חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בואו נדבר על תה

מאת: דניאל מוריץרפואה סינית07/04/20138792 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר מדברים על כדור לא מתכוונים לקופסת קרטון מרובעת שניתן לבעוט בה, נכון? כשמדברים על תה מדברים אך ורק על תמצית עלי תה המכונים camellia sinensis. הכנת משקאות מתמציות אחרות יכולה להיות מאד טעימות, אבל כמו במקרה של הקרטוןהמרובע – זה לא תה.תה מקורו בסין ובמהלך ההיסטוריה למדו הסינים להכין אין ספור סוגים של תה באיכות מעולה. לכל אחד ייחוד בהרכב שלו, בטעם ובניחוח שהוא מפיץ. אין ספק כי התה הסיני נחשב לטוב בעולם וייצורו נשמר במשך מאות שנים רק בארץ זו. ייצור תה מחוץ לסין אינו מכיל את הידע והאיכויות של התה הסיני, והוא נועד בעיקר לייצור המוני לבקשת השוק העולמי לתה. משום כך רוב האנשים כיום לא מכירים את טעמו המשובח של התה הסיני המקורי, אלא נאלצים להסתפק בתה הרבה פחות טעים וחסר הניחוח המקורי של התה הסיני. סין עצמה נכנסה לייצור המוני של תה ובכך הביאה על עצמה מכת איכות מהכיוון השני. גם התה הסיני התעשייתי אינו משתווה כלל לגידול התה המסורתי של סין. למרות הגידול התעשייתי יש עדיין מקומות רבים בסין שמגדלים את התה בשיטות המסורתיות ובלי מכונות, ומקומות אלה הם שמייצרים את התה הטעים בעולם. מי שמעוניין לשתות תה סיני אמיתי ללא תוספים ובטעם סיני קלאסי יצטרך לייבא את התה שלו ממחוזות אלה בלבד. שני סוגי התה הסיני העיקרים מכונים תה שחור או תה ירוק ומיד נבין את ההבדלים בינהם.

תה שחור

תה שחור מתייחס למה שאנו שותים כתה רגיל. השיוך לצבע השחור נובע מכך שעלי התה הירוקים במקורם מקבלים גוון שחור בעת ייבושם. המושג נכנס לז'רגון אחרי כניסת התה הירוק והלבן, והצורך שנוצר כדי להבדיל בינהם. איכות התה השחור היא נושא לטעם ועל כך אין מתווכחים. בארצות המזרח נחשב התה השחור לתה הטעים ביותר ולהשקפתם דווקא תהליך החימצון (שממנו מתקבל הצבע השחור) מעניק לתה את טעמו המשובח. בעולם המערבי דווקא התה השחור נחשב לפחות יוקרתי ולנחות ממתחרהו הירוק. אך עם זאת האומה המערבית המזוהה יותר מכל עם התה – הבריטים, מעדיפים תה שחור על פני כל תה אחר. תה שחור אמיתי מכינים מתערובת של סוגים שונים שיש לדעת לערבב אותם יחד בקומקום מיוחד ולחלוט את העלים. רק אז ניתן לקבל את טעמו המיוחד והמשובח של תה שחור. שקיות התה המגיעות אלינו בקופסאות של החברות השונות הן במקרה הטוב מזכירות את טעמו של תה הנחלט באופן פרטני, וההבדל הוא כמו להכין קפה בוץ אינסטנט או קפה שחור מבושל בפינג'אן כמו שצריך.

תה ירוק

תה ירוק בניגוד לתה שחור אינו עובר תהליך של התחמצנות והעלים, שממנו הוא עשוי, פשוט נאטמים בצורה סטרילית שמונעת התחמצנות. בקרב הציבור הרחב המושג תה ירוק מאגד בתוכו את כל משקאות הצמחים והחליטות כאשר למעשה תה ירוק אמיתי מכינים רק מעלי תה ולא משום דבר אחר. תה הוא שם של צמח ולא של משקה. תה ירוק נתפס כמשקה עשוי מצמחים והמונח חדר לשימוש כה נרחב עד כי התה המקורי – תה שחור נדחק הצידה והוא לא מכונה עוד תה, אלא תה שחור, ואילו תה ירוק מכונה תה בהרבה מקרים. תה ירוק וגם תה שחור עשויים מעלי צמח התה. כל משקה אחר שעשוי מצמחים אינו תה אלא דבר מה אחר. יש גם תה לבן שעליו הם הטריים ביותר, ויש גם תה אדום מכיוון שהנוזל הנוצר בתהליך החליטה יוצא בצבע זה.

 



תגיות המאמר: תה ירוק, תה שחור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל מוריץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל מוריץ

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162680 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162791 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל07/10/152694 צפיות
בדרום אמריקה ישנו מבחר עצום ובלתי נדלה של מקומות אשר כל אחד מכם חייב לבקר. אם גם אתם מתכננים לטייל ביבשת המדהימה הזו בקרוב, המאמר הזה עשוי לדבר אליכם.

מאת: דניאל מוריץבתי מלון07/10/152525 צפיות
עכו העתיקה משלבת בתוכה מגוון רחב של תרבויות, מאכלים ואתרים היסטוריים. בעבור אלו מכם שמעוניינים להעביר סופ"ש מיוחד ובלתי נשכח, ביקור בעכו העתיקה יהיה הפתרון האולטימטיבי לכך.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל31/08/153401 צפיות
פורטוגל הינה מדינה יפה למדי, כזו אשר תוכל לענות על הדרישות של כל תייר ותייר, וזה לא משנה מאיזה סוג. אם אתם בענייני מסיבות והנאה רגעית, יהיה לכם מענה של מעבר ומעבר.

מאת: דניאל מוריץצרכנות16/08/152158 צפיות
מכונות צילום משמשות את המשרדים המודרניים על בסיס יום יומי. ללא שום ספק, מדובר במכשיר אשר השימוש בו יודע עליה מתמדת

מאת: דניאל מוריץבריאות הנפש11/08/151465 צפיות
דמיון מודרך הינה שיטה ייחודית אשר עושה שימוש בדמיון האדם לצורך השפעה על מצבו הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222682 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222942 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212988 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213186 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213381 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213634 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213679 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica