חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מים- הטעם לחיים

כולנו יודעים או ששמענו "במקרה" שמים חיוניים לבריאותנו ושללא מים- "אין חיים". המים כונו כבר בכינויים כגון "השמפנייה של הטבע" ו"סוד החיים". אך מה בעצם אנחנו יודעים על המים שאנו שותים או אולי לא מקפידים כל כך לשתות באדיקות הראויה? (לא לכולנו הרי יש תמי 4 טאץ' / תמי 4 touch, עליו תוכלו ללמוד בהפעלה של סרט תמי 4 טאץ')

המים שסביבנו, שאנו שותים וגופנו

אנו מכירים את המים הן כמקור שתייה והן בתפקידים רבים ונוספים שאנו מייעדים להם. למשל, כאמצעי לשמירה על הניקיון וההיגיינה (יחד עם חומרי ניקיון מומסים או נלווים). כמו כן, אנו משתמשים במים לתפקידים רבים, שונים ומגוונים נוספים- לדוגמא, המים הם מדיום נוח לתחבורה (ספינות ואוניות, רפסודות, שוברי גלים, צוללות ועוד) כיוון שהם ממלאים אחוז ניכר מעולמנו. הם תהליך המסת הקרחונים בקטבים יילכו ויתפסו המים מרחבים גדולים והולכים בכדור הארץ.

מי השתייה

אחד המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר בגופנו הינו המים. בתינוק, משקל הגוף המים בגוף הוא כ- 70 אחוז מן המשקל הכולל, לעומת זאת במבוגר מדובר בכ- 50 אחוז ממשקלו הכולל של האדם. ללא הכנסת מים מן החוץ (על ידי שתייה, כמובן) לא ניתן לשרוד יותר מכמה ימים, זאת בניגוד לצריכת מזון למשל, בלעדיה ניתן לשרוד זמן ממושך הרבה יותר. היכן בגוף נמצא מים? מרבית המים בגופנו מצויים בתוך כל תאי גופנו ומהווים אחוז ניכר משטח התא. המים מצויים בכמות גדולה גם בנוזל הדם, בנוזלי הלימפה ובנוזלי השדרה והמוח. תפקידם של המים הוא להזרים את כל הנוזלים הללו (ובתא לאפשר את תנועתם של חלקיקים אל מחוץ לתא, אל תוך התא ובתוך התא, לאפשר מפגשים המובילים לתהליכים כימיים הקשורות ביצירת אנרגיה ובבניית הגוף ועוד), זאת לצורך הזנת הגוף ופינוי פסולת ממנו החוצה. כמו כן, המים אחראים על צינון הגוף, בצורת זיעה- מים המופרשים החוצה לוקחים עמם אנרגיית חום מן הגוף ומשחררים אותה לסביבה.

כיצד משתנה משק המים בגופנו?

לפעילות הגופנית ישנה השפעה רבה על משק המים בגופנו. כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית רבה ובעומסים גבוהים, אנו מחזקים את מסת השרירים בגופנו ובכך אנו צורכים יותר מים- עבור שכבת השרירים.

מה יקרה ללא מים בגופנו?

ללא כמות מספקת של מים בגופנו תהליכים מטבוליים ותהליכי ביוכימיה חשובים, כגון הפקת אנרגיה לצורך פעילותנו ובניית הגוף, לא יתקיימו או יפגעו. כמו כן, לא יהיה מדיום המתווך ומוביל מזון אל תוך הגוף ופסולת החוצה ממנה. כמו כן, המים חשובים לזיכוך בתוך המפרקים כך שתנועת המפרקים תקשה עלינו. באישה הרה, המים חשובים מאוד לבניית השילייה, מגנים על העובר ברחם ומאפשרים גדילה תקינה של העובר, כולל הזנתו ופינוי הפסולת החוצה דרך האם. כמו כן, למים, כאמור, תפקיד חשוב באיזון הטמפרטורה בגוף.

לכן חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת (וזאת אפשר לעשות כשיש מכשיר תמי 4 טאץ' בסביבה).

תוכלו ללמוד על איך מכשיר תמי 4 touch מותאם במיוחד לעידוד צריכת המים של כל בני המשפחה בהפעלה של סרט תמי 4 טאץ'.

מים איכותיים וטעימים עם תמי 4 טאץ'

תמי 4 טאץ' מאפשר להנות ממים איכותיים בנגיעה אחת. היום הרבה יותר פשוט ונוח למזוג כוס מים קרים ומרעננים או מים רותחים לקפה או לתה, עם מכשיר תמי 4 טאץ' המכיל מסך LCD ואייקונים צבעוניים וידידותיים למשתמש, להפעלה לכל המשפחה.

 



תגיות המאמר: סרט תמי 4 טאץ, תמי 4 טאץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים איכותיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כתיבת מומחים

מאת: כתיבת מומחיםאטרקציות12/11/131112 צפיות
אז מה פתוח בשבת בירושלים, אתם שואלים ? מסתבר שהרבה מאד אטרקציות ! כך שלא צריך להרחיק למקומות אחרים.

מאת: כתיבת מומחיםטיולים בארץ12/11/131240 צפיות
נכון, לא המצאנו את הגלגל, ועם הזמן כל האטרקציות נעלמות מעינינו, שכן הילדים של ימינו מתוחכמים וכדי לרגש אותם דרוש קצת יותר מסרט קולנוע ומפופקורן.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138627 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: כתיבת מומחיםבריאות ורפואה כללי23/10/131304 צפיות
מרגישים כאבים בכף הרגל בעת ההליכה? לא מסתדרים עם כל סוגי הנעליים? לא יכולים לעמוד על הרגליים יותר משעה רצוף?

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131150 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131156 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131267 צפיות
להחליט שאתם רוצים לעבור דירה זו לפעמים החלטה מאוד טובה, ואם אתם רוצים להיות

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201780 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica