חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איתור מפעלים בסין

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/20161727 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סין מיקמה עצמה במקום גבוה מאד בכלכלה העולמית על בסיס ייצור מוצרים טובים וזולים ומכירתם למדינות ברחבי העולם. סין מייצרת כיום כ-80% מהמזגנים בעולם, 70% מהטלפונים הסלולאריים וכ- 60% מהנעליים.

ההתפתחויות המהירות והיעילות בתשתיות, בקווי האספקה ובטכנולוגיות הייצור בסין בעשר השנים האחרונות הפכו את סין למפעל עולמי המייצר כיום כמעט מחצית ממוצרי הצריכה בעולם.

סין הולכת בדרכן של מדינות אסיה כמו טיוואן ודרום קוריאה הידועות היום במוצריהן האיכותיים, בטכנולוגיה מתקדמת וברמת שירות גבוהה

אם כן, השאלה הגדולה העומדת בפנינו היא: איך מאתרים מפעלים בסין?

מה הם הקריטריונים לחיפוש מפעלים בסין שיספקו לא רק מוצרים איכותיים אלא גם במחירים אטרקטיביים ויאפשרו פעילות עיסקית רווחית לטווח ארוך??

התשובה לשאלות אלה רבותיי אינה חד משמעית – איתור מפעל מקצועי, איכותי המציע מחירים תחרותיים משול לעיתים לחיפוש מחט בערמה של שחת... ואמירה זו נכונה שבעתיים כאשר מדובר במוצר חדש לפיתוח.

האינטרנט מציע היום מגוון רחב של ספקים בסין וביניהם גם לא מעט מפעלים... הבעיה הגדולה היא שבשיטוט באינטרנט ונבירה בים האתרים קשה מאד להבחין בין מפעל מקצועי ואיכותי לבין מפעל בינוני או אפילו ברמה נמוכה. מרבית האתרים מאד מושקעים והמידע והמוצרים המוצגים בהם עושים רושם אך לא חושפים את המתרחש מאחורי הקלעים. כמו כן, ספקים סיניים רבים מציגים עצמם כיצרנים ומפעלים בכדי למשוך את הקונים (כולם מעדיפים לקנות ממפעל, יד ראשונה ולא מסוחר) אך לא כל ספק המתיימר להיות מפעל הוא אכן מפעל.

אם כך, איך מתחילים?

ראשית שימו לב לחומרי הגלם, אתר של מפעל יכיל מוצרים העשויים מחומר גלם אחד או שניים, לא יותר ולעיתים ממשפחת מוצרים מאד מסויימת. לדוגמה, אם אתם מחפשים ספק בסין למוצר עשוי ברובו מסיליקון, חפשו אתר המציג מוצרים עשויים סיליקון בלבד. אתר המציע מוצרי סיליקון לצד מוצרים מזכוכית, ממתכת וכיוצ"ב לרב אינו מפעל (מפעל ייצרני מתמקד ומתמחה בייצור מחומר גלם אחד או שניים לא יותר...)

סימן שני להיות הספק מפעל ולא חברת סחר הוא כמויות המינימום להזמנה שדורש הספק. מפעלים בסין אינם מחזיקים מלאים במחסנים – מדיניות הייצור בסין היא ייצור פר הזמנה – אין מלאים! על כן, על מנת להפעיל קו ייצור, מפעל ידרוש כמות מינימלית גדולה יחסית פר מוצר (דגם וצבע). מפעל גדול וחזק ידרוש בהתאם כמויות הזמנה מינימליות גדולות (אלפים או אף עשרות אלפים מדגם) ומפעל קטן יותר או בית מלאכה ידרוש כמויות קטנות יותר (כמה מאות, לפעמים אפילו פחות). חברת סחר לעומת זאת תדרוש לרב כמויות קטנות מאד, תלוי במוצר כמובן, של כמה עשרות יחידות ולעיתים גם כמות מינימום של יחידה אחת בלבד והמחירים, המחירים בהתאם!

לאחר שאיתרתם כמה מפעלים פוטנציאליים בהתאם לאמור מעלה, זה הזמן לשלוח פנייה לכל אחד מהם ולבחון את תשובותיהם ואת הצעות המחיר שיתקבלו. מפעלים מקצועיים המתמחים במוצר הדרוש לכם יידעו לענות לכם בצורה מקצועית לשאלות באשר לטיב המוצר, לחומרי הגלם בהם נעשה שימוש במוצר, לתכונותיו הטכניות ולשאלות באשר לאופן הייצור.

שאלות טובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין יהיו:

· האם אתם מתמחים בייצור מחומר/חומרי גלם מסויימים? – על מנת להבין מה הוא תחום ההתמחות של המפעל.

· מה היא טכניקת הייצור ובאלו מכונות ובכמה מכונות שונות אתם עושים שימוש? – לצורך הערכת רמת הייצור ורמתו הטכנולוגית.

· כמה קווי ייצור וכמה פועלים אתם מעסיקים? – לצורך הערכת גודלו ויכולות האספקה שלו.

· לאלו מדינות אתם מייצאים בעיקר? – מפעלים המייצאים את מוצריהם למדינות המערב המפותחות רגילים לייצור ברמת איכות וגימור גבוהה יותר מאלה המוכרים למדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי.

· ושאלת השאלות: האם ניתן להגיע לבקר במפעל? – זוהי שאלה חשובה משום שמפעל המכבד עצמו (ובעיקר מפעל שהוא מפעל ולא סוחר שעובד עם מפעלים שונים, ישמח מאד להזמין אתכם לביקור התרשמות ולהראות להסביר על קווי הייצור, על איכות המוצרים, ועל יכולותיו ולהציג בפניכם את חדר התצוגה של המפעל בו מוצגים כל הפיתוחים האחרונים של המפעל בתחומו וכן בסט סלרים).

הצעות המחיר שתקבלו ממפעלים מתחרים גם הן אינדיקציה מאחר ומפעלים המייצרים את אותו מוצר מאותו חומר גלם באותה רמת איכות יציעו עבורו מחירים דיי דומים עבור אותן כמויות להזמנה, לא תקבלו מחיר גבוה מאד או מחיר נמוך מאד, ההפרשים בין המחירים יהיו על פי רב עניין של אחוזים בודדים.

והשלב הבא הוא כמובן הזמנת דוגמאות לבדיקת טיב המוצר ותפקודו.

שימו לב שההזמנה הראשונה ממפעל עימו אתם עובדים פעם ראשונה צריכה להיות הזמנת ניסיון קטנה להערכת היכולות האמיתיות של המפעל בייצור מסה. לא תמיד המפעל הראשון שתבחרו יהיה גם המפעל שעימו תמשיכו לעבוד לאורך זמן, עליכם לקחת בחשבון שהליך של איתור מפעלים בסין הוא תהליך המבוסס לא מעט על ניסוי וטעיה.

מניסיוני הארוך בתחום מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שמתמחה בתחום יבוא מסין שתוכל ל'רחרח' ולבדוק עבורכם את המתרחש מאחורי הקלעים של המפעלים הפוטנציאליים על מנת לקצר את שלב הניסוי והתהייה וכן לצורך ביצוע בקרת האיכות בסוף הייצור לפני שילוח הסחורה ובכך לצמצם למינימום את רמת הסיכון של התהליך כולו ולמקסם את הצלחת הפרויקט כולו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי מילר ניהול יבוא מסין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי מילר

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171463 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: עדי מילריבוא ויצוא11/06/131848 צפיות
איתור ספקים באמצעות האתר המפורסם alibaba הוא עניין שדורש הרבה יותר הכנה וידע בתחום ממה שרבים חושבים...

מאת: עדי מילריבוא ויצוא30/04/132035 צפיות
במאמר זה אנסה לתת את מיטב הטיפים הדרושים לניהול יחסים ותקשורת מול הספקים הסינים. זוהי בהחלט משימה לא קלה וצריך לדעת כיצד לנהוג מול אנשי עסקים אשר תרבותם העסקית שונה משלך.

מאמרים נוספים בנושא יבוא ויצוא

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211016 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: SEONET קידום אתריםיבוא ויצוא02/12/181996 צפיות
אתם זקוקים למבנה נייד לעסק או לבית זמני? רגע לפני שאתם בוחרים מבנה נייד להשכרה או לקניה הכנו עבורכם מדריך קצר להשכרת מבנה נייד

מאת: yoni romיבוא ויצוא15/07/181067 צפיות
המפעלים של היום הם לא המפעלים של פעם, היום המפעלים נראים יותר טוב, עובדים בשיטות יותר מתקדמות,  איכות העובדים גבוהה יותר וכפועל יוצא מכך גם המכונות שאנו משתמשים בהן צריכות להיות חזקות ועוצמתיות יותר.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171463 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: ליאוריבוא ויצוא20/06/161929 צפיות
לוקליזציה פירושה, להתאים מוצר כלשהו, לאוכלוסייה שהיא שונה, מן האוכלוסייה המקורית, שאליה המוצר נועד. לוקליזציה כוללת, התאמה לחוקים המקומיים. לוקליזציה כוללת, התאמה למנהגים מקומיים.

מאת: אירה סימנסיבוא ויצוא21/04/161983 צפיות
יבוא מסין של תבניות להזרקת פלסטיק הוא תהליך מורכב מאוד שצריך להתבצע בצורה חכמה ובליווי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מדובר על תבנית שיכולה לשקול מאות קילוגרמים, ואותה יש לייצר על פי מפרט מדוייק וברמת דיוק גבוהה מאוד. מרגע שהתבנית יוצרה ונשלחה ארצה, הכדאיות להחזרתה לסין לצורך תיקונים ושיפורים, צוללת פלאים ונעלמת, ולכן חשוב שתהליך העבודה וההתקשרות מול היצרן בסין, יתבצע בצורה חכמה עם נציג של הלקוח הנמצא בסין ובוחן את הדברים לעומק לפני שהתבנית יוצאת למשלוח.

מאת: קטי דריבוא ויצוא22/10/152311 צפיות
כדי לייצר מוצרי פלסטיק משתמשים בתבניות מיוחדות אשר לתוכן מוזרק או יצוק הפלסטיק לייצור מוצרי פלסטיק שונים ורבים. כמעט כול מוצר פלסטיק שאתם מכירים נוצר על ידי תבנית פלדה כזאת שלתוכה יוצקים או מזריקים את החומר הפלסטי בעודו נוזלי ומאפשרים לו להתמצק עד שנוצר מוצר פלסטיק מושלם. גם חלקי משנה של מוצרי פלסטיק כך יוצרים בעזרת תבניות פלדה מיוחדות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica