חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גם לפרק חבילה צריך לדעת - על עבודתו של רואה חשבון בעת פירוק חברה מרצון

מאת: שלמה אליאסראיית חשבון26/05/20132092 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש משפט שאומר שצריך לדעת איך לנהל זוגיות טובה, אך לא פחות חשוב לדעת לנהל גירושין נכונים. הכוונה הא שגם פירוק חבילה של קשר ארוך שנים צריך לדעת איך לבצע ולשם כך כדאי לקבל ייעוץ והכוונה מאנשי מקצוע. אותו הדבר נכון גם בעסקים. ניהול חברה או עסק מצריכים ידע מקצועי והתנהלות מסוימת, אך גם כאשר העסק נסגר או מפסיק להיות פעיל חשוב לדעת כיצד לעשות זאת כדי לסיים את ההתנהלות בצורה הנכונה והטובה ביותר וכמובן מבלי להשאיר חובות.

שירותיו של רואה החשבון

בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס יש לקבל ייעוץ והכוונה מסודרים מטעם רואה חשבון מנוסה, מקצועי ואחראי. אם ניהלתם עסק סביר להניח שקיבלתם שירות מטעמו של רואה חשבון ולכם לקראת סגירת העסק יש להיוועץ עמו ולקבל מידע כיצד לסגור את העסק בצורה הנכונה והיעילה ביותר. חשוב להבין שחברה שאינה מעילה מחויבת בתשלום של אגרות חוב ובהגשת דו"חות שנתיים לרשם החברות. איחור או היעדר תשלום גוררים עמם קנסות, ריביות והזמנה לעמוד לדין.

פירוק חברה על ידי רואה חשבון

הפתרון אם כן הוא ביצוע הליך שנקרא פירוק החברה מרצון מול רשם החברות. זהו הליך משפטי שמאפשר לכם להגיש  בקשה לפטור מתשלום חובות האגרה בתקופה בה החברה לא הייתה פעילה ובמקביל למנוע את החיובים העתידיים. לשם כך כדאי לפנות למשרד רואי חשבון ולקבל ליווי צמוד מטעם רואי חשבון ואנשי מקצוע. פירוק חברה מרצון נעשה בכמה שלבים. הוא מתחיל בשליחה של תצהיר כתוב על ידי דירקטור החברה אל רשם החברות ובו מצהיר בעל החברה על כך שהחברה יכולה לפרוע את החובות שלה בתוך 12 חודשים.

מה התהליך?

לאחר קבלת הודעה מרשם החברות על קבלת התצהיר שביכולתה של החברה לפרוע את חובותיה ניתן להעביר את סטאטוס החברה לסטאטוס של פירוק חברה מרצון. השלב הבא הוא אסיפה כללית שבה תתקבל החלטה על פירוק החברה על ידי רואה חשבון ומינוי של מפרק שיבצע את פירוק החברה. את ההודעה על החלטת החברה לבצע פירוק מרצון תוך הסכמה על מפרק שיבצע זאת יש להעביר אל רשם החברות. בהמשך תפורסם הודעה על כינוס אסיפה סופית של החברה שבה יוגש דו"ח סופי אל רשם החברות. השלב האחרון כולל את פירוק החברה באופן סופי.

 



תגיות המאמר: רואה חשבון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלמה אליאס

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162560 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152558 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152066 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151931 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151968 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152261 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151913 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica