חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להציג רעיון בצורה אפקטיבית

לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

המהות של רעיונות:

רעיונות דורשים שינוי, בהגדרה המימוש של הרעיון אומר שמשהו הולך להשתנות ביקום סביבנו, אפילו אם הרעיון שלך מבריק אתה תגרום למישהו או משהו לשנות את הדרך בה הם פועלים ומכיוון שרוב האנשים אינם אוהבים שינוי ומפחדים ממנו, האיכויות של הרעיון שלך שאתה מוצא כמאוד יעילות ופונקציונליות הם בדיוק הסיבה שקשה לאנשים לקבל אותם. יש אנשים שפוחדים משינוים ברמה כאוטית כך שהם מתכננים את כול החיים שלהם על מנת להתעלם מהאלמנט של שינוי.

הנה מספר כללים להצגת הרעיון שלך בצורה האפקטיבית

1. הגדר את הרעיון בצורה ברורה

הטעות הקלאסית היא להציג את הרעיון לפני שהוא גובש סופית. אצל רוב האנשים ברגע שהם מוצאים רעיון מעניין האגו שלהם מפתה אותם לעשות דברים טיפשים ולא פרודוקטיביים כמו להציק לכולם עם הרעיון שלהם ולהגיד להם איזה מדהים הוא. בהגדרה רעיון מעניין ואמתי דורש גישה יצירתית ולא רק אלא גם בא לשפר משהו מסוים בצורה משמעותית בצורה שתוכל לתרום לעולם או לפרויקט.

רעיון שנחשב טוב יכול ליפול בעזרת 2-3 שאלות בסיסיות, תמיד תזכור שהמעבר בין רעיון מעניין אבל ערטילאי לרעיון ספציפי וישים הוא החלק הקשה של יצירה והמצאה (לדוגמה היו הרבה אנשים עם הרעיון להמציא את הנורה אבל ההצלחה של אדיסון לא באה מכיוון שהוא היה הראשון שחשב על הרעיון אלא שהיה לו את העקשנות ואת אורך הרוח להיות האדם הראשון שפותר את כול הדברים הפרקטים מסביב על מנת שהרעיון ייושם בפועל.)

בדרך כלל אין טעם להציג את הרעיון אם אתה לא יכול לענות על מספר שאלות פרגמטיות כמו, איזה בעיה הוא פותר ? איזה עובדה בשטח יש שהבעיה אכן קיימת והיא מספיק חשובה שיפתרו אותה (בעולם התאגידים אפשר להמשיל את זה לרווחיות של חברה) ? מה הם האתגרים הלוגיסטיים שעומדים בפני יישום הרעיון ואיך אתה תפתור אותם ? האם יש לך דוגמה של הרעיון או הדגמה או דגם ראשוני ? מדוע אתה האדם הנכון לפתור את הבעיה ? מדוע הארגון שלנו צריך לפתור את הבעיה ?

2. מה הטווח של הרעיון

ככול שהרעיון גדול יותר כך ההצגה שלו מורכבת יותר. רעיונות גדולים דורשים שינויים גדולים יותר מצידו של אחד מהצדדים ולכן זה דורש גישה הרבה יותר נועזת ומסוכנת,  ההימור גבוה יותר, לשכנע מנכ"ל להתחיל פרויקט של מיליון דולר יהיה קצת יותר קשה מאשר לשכנע את החבר שלך לתת לך הלוואה. הנה מדריך גס כיצד להגדיר טווח רחב של רעיונות מהצר ביותר לרחב ביותר.

1.שיפור קטן למוצר קיים

2. אפיון חדש או שיפור למוצר/שרות/אתר אינטרנט

3. שוק חדש וגדול למוצר קיים

4. פרויקט חדשני אבל קטן ופשוט בישומו

5. פרויקט חדשני אבל גדול וכנראה מסובך

שכבר נתפסת על טווח הרעיונות ערוך מחקר איך אנשים אחרים עם טווח רעיונות דומה עשו זאת, סביר להניח שאתה לא האדם הראשון שהציג רעיון ולכן אתה צריך לראות באיזה כלים אנשים אחרים הצליחו. עשה שיעורי בית חשוב מה הציפיות של התעשייה מהפרזנטציה שלך, דע את האסטרטגיה הבסיסית.

3. מי הם בעלי הכוח שיוכלו לאשר את הרעיון

עשה לך רשימה של האנשים שמולם תציג את הרעיון שלך, זה יכול להיות הבוס שלך, סגן הנשיא של החברה, חברה אחרת, בנק מי יודע, ייצר את הרשימה הזו בשני קריטריונים, למי יש את הכוח להטמיע את הרעיון בפועל ? והאם יש לך גישה בארגון למישהו בכיר.

אם אין לך מושג ירוק למי להציג את הרעיון שאל אנשים בארגון מסביבך, אין טעם לפתח משהו אם אין שם אף אחד שמתעניין בהצעה שלך. אם אין לך גישה למקבלי ההחלטות עשה רשימה של אנשים שיש להם גישה, יש סיכוי גדול שתצטרך לעשות טיפה נטוורקינג ולהציג את הרעיון שלך מספר פעמים על מנת להשיג את התוצאות הרצויות. רק להגיע למקבלי ההחלטות ולהציג את הרעיון בפועל יכול לקחת ימים, שבועות ואפילו חודשים של הכנה והצגת הרעיון שלך לאנשים שקרובים למקבלי ההחלטות אבל לא ממש שם.

4. התייחס לפרספקטיבה שלהם

עזוב לרגע את ההצעה, הכנס לראש של האדם שמולו את מציג, נסה לחשוב מנקודת המבט שלו, באיזה דברים הם מתעניין, איך נראה יום אופיני אצלו ? כמה הצעות כאלו ספונות על שולחנו ביום ? נסה לדמיין איך הוא רואה את הדברים וקח את זה בחשבון בזמן הצגת הרעיון. ככול שההצעה שלך תתאים יותר לדרישות שלו, לפרספקטיבה ולרצונות שלו הסיכוי שלך להצליח יגדל בצורה משמעותית, זה עדיין לא אומר שתצליח למכור את הרעיון שלך, זה בעיקר אומר שאתה צריך להיות מודע שהפרספקטיבה שלך שונה משל אנשים אחרים ובהתאם לכך לשפר את הרעיונות שלך ולדבר אתם בשפה שבה תוכל לתקשר אתם ברמה הטובה ביותר. יכול להיות שהאדם מספר 1 בארגון לא יתחבר לרעיונות שלך אבל יכול להיות שהמנהל שבא אחריו כן יאהב את הרעיון שלך ולכן זה יכול להיות מקום מצוין להתחיל ממנו.

5. ההצעה בפועל

חשוב לבנות את ההצעה בשלושה שלבים, 5 שניות, 30 שניות ו 5 דקות. גרסת ה-5 שניות היא בעצם זיקוק של המשפט שהוא הרעיון העיקרי.  אתה חייב ללטש וללטש את הרעיון שלך עד שתוכל להגיע למשפט אחד קצר שהוא גם חכם וגם אינטליגנטי. לעולם אל תרשה לעצמך לחשוב שהרעיון שלך הוא כה מורכב ומסובך שלא ניתן להסבירו במשפט אם זה המצב כנראה שאין לך מספיק פרספקטיבה איך הרעיון שלך מתאים לעולם.

גרסת ה-30 שניות וגרסת ה-5 דקות הם פועל יוצא של הגרסה הראשונית. ב-30 שניות יש לך מספיק זמן לדבר על איך תשיג בפועל את הרעיון שזיקקת ל-5 שניות.  פה חשוב לספק את הפרטים הנקודתיים יחד עם הוספה של מספיק פרטים מעניינים על מנת שלמאזין יהיה תמונה ברורה מאוד של הרעיון ושהוא יבין איך הוא יכול להפיק ממנו תועלת.

הצגת רעיון בצורה אפקטיבית היא אמנות בפני עצמה ודורשת חשיבה והבנה של זיקוק רעיונות  לרמת בהירות מקסימלית בזמן הקצר ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131322 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132077 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131351 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131221 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131467 צפיות
כול כך הרבה דברים קורים בתחום השיווק כיום, כולם נאבקים לשרוד ולהישאר על הרגלים. באותו הזמן כול איש שיווק בכול חברה מרגיש את הלחץ להיות "מתקדם ומתוחכם"

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152500 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142848 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132610 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132077 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132092 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

מאת: ורד קסטרו ומוטי בלאושיווק ואסטרטגיה23/03/131773 צפיות
הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? מנהלי שיווק נמצאים בדילמה לא פשוטה. התשובה כך נדמה נמצאת במידענות השיווקית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica