חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירת רמקולים לקולנוע ביתי

מאת: צלילים ירוקיםבית חכם15/11/20091998 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחירת רמקולים לקולנוע ביתי

מאת: צלילים ירוקים בע"מ, מערכות אודיו וידאו לבית לגן ולעסק www.green-sounds.com

הקדמה:

בבואנו לבחור סט רמקולים לשימוש במערכת קולנוע ביתי אנו נתקלים במבחר רב של סוגים, גדלים, עיצובים, הספקים ופרמטרים שיש לבחור מתוכם. יצרניות רמקולים מכובדות לרוב מייצרות רק רמקולים ולא גולשות לתחומים אחרים כגון נגנים או מגברים. חברות אלו מייצרות רמקולים לסטריאו, לקולנוע ביתי, ולשימוש בתנאי חוץ.

במאמר זה נתמקד בנושא הרמקולים למערכת קולנוע ביתי- משמע, רמקולים שתוכננו ונבנו בראש ובראשונה לשימוש בקולנוע ביתי ופחות למטרת האזנה למוסיקה "נטו". כמובן שניתן ליהנות ממוסיקה איכותית המערכות אלו אך אוהבי הסטריאו יכולים להסתפק בזוג רמקולים איכותיים להשגת תוצאות טובות למטרותיהם.

המצב האולטימטיבי:

המצב האולטימטיבי אליו ניתן לשאוף בהקמת מערכת קולנוע ביתי הוא הקדשת חדר יעודי לשם כך, שיוכל להכיל רמקולים גדולים פיזית ובעלי טווח תדרים מלא (Full range), אך המציאות ב-99% מהמקרים מכתיבה לנו תנאים ומגבלות אשר יש להתמודד עימם.

חלוקת הרמקולים ותפקידם במערכת קולנוע ביתי

ניתן לקבל פירוט רב אודות מיקום הרמקולים ותפקידם בלינק הבא:

http://surroundsoundspeakerplacement.blogspot.com/

הפתרונות:

יצרניות הרמקולים ב-2 העשורים האחרונים החלו להתאים את המוצרים למגבלות החלות על חדרי הסלון של רובנו (גודל חדר, צורה לא סימטרית, מגבלות ריהוט, עיצוב וכו'..) ניתן לחלק את הפתרונות המוצעים למספר קטגוריות:

1.       רמקולים "גדולים"- רצפתיים או מדפיים.

2.       רמקולים "קטנים"- "סטליטים" מהמילה הלועזית satellite או "לוויניים".

3.       רמקולים שקועי קיר או תקרה- In-wall  או In-ceiling.

בהכללה גסה, רמקולים רצפתיים  לרוב יאפשרו טווח תדרים גדול יותר והספק גבוה יותר וכמו כן- פיזור צליל נכון יותר בחדר עכב גודלם הפיזי. חסרונם העיקרי של רמקולים אלו הוא גודלם והבעייתיות לשלבם באופן אסטטי עם גודל החדר עיצובו והריהוט שבו.

רמקולים סטליטיים יאפשרו מגוון רחב יותר של אפשרויות מיקום, עקב גודלם הקטן חובה להוסיף למערכת רמקול יעודי להפקת הצלילים הנמוכים- סאב-וופר.

רמקולים שקועי קיר פותרים אותנו לחלוטין מהצורך בהקדשת מקום פיזי לרמקולים אך מיועדים בעיקר לשימוש בקירות גבס שכן החציבה בקירות רגילים עשויה להיות לא פשוטה. את הרמקולים הללו ניתן לצבוע בצבע הקיר לקבלת תוצאה אסטטית המיוחד.

בכל אחת מהקטגוריות ניתן למצוא סטים טובים ואיכותיים שיתנו תוצאות טובות. הסיבות לבחור בקטגוריה אחת על פני השניה קשורות בעיקר למגבלות מקום ועיצוב.

תקציב וטווחי מחירים:

מערכת קולנוע ביתית לרוב כוללת מסך, רסיבר, סט רמקולים, נגן DVD. במערכות של עד 20,000 ₪ חלוקה נכונה של התקציב צריכה להתחיל סביב 30% למסך, 30% לרסיבר, 30% לרמקולים, 10% לנגן +כבלים. ניתן להעביר חלק מהתקציב מרכיב לרכיב אך מומלץ להישאר סביב החלוקה המוצעת על מנת לא ליצור חולייה חלשה במערכת.

עלויות סטים של רמקולים על פי הקטגוריות:

FULL RANGE- סטים טובים של רמקולים בגודל מלא הכוללים 5 רמקולים + סאב מתחילים ב 7,000 ₪.

סטליטים- סט טוב של רמקולים סטליטיים ניתן להשיג החל מ 2,500 ₪ כולל סאב-וופר.

שקועי קיר- החל מ 3,500 ₪ לסט טוב כולל סאב וופר. אך לסט זה קיימות עלויות התקנה נוספות עקב החציבה והעברת הכבלים בקירות.

בחירת הסט המתאים ביותר:

לאחר שהבנת את המגבלות העיצוביות והתקציביות, לך לחדר תצוגה של רמקולים, בקש שישמיעו מספר סטים מתאימים, האזן לכמה שיותר חומרים- סרטים ומוסיקה שאתה מכיר מביתך. וודא שהמגבר שמחובר דומה ככל הניתן לזה שבו אתה מתכוון להשתמש.

אל תשכח לדרוש הנחה על כל הסט! וגם כבלים במתנה....

לתמיכה נוספת support@green-sounds.com   תמיכה טכנית צלילים ירוקים בע"מ.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

צלילים ירוקים משווקת ומתקינה מערכות קולנוע ביתי ומערכות אודיו וידאו לבתים פרטיים, בתי עסק ומוסדות. המוצרים כוללים מגוון רחב של רמקולים, טלויזיות ומקרנים ומערכות תומכות נוספות. איכות המוצרים, ההתקנה והשרות מוקפדים ועושים את ההבדל.
החוויה המדהימה מתחילה באתר ובחדר התצוגה שלנו!!!
http://www.green-sounds.com

תגיות:
קולנוע ביתי,מערכת,סראונד,טופ אודיו,הד סינמה,רמקולים נגד מים,רמקול סלע,רמקולי סלע,גן,גינה,דק,פרגולה,בריכה,ספא,מערכות אודיו ,סטריאו,רמקולים לגינה,רמקולים לגן,תאורת גינה,תאורת גינה,אדריכלות נוף, מעצב פנים,רמקולים שקועים, בית חכם, רמקול

http://www.green-sounds.com

http://www.youtube.com/watch?v=_sq5XrLy6A8

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צלילים ירוקים

מאת: צלילים ירוקיםבית חכם15/11/091575 צפיות
רמקולים שקועים- יתרונות מול חסרונות. עצת מומחה- צלילים ירוקים בע"מ רמקולים שקועי קיר ושקועי תקרה נעשו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות, ניתן להבין זאת בקלות כאשר בוחנים את יתרונותיהם: - איכות הסאונד טובה - אינם תופסים מקום על רצפה או מדף - כמעט ואינם נראים לעין למעשה רמקולים שקועים מתחלקים ל-2 קטגוריות עיקריות- שקועי קיר (מלבניים) ושקועי תקרה (עגולים). אין הבדל משמעותי בין הסוגים וניתן בהחלט להשתמש ברמקול שקוע מלבני גם בתקרה. רמקולים אלו בנויים לרוב מ-2 אלמנטים (וופר וטויטר) היצוקים אל מסגרת

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181552 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181424 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181490 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181655 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171629 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica