים לחשוב שנסיעה לתערוכה לצורך יבוא מסין תביא להצלחה מיידית ושגשוג בעסקים כבמטה קסמים . כדי לגרום להצלחה לקרות יש לבחון בדקדקנות רבה מספר לא מבוטל של תערוכות לפני שמחליטים באיזו מהם להשתתף. תערוכות מתקיימות בסין וברחבי העולם כולו כדי להפגיש בין יצרנים ,ספקים ,יצואנים וחברות שיווק למיניהם לבין יבואנים וחברות מכל הסוגים. בעשור האחרון במיוחד התפתחה בסין תרבות עניפה ביותר של תערוכות שאותם ניתן למצוא בכל עיר גדולה ובכל מחוז במדינה.

מאת: דוד ספרןיבוא ויצוא10/11/091084 צפיות
אין ספק תנאי השוק השתנו!! בעקבות המצב הכלכלי העולמי ועקב ירידת הביקושים בעולם כולו ובעיקר באירופה ובארה"ב החלו ספקים רבים בסין ל"חזר" אחרי הלקוחות. אם עד להידרדרות של המצב הכלכלי העולמי היה השוק בסין לטובת המוכר ומפעלים גבו תשלום למפרע (לעיתים אפילו את כל סכום הרכישה) והלקוח היה נאלץ להמתין 60-70 יום ולעיתים גם יותר. לאחרונה המצב בסין השתנה לחלוטין, הספק/ יצרן "מחפש" לעבוד עם הלקוחות על בסיס של לקוח קבוע ולא על בסיס של לקוח מזדמן, צבר ההזמנות של המפעלים בסין קטן בצורה משמעותית והם מחפשים היום

מאמרים נוספים בנושא יבוא ויצוא

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211023 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: SEONET קידום אתריםיבוא ויצוא02/12/182001 צפיות
אתם זקוקים למבנה נייד לעסק או לבית זמני? רגע לפני שאתם בוחרים מבנה נייד להשכרה או לקניה הכנו עבורכם מדריך קצר להשכרת מבנה נייד

מאת: yoni romיבוא ויצוא15/07/181072 צפיות
המפעלים של היום הם לא המפעלים של פעם, היום המפעלים נראים יותר טוב, עובדים בשיטות יותר מתקדמות,  איכות העובדים גבוהה יותר וכפועל יוצא מכך גם המכונות שאנו משתמשים בהן צריכות להיות חזקות ועוצמתיות יותר.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171468 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: ליאוריבוא ויצוא20/06/161935 צפיות
לוקליזציה פירושה, להתאים מוצר כלשהו, לאוכלוסייה שהיא שונה, מן האוכלוסייה המקורית, שאליה המוצר נועד. לוקליזציה כוללת, התאמה לחוקים המקומיים. לוקליזציה כוללת, התאמה למנהגים מקומיים.

מאת: אירה סימנסיבוא ויצוא21/04/161990 צפיות
יבוא מסין של תבניות להזרקת פלסטיק הוא תהליך מורכב מאוד שצריך להתבצע בצורה חכמה ובליווי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מדובר על תבנית שיכולה לשקול מאות קילוגרמים, ואותה יש לייצר על פי מפרט מדוייק וברמת דיוק גבוהה מאוד. מרגע שהתבנית יוצרה ונשלחה ארצה, הכדאיות להחזרתה לסין לצורך תיקונים ושיפורים, צוללת פלאים ונעלמת, ולכן חשוב שתהליך העבודה וההתקשרות מול היצרן בסין, יתבצע בצורה חכמה עם נציג של הלקוח הנמצא בסין ובוחן את הדברים לעומק לפני שהתבנית יוצאת למשלוח.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161732 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica