חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עד כמה אפשר למתוח את גבולות המותג

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/20131217 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחוץ להתמחות העיקרית של המותג היא אסטרטגית צמיחה למטרה של עשיית רווח בלבד.

ריצארד ברנסון הוא אולי המלך הבלתי מעורער של מתיחת המותג לכול מקום אפשרי ולכול תחום אפשרי, הוא כרך בהצלחה מרשימה את הגרעין של המותג VIRGIN (שהתחיל כמגזין סטודנטים וכחברת שליחויות של אלבומים בדואר ב1970)  סביב כול דבר החל מיינות ועד אביזרים לכלות וכלה בשירותים פיננסים וטיולים וטיסות. לא משנה מה היה סוג העסק, המותג VIRGIN בצבע אדום ולבן היא מוטמע עמוק בתוך הזהות הויזואלית של העסק. האם הכיסוי הזה נחשב מוצלח ? עם למעלה מ-200 עסקים תחת תאגיד VIRGIN בשנת 2011 ההכנסות צמחו ב7.7 אחוז ל21 מיליארד. המומחים אומרים שחלק גדול בהצלחה שלVIRGIN הוא הבנה בסיסית של מי הלקוחות שלה.  "המותג VIRGIN  בנוי מסביב לרעיון ובגדול מותגים שבבסיסם עומד רעיון כה חזק הם בדרך כלל גמישים ואלסטים יותר, למרות שהם מציעים מגוון מוצרים שונים הם לא ממש סוטים מקהל היעד המקורי שלהם, מהגרעין שלהם".

גרעין של מותג יכולה להתבטא בגמישות. לחברת GENERAL ELECTRIC יש לא פחות מ-21 ארגונים או חברות שונות מייצור מנועים לטילים ועד ציוד רפואי כמו מכונות MR וכלה בנורות מכיוון שהם עבדו בצורה מאוד עקבית ויציבה על מנת להבין מה הן יכולות הגרעין של המותג, בחברת GENERAL ELECTRIC המנהיגות הזאת, בעצם שיווק של המנהיגות הזאת בכול דבר שהם עושים גרמה לכך שהם ידעו לשכפל את המנהיגות הזו בכול התחומים השונים והמגוונים שהם משתמשים בהם.

חברות אחרות כמו מקדונלד השיגו הכרה גלובלית, אבל הם השיגו את ההישגים הגדולים ביותר שלהם על ידי כך שהיו מזוהים עם מוצר עיקרי אחד. במקרה של מקדונלד זה המזון המהיר שהביא לשווי מותג של 46 מיליארד דולר וזה רק במוצר אחד לעומת 50 מיליארד של GENERAL ELECTRIC שסבב לא פחות מ-21 חברות.

בניגוד לGE ההצלחה של מקדונלד לא השתרעה כמעט מעבר למכירת מזון מהיר. לפני מספר שנים, המשרדים במדינת אילינוי חשבו על תחום עסקי חדש בתחום המלונות והטיולים וניסו לשווק מלון מדליק וטרנדי לתיירות עסקית שנקרא "קשת הזהב" (במקור GOLDEN ARCH). מלון ה4 כוכבים בעיצוב מינימליסטי שהטמיע את הקשתות המוזהבות של מקדונלד ואת הצבעים של מקדונלד והציע בצורה נוחה סניף של מקדונלד ממש ליד.

אבל לאחר פחות מ-3 שנים של רכיבה על החדשנות של הארגון מקדונלד חזרה לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב להתמקד בגרעין של המותג – המבורגרים וצ'יפס. במילים פשוטות זה פשוט לא עבד והרעיון נזנח.

לגבי הרעיון של מתיחת גבולות המוצר המומחים זהירים, מכיוון שאנשים נוטים להתלהב ממותגים, הם אומרים זה תחום טרנדי וחם בוא ניכנס לזה, הבעיה מתחילה בעבודה שהם לא  שואלים את עצמם את השאלות הנכונות, האם אנחנו טובים במכירות קמעונאיות, בבחירת עובדים או בכול תחום אחר שסוטה מהמקור של ההתעסקות שלנו ?. זה בדיוק הסיבה מדוע הרבה מאוד יוזמות ורעיונות נופלים מכיוון שהמנהלים יותר נלהבים מהרעיון והרבה פחות נלהבים מהקונספט שעבד נהדר עד היום ושם אותם בפוזיציה הזו.

זיהוי והסכמה על מהות הגרעין של המותג שניתן להגן עליו והוא חלק מהנכסיות של המותג והוא הבסיס למתיחת  המותג לתחומים חדשים כלומר אם ההנהלה הבכירה לא מגיעה להסכמה על הגרעין  אין טעם להרחיב את המותג מעבר לגבולות שלו.  חייבת להיות הסכמה בפה אחד וברגע שיש חייבים לקחת זמן ולחשוב כיצד היישום יעשה בפועל ולגרום למותג לקרום עור וגידים.

החלק האחר של המשוואה הוא לדעת מתי למתוח את גבולות המותג שלך ומתי לייצור מותג חדש שעומד בפני עצמו שיקרין או לא יקרין על גרעין מותג האם. הרבה מאוד חברות גדולות כמו דיסני עשו זאת בצורה נהדרת וניווטו בהצלחה במים היקרים הללו.

בשנות ה80  עמדה דיסני בפני ההחלטות האלו שהיא החליטה להיכנס לתחום הבידור למבוגרים. בסופו של דבר המותג המוכר TOUCHSTONE נוצר על מנת להכניס את דיסני לתחום הבידור למבוגרים בצורה יותר אמינה ולמנוע זליגה וערבוב של המותג דיסני. כיום חברת וולט דיסני פועלת תחת ארבעה סגמנטים: ערוצי מדיה (ESPN,ABC), אולפני בידור וסרטים, פארקים ואתרי נופש ומוצרי צריכה שנעים החל ממוצרי אלקטרוניקה לילדים וכלה במגזינים. כול התהליך הזה הסתכם בהכנסות של 43 מיליארד דולר ב2012.

לסיכום נראה שכול המותגים של החברה שחוסים תחת המטרייה של חברת וולט דיסני נהנים מיחסיים אמביוולנטיים ותורמים לחברה מבחינה כספית כשם שהחברה ניזונת מהם.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151986 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148478 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131317 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131347 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131464 צפיות
כול כך הרבה דברים קורים בתחום השיווק כיום, כולם נאבקים לשרוד ולהישאר על הרגלים. באותו הזמן כול איש שיווק בכול חברה מרגיש את הלחץ להיות "מתקדם ומתוחכם"

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232281 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232306 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231540 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232407 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222784 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221313 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221366 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica