חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנסיה בהתאמה לדרך חייכם

כולנו מכירים באחריות האישית והמשפחתית לדאוג לפנסיה, והמדינה מצידה מחיבת שכול אדם עובד יקבל פנסיה, וזו תגן עליו ותאפשר לו איכות חיים לאחר פרישתו, אך הבחירה איזו פנסיה לעשות נתונה בידנו, האפשרויות נחלקות לשלוש, פנסיה דרך חברות הביטוח באמצעות מסלול ביטוח מנהלים, פנסיה באמצעות קופות הגמל, ופנסיה באמצעות קרן פנסיה, המדינה מאשרת מעבר בין מסלולים שונים כאשר מביטוח מנהלים יותר קשה להיחלץ, אך ניוד בין קרנות פנסיה שונות, ותוקפם הקצר של קופות הגמל מאפשרים את הניוד. ישנם בתוך כול קבוצה מסלולים שונים אך אנו ננסה לתאר בקצרה יתרון וחסרון שבכול קבוצה.

כעקרון פנסיה באמצעות ביטוח מנהלים היא הבטוחה ביותר מבחינת שמירת סכום הכסף שנאגר בה, אך זוהי פנסיה שאינה גדלה בתשואות ניכרות, ובסופו של דבר מה שהוכנס אליה הוא גם מה שתקבלו בתקופת הפרישה, כמובן בנוסף לשיעורי ריבית צבורה. פנסיה באמצעות ביטוח מנהלים היא פנסיה שתנאיה סגורים, לא תוכלו להתמקח או להגמיש את תנאיה. פנסיה במסלול ביטוח מנהלים מציעה גם ביטוח שארים וביטוח נכות ואובדן כושר עבודה, ואלו סעיפים חשובים שיש להם משקל בבחירת ביטוח, את הסכום הצבור ניתן לפדות לאחר גיל הפרישה כסכום אחד או בקצבה חודשית, זהו יתרון משום שהוא מאפשר לכם יתר התאמה עם הסכום שקיבלתם בידכם. אחד החסרונות של פנסיה במסלול זה הוא תשואה נמוכה ביותר ביחס לאופציות האחרות ודמי ניהול גבוהים.

מסלולים בתשואה גבוהה

מסלולי פנסיה שנותנים תשואה אפשרית גדולה שתסתכם בסכום פנסיה גדול יותר הם קרנות הפנסיה וקופות הגמל, יתרונן של קרנת הפנסיה הוא התשואה הניכרת ביחס למסלולים האחרים, יחד עם זאת 70% מהסכום הצבור משמשים להשקעה בורסאית ולכן גם יכולים לסבול מהשקעה כושלת או משבר פתאומי, קרן הפנסיה יכולה לשנות באופן חד צדדי את ההסכם איתה ולהותירכם עם סכום פנסיה נמוך מהמקווה.

קרן פנסיה היא גוף חברים או עמיתים, זאת אומרת שכול החברים בגוף מושפעים הדדית ממספר הפורשים בכול שנה. היה ומספר גדול של עמיתים מגיעים אל גיל הפרישה באותה עת, סכום הפנסיה שיקבלו יושפע מהצורך לממן רבים כול כך באותה שנה, וסכום התשואה יפחת. החישוב לפיו מחשבים סטטוס כול חבר בקרן הוא עת הצטרפותו לקרן וגיל פרישתו. בנוסף ישנם בקרן פנסיה דמי ניהול ודמי צבירה שיכולים יחד להגיע ל 6% מההפרשות החודשיות ועד 0.5% בכול שנה זה בנוסף לזה, לחברים וותיקים דמי צבירה נמוכים עדיפים ולמצטרפים חדשים דמי ניהול על הפקדות נמוכות משתלם. שיקול נוסף הוא שקרן הפנסיה לא נותנת לחבריה את סכום הפנסיה בבת אחת אלא בקצבה חודשית בלבד. המדינה מעניקה הטבות מס על הפקדת כספים בקרנות הפנסיה, ותשואה קבועה על שליש מהחיסכון הפנסיוני.

מסלול נוסף הוא קופת הגמל, זהו מסלול שמותאם לחסכון לפרקי זמנים קצרים, העובד המפקיד בה יכול לקבל את כספו לאחר תקופה של 6 שנים, והכספים המופקדים בה זוכים בתשואה על השקעות מנהלי הקופה, יתרונה של קופת הגמל הוא בטווחי הזמן הקצרים שלה המאפשרים לייעדם למטרות שונות שחורגות מרק פנסיה, אותו יתרון יכול להתגלות גם כחיסרון כשחיסכון הפנסיה נגרע למטרות שונות, והביטחון הכלכלי העתידי לאחר גיל הפרישה נפגע. את חיסכון קופת הגמל ניתן לפדות בפעם אחת או בקצבה חודשית.

 



תגיות המאמר: פנסיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20932 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201002 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191091 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191388 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191130 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191436 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195869 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211358 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208718 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193018 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172025 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica