חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם בטוח לקנות מספקים המפרסמים באתר המסחר ALIBABA? מדוע האתר אינו הפלטפורמה האידיאלית ביותר לאיתור ספקים מהימנים ואמינים בסין?

מאת: עדי מילריבוא ויצוא11/06/20131849 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני כבר יודעת מניסיון עד כמה הנושא בעייתי ומורכב, איתור ספקים באמצעות האתר המפורסם ALIBABA הוא עניין שדורש הרבה יותר הכנה וידע בתחום ממה שרבים חושבים ולצערי ידוע לי על לא מעט מקרים של לקוחות שנפלו בפח זה או אחר של "ספקים" שפרסמו את מרכולתם באתר.

לצערנו, כפי שכולנו ודאי יודעים, שבכל מקום בו ניתן לעשות כסף באופן חוקי וישר ניתן גם למצוא לא מעט גורמים שינסו לעשות שימוש באותה פלטפורמה לרמות ולהונות לקוחות תמימים...

לאחרונה נתקלתי בפוסט מטריד שכתב בעל חברה אמריקנית לאיתור ספקים בסין ואני רוצה לשתף אתכם באמור בו מכיוון שאני חושבת שמוטב לדעת במה דברים אמורים מאשר לסכן את כספכם ואת המוניטין שלכם כסיטונאים/קמעונאים.

כותב הפוסט עוקב כבר זמן רב אחר פעילותו של האתר והתריע כבר רבות על הסכנות הטמונות בשימוש לא משכיל באתר. דאגותיו מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באתר כגושפנקה חוקית או רשמית לכל ספק המפרסם בו נובעות בעיקר מפניות רבות שקיבל מלקוחות שפנו אליו לאחר שרומו או נעקצו על ידי גורמי הונאה שונים שעשו שימוש באתר על מנת להעלות בחכתם לקוחות תמימים שסה"כ ביקשו לייבא מסין וסמכו מידי על הנציג/ה הנחמד/ה והשירותי/ת שמיהרו להשיב לפנייתם לבקשת הצעת מחיר.

בעת שהותו של כותב המאמר מהונג קונג הזדמן לו לצפות בראיון עם מר ג'ק מה (Jack Na) המייסד והבעלים של אתר ALIBABA וזה כמו תמיד הרשים אותו מאד בדבריו, מה שמייד גרם לו לרצות לקנות דרך האתר.

אך, בו בעת החל לחשוב על כל הנזק שגרם האתר למאות ואף אלפי לקוחות תמימים שגם הם חשבו שהקנייה באתר בטוחה וקלה ואין מה לחשוש...

העניין הוא על פי הכותב ועלי להודות שאני בהחלט מסכימה עם דעתו, שהאתר ALIBABA גורם למבקריו לחשוב שאיתור ספק מהימן ומקצועי בסין הוא עניין פשוט שאינו דורש ידע מוקדם או הבנה בתחום ובשל כך להסתכן ולהסיר מגננות ולפעול בצורה פזיזה  שעשויה לעלות להם כסף רב ומפח נפש גדול.

אך זהו לא המצב גבירותיי ורבותיי, קנייה מסין היא אינה דבר פשוט ועל אף שעל פני השטח התקשורת עם הספקים השונים נראית פשוטה, נעימה וקולחת, תמיד זכרו שאינכם באמת יודעים מי עומד בצד השני ונימוס, חביבות ותקשורת טובה אינם קריטריונים להערכת ספק בסין או בכל מקום אחר.

הכותב מצא מאמר שהתפרסם ב- 2011 במגזין Time Magazine האמריקני שהדאיג אותו אף יותר, במאמר נטען כי לא רק חלק מהחברות המפרסמות ב ALIBABA למעשה אינן חברות כלל אלא גורמי הונאה שונים, אלא שהאתר עצמו לוקח חלק בהונאת לקוחותיו.

"חבר ועדת חקירה פנימית עצמאית Savio Kwan גילה כי מאז סוף 2009, הבחינו מפעילי אתר ALIBABA בעלייה משמעותית במספר תלונות על הונאה כנגד ספקים שסופגו בקטגורית "Gold suppliers", משמע ספקים שקיבלו אישור למהימנותם מגורם אובייקטיבי חיצוני למערכת. החקירה חשפה כי כ- 100 אנשים, מתוך צוות של כ- 5000 איש, היו אחראים להתחמק מעמידה בקריטריונים הסטנדרטיים של אימות ספק והורשו לפתוח דף חברה באתר.

"החברה מסרה כי חשפה מקרי הונאה שבוצעו על ידי 1,219 "ספקים" שסווגו באתר כ"Gold suppliers" ב- 2009 ו- 1,107 מקרים שכאלה ב- 2010. רב מקרי ההונאה בוצעו על ידי גורמים שפתחו דפי חברה באתר במטרה מכוונת להונות את ציבור הקונים באמצעות פרסום של מוצרי צריכה אלקטרוניים במחירים זולים במיוחד ובכמויות הזמנה קטנות.

אם כן, בין אם אתם עושים שימוש ב- ALIBABA ובין אם לאו, ישנם "חוקים" מסוימים שעל פיהם מוטב לפעול בתהליך איתור ספקים באמצעות האתר, ואותם חוקים כוללים התעמקות בחקירת פרטי הספק ואימות הפרטים דרך הצלבת כל הנתונים האפשריים (וכאן אני רוצה גם להדגיש שגם שיחת טלפון עם הספק אינה מאשרת דבר מאחר ואינכם יודעים עם מי אתם באמת מדברים) ולא להסתמך על סיווג הספק כפי שהוא מופיע באתר.

וכעת אני יכולה לומר לכם מניסיוני הרב והארוך ברכש ויבוא מסין שהדרך הטובה ביותר לאמת את פרטיו של הספק המיועד היא לערוך ביקור בחברה/מפעל ולגלות מה עומד באמת מאחורי דף החברה המפואר בו ביקרתם באתר ALIBABA בעיקר אם אתם עומדים להפקיד בידיו סכומי כסף גדולים. כמו כן, אני יכולה לגלות לכם שגם אני, לאחר שנים של עבודה עם ספקים בסין, עדיין מאמתת את פרטיו של כל ספק וספק עימו אני עומדת לעבוד ועושה זאת באמצעות סוכניי הנאמנים והמקצועיים בסין כי אני מעדיפה לא לקחת סיכונים מיותרים וממליצה בחום גם לכם "כבדהו וחשדהו".

עדיף להשקיע בבדיקת הספק באופן מקצועי באמצעות אנשי מקצוע מאשר לסכן את כספכם בקנייה פזיזה לא משנה עד כמה מבטיח נראה על הנייר הספק שבחרתם...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי מילר ניהול יבוא מסין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי מילר

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171463 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161728 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

מאת: עדי מילריבוא ויצוא30/04/132036 צפיות
במאמר זה אנסה לתת את מיטב הטיפים הדרושים לניהול יחסים ותקשורת מול הספקים הסינים. זוהי בהחלט משימה לא קלה וצריך לדעת כיצד לנהוג מול אנשי עסקים אשר תרבותם העסקית שונה משלך.

מאמרים נוספים בנושא יבוא ויצוא

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211019 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: SEONET קידום אתריםיבוא ויצוא02/12/181997 צפיות
אתם זקוקים למבנה נייד לעסק או לבית זמני? רגע לפני שאתם בוחרים מבנה נייד להשכרה או לקניה הכנו עבורכם מדריך קצר להשכרת מבנה נייד

מאת: yoni romיבוא ויצוא15/07/181069 צפיות
המפעלים של היום הם לא המפעלים של פעם, היום המפעלים נראים יותר טוב, עובדים בשיטות יותר מתקדמות,  איכות העובדים גבוהה יותר וכפועל יוצא מכך גם המכונות שאנו משתמשים בהן צריכות להיות חזקות ועוצמתיות יותר.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171463 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: ליאוריבוא ויצוא20/06/161931 צפיות
לוקליזציה פירושה, להתאים מוצר כלשהו, לאוכלוסייה שהיא שונה, מן האוכלוסייה המקורית, שאליה המוצר נועד. לוקליזציה כוללת, התאמה לחוקים המקומיים. לוקליזציה כוללת, התאמה למנהגים מקומיים.

מאת: אירה סימנסיבוא ויצוא21/04/161985 צפיות
יבוא מסין של תבניות להזרקת פלסטיק הוא תהליך מורכב מאוד שצריך להתבצע בצורה חכמה ובליווי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מדובר על תבנית שיכולה לשקול מאות קילוגרמים, ואותה יש לייצר על פי מפרט מדוייק וברמת דיוק גבוהה מאוד. מרגע שהתבנית יוצרה ונשלחה ארצה, הכדאיות להחזרתה לסין לצורך תיקונים ושיפורים, צוללת פלאים ונעלמת, ולכן חשוב שתהליך העבודה וההתקשרות מול היצרן בסין, יתבצע בצורה חכמה עם נציג של הלקוח הנמצא בסין ובוחן את הדברים לעומק לפני שהתבנית יוצאת למשלוח.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161728 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica