חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקשורת משכנעת באימייל

מאת: ניר סברמכירות14/11/20091266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניגוד לפגישה פנים אל פנים או שיחת טלפון, באימייל לא ניתן לקיים דו שיח. נכון שהאדם האחר יכול לשלוח לנו מייל חזרה, אך רק לאחר שהוא סיים לקרוא את המייל ששלחנו לו ובזמן זה לא מתקיים דיאלוג. לכן, עלינו להבטיח מספר דברים על מנת להשפיע על האדם האחר באמצעות האימייל:

  1. שהוא יתחיל לקרוא
  2. שהוא יסיים לקרוא עד הסוף
  3. שהוא יבצע את הפעולה שאנחנו רוצים

כיצד ניתן לגרום לאדם אחר לפתוח את המייל ששלחת

על מנת לגרום למישהו להתעניין במייל שלנו, אנחנו צריכים להקדיש מחשבה ולבחור כותרת מעניינת, שמושכת תשומת לב. דרך מאוד מקובלת לעשות זאת היא להשתמש במילים בעלות קשר אסוציאטיבי חיובי עבור רוב האנשים: "מבצע", "מוגבל", "אקסקלוסיבי". למשל:

"מבצע! מייל זה מכיל שובר הנחה לקניית מכונת קפה מהקולקציה החדשה" 

בנוסף לשיטה זו, קיימת שיטה אחרת, חזקה אף יותר למשיכת לקוחות פוטנציאליים לקריאת המייל שלכם. מחקרים מראים שאנשים מונעים לפעולה הרבה יותר מהמחשבה על אובדן פוטנציאלי, מאשר מהמחשבה על רווח פוטנציאלי. דוגמה לכך היא מחקר שערכו בקרב סטודנטים, בו הם נשאלו מה יותר ידחוף אותם ללמוד: הפחד שיאבדו (-)10 נקודות מהציון שלהם או ירוויחו (+)10 נקודות לציון שלהם. כמו שבטח הבנתם, המחשבה להפסיד 10 נקודות הניעה אותם בצורה משמעותית הרבה יותר. אפשר ליישם את השיטה הזו בכותרת המייל, על ידי תיאור של נזק פוטנציאלי שיגרם למי שלא יפתח אותו: "רוצה לדעת מהן חמש הטעויות הנפוצות ביותר בקרב אנשי מכירות? קרא עוד..."

"הכפל את כמות הלקוחות המגיעים לעסק שלך! המייל שאתה לא יכול להרשות לעצמך להחמיץ!"

 

כיצד לכתוב מייל שאף אחד לא ירצה להפסיק לקרוא 

תאמינו או לא, אבל הדבר שבו האנשים סביבכם עסוקים רוב הזמן הוא... הם עצמם! אם ברצונך לגרום לכך שמי שפתח את המייל שלך לא יוכל "להוריד ממנו את העיניים" אתה צריך להיתפס על ידיו כבעל ערך, וכמו כן תוכן המייל צריך להיתפס כך. כדי להיתפס כבעל ערך, דמיין שאתה משיב לקורא על השאלה: "מה יוצא לי מזה?". תסביר לקורא בתחילת המייל, למה שווה לו להשקיע מהזמן היקר שלו ולקרוא את מה שכתבת. תרוויח את הזכות לתקשר עם הקורא באמצעות הטקסט של המייל. דוגמאות לפתיחה שפונה לאינטרס של הקוראים:

  • "במייל זה אני הולך ללמד אותך 10 צעדים פשוטים לצמיחה עסקית מובטחת"
  • "במייל זה ננתח כמה סיפורי הצלחה של אנשי מכירות על מנת לקדם את ההבנה שלך בנושא   באופן שיאפשר לך להצליח יותר כבר עכשיו"

אחרי שבחרת כותרת מעניינת למייל והסברת לקורא למה כדאי לו להמשיך לקרוא, ייתכן שתהיה מאוד מעוניין להפעיל את הטכניקה הבאה. על מנת שאפקט ההשפעה של המייל שלך יהיה מקסימאלי, עליך להביא את הקורא למצב מנטאלי של קבלה ופתיחות לדברייך ובסוף המייל להצעה שאתה מציע או לפעולה שאתה רוצה שיבצע.

  • רוצה שלקוחות פוטנציאליים יהיו פתוחים להצעה שלך?
  • רוצה שבסוף המייל הם יבצעו פעולה שקבעת מראש?
  • רוצה להבין איך לעשות את זה באמצעות טכניקה פשוטה ויעילה?

אני מניח שבשלב זה אתה מאוד רוצה שאני כבר אספר לך על הטכניקה שהזכרתי. מה שעשיתי היה להפיק ממך רצף של "כן". גרמתי לך לחשוב: "כן", "כן", "כן". יש המכנים זאת טכניקת האמת, משום שאני שואל שאלות שכמעט בוודאות תשיב עליהן- "כן". 

כל שעלייך לעשות הוא לשלב שאלות או אמירות במייל שלך, בצורה כזו שהקורא יחשוב "כן" מספר רב של פעמים, וכך יגיע לסוף המייל בהרגשה שכשאתה מבקש בקשה או מציע הצעה התשובה שהוא הכי רוצה לתת היא... "כן". באופן כזה הסיכוי שהקורא יפסיק את קריאת המייל באמצע שואפת לאפס, משום שהוא להוט לגלות מה ההצעה שאתה מציע לו ומרגיש שהוא רוצה אותה עוד לפני שהוא יודע מהי בכלל!

  

מלקוח פוטנציאלי ללקוח

אתה לא רוצה להיות עוד אחד מאלה שלא "סוגרים". כדי לסגור את העסקה, או במקרה זה, לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך לבצע את הפעולה שלשמה חשבת על כותרת, הסברת מה ייצא לו מזה, השתמשת בטכניקת האמת, והנה הגיע גם רגע האמת. האם הוא יעשה משהו מעבר לסגירת המייל ולחשוב לעצמו, "אה, היה נחמד, למדתי קצת, אני ממש רעב עכשיו, נראה מה יש במקרר". שנינו יודעים שרגע אחרי זה הוא ישכח ממך, מהמייל ומכל השאר. על מנת שזה לא יקרה, אתה צריך להסביר לו בדיוק מה אתה רוצה שיעשה. זה נשמע טריוויאלי, אבל כל כך הרבה אנשים לא עושים את זה! לא חסרים אנשי מכירות שמפארים את המוצר או השירות שלהם ואת החברה שהם משתייכים אליה עוד ועוד, ובסוף לא מניעים את האדם לפעולה כלשהי ופשוט מצפים שהוא יחליט לקנות בעצמו. ראשית, הסבר במשפט קצר, פשוט וברור מה אתה רוצה שיעשה.

  • "הירשם עכשיו לניוזלטר שלנו"
  • "התקשר עכשיו לקבלת פרטים נוספים על הסדנה"
  • "מישהו שאתה מכיר עוסק במכירות? רשום פה את כתובת המייל שלו"

כפי שאתה רואה, המשפטים למעלה קצרים, פשוטים וברורים. אבל עדיין, משהו חסר. תמריץ!

  • "הירשם עכשיו לניוזלטר שלנו לקבלת מידע נוסף ישירות לאימייל ללא תשלום"
  • "התקשר עכשיו לקבלת פרטים נוספים על הסדנה שתכפיל את המכירות שלך"
  • "מישהו שאתה מכיר עוסק במכירות? רשום פה את כתובת המייל שלו וקח אותו איתך בדרך להצלחה"

השילוב של משפט קצר, פשוט וברור המכיל בתוכו תמריץ יוצר את האפקט של הנעה לפעולה. חשוב להשתמש בתמריץ שפונה אל ההיגיון (תכפיל את המכירות שלך), או בתמריץ שפונה אל הרגש (קח איתך חבר בדרך להצלחה).

מחפשים יתרון יחסי בעולם תחרותי ומשתנה?

מידע בשווי אלפי שקלים ניתן לקבל בחינם באתר השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים

www.realinfluence.co.il

© 2009 ניר סבר. כל הזכויות שמורות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר סבר - מנהל, מרצה ויזם

nir@realinfluence.co.il

מייסד ומנהל של השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים

www.realinfluence.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר סבר

מאת: ניר סברמכירות14/11/091463 צפיות
המדריך לשיחת טלפון מנצחת!

מאת: ניר סברפרסום14/11/091393 צפיות
המדריך לפגישה מנצחת!

מאת: ניר סברמכירות13/11/091720 צפיות
פעם קרה לך שנשאלת במה אתה עוסק ולא הצלחת להסביר את עצמך כראוי? או שאולי נתת הסבר ארוך ומסורבל שבסופו האדם שדיברת איתו בכל זאת לא הבין עד הסוף במה אתה עוסק ואפילו אם הוא כן הבין, הוא לא השתכנע שכדאי לו לעשות איתך עסקים? כל אחד ואחד מאיתנו צריך לדעת איך להציג את עצמו ב-60 שניות. במאמר זה אני אראה לך איך להשתמש במודל שפיתחתי בדיוק לצורך זה. המודל מורכב משלושה שלבים פשוטים וקלים ליישום

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226163 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211889 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202619 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202469 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162166 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152134 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151746 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica