חפש מאמרים:
שלום אורח
24.10.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לשבור את תקרת הזכוכית - הדרך היחידה היא למעלה - בידול עסקי כמקור לפיתוח עסקי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית08/04/2013674 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

כול עסק חיי בתוך עולם תחרותי ושוחק לפעמים יש הזדמנות חדשה ובשנייה האחרונה עסק אחר לוקח את ההזדמנות העסקית הזאת בשני ידיים ומייצר רווחים, אם זה המקרה ואם אתה מרגיש שהעסק שלך צעד אחד אחרי המתחרים ונגרר ולא מוביל אתה חייב לשנות את המיקום שלך בשוק ולכן יעוץ עסקי יכול לתת לך את הדגשים על מנת למקסם את הפוטנציאל של החברה.

המיקום שלך בשוק הקיים הוא בדיוק איך שהלקוחות הפוטנציאלים רואים אותך. זה בדיוק מה שהם חושבים עליך לעומת דעתם על המתחרים. שמות תואר מגוונים כמו "מבוססים" או "חדשנים", “איכות גבוה" “ולא יקרים", “נוחים" או "מספקים שרות מלא" הם מונחים יחסיים. שהם מתייחסים אליך ואל העסק שלך הם נהפכים לכלי לבידול שלך מהמתחרים.

הרושם של הלקוחות שלך לגבי איך העסק שלך מתפקד לעומת המתחרים יכול לקבוע אם הם יעבדו אתך או לא ולכן חשוב לעשות מחקרי שוק ולהבין מה הלקוחות שלך אוהבים במתחרים. יועץ עסקי יכול להגיד לך האם היתרונות של המתחרים שלך הם תכונות שאתה יכול להטמיע בעסק שלך ? באיזה תחומים הלקוחות מאוכזבים ממך ? האם אתה יכול לספק ללקוחות את שביעות הרצון שהם מחפשים ?

חשוב לשאול את הלקוחות הקודמים שלך על החוויה שלהם עם המתחרים, יש סיכוי גדול שהם יהיו כנים אתך ויגידו לך מה הם אהבו ומה לא ויתנו לך מעט תובנה שהיא בעלת ערך מוסף שיגרום לך להבין למה הם פשוט בחרו בך.

בדוק כיצד המתחרים שלך מיקמו את עצמם על ידי גלישה באינטרנט, דברים שיווקים כמו דפי אתר שמדברים על המשימות הגדולות של החברה הראייה הרחבה קרי החזון, המידע על השירותים וההטבות שהם נותנים ללקוחות וכדומה.

מחקר שוק יכול להגיד לך אם הלקוחות הפוטנציאלים בכלל מתעניינים במוצר שלך אם לדוגמה אתה מייצר לחם עשיר בקמח לבן אבל הלקוחות שלך מעדיפים לחם דגנים או לחם עם ערכים בריאים יותר אתה פשוט לא תמכור להם. ככול שתבין טוב יותר את הלקוחות העתידים שלך ואיך הם מתייחסים לעסק שלך תוכל לפתח נתח שוק חדש ומיקום נחשק יותר בתחרות על ליבו של הלקוח.

בקש מהלקוחות המרוצים שלך מכתבי המלצה. הצורה בה הם מתארים את העבודה שלך ואת ההטבות שהם קיבלו יכול לתת לך רמזים משמעותיים על מכירה נכונה של המוצר שלך לאחרים. גם שאלון הערכה יכול להיות פתרון מצוין, נסה לשאול, “איך היית מגדיר את השרות שלי למישהו שיכול למצוא בו תועלת". בתהליך המחקר יכול להיות שתגלה שהשרות שלך אינו ממותג או ארוז בצורה שתפנה או תגרה את הלקוחות שלך, פיתוח חבילת שרות טובה יותר יכולה להפוך את המכירה לקלה יותר ואטרקטיבית.

לפעמים רק בידול מחדש של חבילת השרות שלך יכול לייצר שינוי. לדוגמה עסק של איפור יכול לשווק את העסק שלו בצורת "יום אחד של התחדשות" מאשר לאפשר ללקוחות לרכוש 6 שעות מהמאפרת לשנות את המראה שלהם. כשאתה עורך את מחקר השווקים שלך נסה לשאול את הלקוחות הפוטנציאלים שלך כיצד הם מעדיפים את המוצר/השרות שלך והתאם את המוצר שלך להעדפות שלהם.

לפעמים תגיע למסקנה שבחרת בשוק הלא נכון בשביל המוצר שלך, יכול להיות שלתחום או לנישה שבחרת אתה לא מספיק אטרקטיבי והלקוחות לא מוכנים לשלם מה שאתה דורש או שגודל השוק קטן ולא רווחי מספיק. במקרה הזה זה בדיוק הזמן לבדל את עצמך ולפרוץ לשוק חדש לגמרי. לדוגמה חברת פרסום שמגלה שהחברות או הלקוחות שהיא עובדת אתם מעדיפות פרסום אינטרנטי כמקור לצמיחה תשקיע את מרבית מרצה בשוק ההולך וגובר של פרסום באינטרנט כמדיה מובילה כדי לא להיהפך ללא רלוונטית, בתור בעל עסק תמיד שאל את עצמך האם עדיין יש שוק למוצר שלי או שנרדמתי בעמידה.



 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151395 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/147811 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/131575 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/13842 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/131464 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/13975 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/13816 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20462 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20503 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20431 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/19824 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: ישראל רף יזמות עסקית11/02/191453 צפיות
פסח בא! האביב בפתח, ועמו מתחילה עונת הפריחה והלבלוב זה הזמן האידיאלי לחבר את לקוחותיכם וצוות העובדים שלכם אל הטבע, כיצד? באמצעות עציצים ממותגים מתנות לפסח. מתנות ממותגות לפסח לא רק מעמיקות את הקשר עם הלקוחות שלכם, תורמות לשיווק שלכם ולזכירת המותג שלכם. בעזרת מסרים ממותגים בעציצים

מאת: ישראל רף יזמות עסקית28/06/18559 צפיות
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה לשמח את הלקוחות והעובדים ולפרסם את העסק לטווח ארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציצים ממותגים כמוצרי פרסום זו דרך היעילה ביותר לעסק שלך. עציצים ממותגים עם לוגו ומסר אישי שלכם, מתנה לראש השנה שתמיד ישמחו לקבל, יוצג שנים רבות על שולחן הלקוחות

מאת: shlomy יזמות עסקית25/03/18688 צפיות
קניתם דירה חדשה? תתחדשו! לפני שאתם נכנסים לגור בדירה מומלץ לבצע מספר בדיקות תחילה בכדי לוודא שהבניה נעשתה כמצופה וקבלתם את מלוא התמורה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica