חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול ושיווק אסטרטגי של העסק במציאות משתנה - זה הזמן לצמוח

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית15/06/2013852 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בלקוח בצורה פרטנית ולא בארגון עצמו מה שבסופו של דבר עוזר לך לייצר מוצרים, שירותים וחוויות על מנת להבטיח סיפוק עקבי של היחסים בין החברה והלקוח.

לאורך עשורים היו 4 דגשים ידועים בתחום האסטרטגיה השיווקית; מוצר, מחיר, מיקום וקידום – כולם היו חלק מהבסיס לניהול שיווק אפקטיבי. השילוב של ארבעת המשתנים הללו יצרו את הבסיס ליזמות שיווקית בארגון. הדגשים היו:

א. מוצר: מוצרים ושירותים אותם הארגון מייצר ומוכר (מכיוון שהוא יכול)

ב. מחיר: הסכום שמחויב (על מנת לכסות עלויות ולעשות רווח)

ג. מיקום: היכן הארגון משווק ומפיץ את השרות או המוצר (מכיוון שהם המקומות קלים וזולים להפיץ את המוצר)

ד. קידום: מה הארגון אומר על המוצר או השרות (להמונים מתי, היכן ואיך שהוא רוצה)

השיטה הזו נוסחה כבר לפני 40 שנה ואינה רלוונטית יותר. היום חברות חייבות לאמץ 4 ערכים שונים לגמרי על מנת להתאים את עצמם לשוק התחרותי. הערכים הבאים; לקוח, עלות, נוחות ותקשורת הם הרכיבים החדשים שמרכיבים את החוויה שאתה רוצה למכור ללקוח.

1.הלקוח הוא המלך – בדוק מה הלקוחות שלך רוצים וצריכים, העידן בו יכולת למכור כול מה שהיית יכול לייצר תם לו ולא יחזור. אתה יכול למכור רק מוצר מסוים שמישהו ספציפי ירצה לקנות.

2. העלות היא פקטור משתנה – אתה חייב להבין איזה מחיר הלקוחות שלך מוכנים לשלם על מנת לספק את הצרכים ואת הרצונות שלהם.

3. נוחות היא שם המשחק – אתה חייב לחשוב על נוחות הקנייה שלך הלקוחות קרי ממש להגיש להם את המוצר לפה – קהל מפונק

4. תקשורות היא כלי הקידום החדש – תקשורות ישירה היא המקור שלך לקידום העסק והגדלת המכירות.

הכיוון הזה הוא הכיוון אליו הולך תחום השיווק וזה שינוי משמעותי בפילוסופית הניהול כתגובה ראשונית לשינוים הדרמטיים בהרגלי הצריכה של האנשים ומה מניע אותם לקנייה.

זה אומר בגדול שגם אם המוצר או השרות שלך הוא מוצר הכרחי הוא חסר משמעות אם אין מי שיקנה אותו. מחיר משפיע על רווח אבל רק לרמה בה הלקוח יקנה במחיר אותו אתה משווק את המוצר ולכן התמחור שלך חייב להתאים ללקוח בכול האספקטים והאפיונים.

האינטרנט הפך את התחרות על כול מוצר שהוא לקשה ולכן הזמינות ואפשרות ההשוואה בין כול מוצר שאתה רק חושב עליו היא אינסופית. איך אתה גורם ללקוחות הפוטנציאלים שלך את הנוחות לקנות דווקא את המוצר או השרות שלך ? האם הפרסום שלך זמין באתר האינטרנט שלך ובמקומות שיווקים אחרים ?

לפני 50 שנה שיווק המוני עבד מצוין והקידום התמקד בדיוק על שיווק המוני של אותה סיסמה. מאז העולם השתנה והצרכנים הפכו לקהל סלקטיבי יותר שניזון מכול אמצעי המדיה ושבודק הרבה יותר לפני שהוא קונה.

היום גם צעירים וגם מבוגרים מוצפים במודעות פרסום וכמו כול מערכת יחסים ארוכה תקשורות דו כיוונית היא הכרחית. בכלכלה של היום קל מאוד ללקוחות לקחת את הכסף שלהם למתחרה מעבר לכביש.

כול בעל עסק חייב להבין ששיווק מוצלח הוא לא תופעה רנדומאלית. אנשים שמנצחים לאורך זמן ובצורה עקבית אינם ברי מזל, הם גורמים לזה לקרות.

לכן עסק חייב להיות גמיש, השוק דינמי ומתפתח ואתה חייב להבין את הצרכים החדשים של הלקוחות שלך אתה חייב לפגוש אותם וליצור איתם אינטראקציה איפה שהם חיים, עובדים ומשחקים. ככול שהמוצר או השרות נמצא זמן רב יותר בשוק יש סיכוי גבוה שהוא יתיישן לכן אתה חייב לעצב מחדש, לארוז מחדש או אחרת תצטרך לפרוש מהתחום.

שהעסק נתקע  אתה חייב לעשות התאמה מחדש של אנשים ושל עדיפויות. אתה צריך להראות גמישות אפילו להתכופף בלי להישבר. לפעמים זה אומר ללכת עם הזרם ולפעמים זה אומר בדיוק ההפך ללכת מול הזרם ולייצר משהו חדש. לפעמים זה אומר לקחת תכנית ולהפוך אותה לגמרי על מנת ליצור פרספקטיבה חדשה. לא משנה כיצד החברה שלך תשיג את השינוי הגמישות היא אלמנט הכרחי.

זה לוקח זמן ועקביות על מנת להזין ולשמור על יחסים משתלמים עם הלקוחות. מטרות גדולות דורשות מעשים משולבים ועקביים ורוב יזמות האסטרטגיה השיווקית דורשות זמן של לפחות שנה על מנת להתעצב ולהיהפך לפרודוקטיביות. בתור בעל עסק אתה חייב לחשוב על הטווח הארוך בו בזמן שאתה משיג מטרות קטנות בתוך הקצר שבעזרתם תגיע למטרות העתידות של הארגון.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148484 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132483 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131320 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132075 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131349 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131220 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232302 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232330 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231555 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232422 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222800 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221316 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221369 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica