חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השפעות של בנייה ירוקה על איכות הסביבה

מאת: ורד טויןאדריכלות20/06/2013868 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי בנייה ירוקה

בנייה ירוקה הינה גישה מערכתית ורב תחומית המתייחסת למספר תחומים, משלב התכנון, הבנייה ועד לשלב של תפעול ותחזוקה המבנה, ברגע שזה נמסר לדיירים.

שיטת הבנייה של בנייה ירוקה מטמיעה את ההיבטים הסביבתיים במערך השיקולים המלווים את התכנון והביצוע של פרויקטי הבניה השונים.

בנייה ירוקה משתמשת בידע ובטכנולוגיה על מנת לצמצם את ההשפעה השלילית הנגרמת מתהליכי בנייה ומהקמת מבנים, שמשנים את פני הסביבה מעצם הקמתם, וגוררים איתם, ייצור של אשפה וזיהום אוויר.

הפתרונות האקולוגיים המוצעים ע"י שיטת הבנייה של בנייה ירוקה, מצליחים לצמצם באופן ניכר את הנזקים הנגרמים ע"י תהליכי בנייה הפוגעים באיכות הסביבה, ואת הנזקים העתידיים להיגרם לאחר הקמת המבנים, כמו יצירת כמויות גדולות של אשפה, ע"י הדיירים, יצירת זיהום אוויר בסביבה, בגלל הפעלת מכשירים חשמליים בבתים, חסימת כיווני אוויר ע"י המבנים ועוד.

הקשר בין בנייה ירוקה לסביבה בריאה ונעימה יותר

בין מטרותיה המוצהרות של בנייה ירוקה, קיימת השאיפה להעניק לדיירי הבתים סביבה ואיכות חיים בריאים יותר. בנייה ירוקה עושה שימוש בחומרי גלם ממוחזרים, שאינם מזיקים לאיכות הסביבה. בנייה ירוקה מעודדת ניצול מירבי של אנרגיה טבעית, חיסכון בשימוש במשאבים מתכלים, אשר יוצרים זיהום אוויר, ומחזור של משאבים אחרים, הקיימים בשטח או חומרים ממוחזרים שנוצרו במיוחד לשימוש עבור הבנייה הירוקה.

בשלבי התכנון של בנייה ירוקה, נלקחים בחשבון המיקום של המבנה, וכיצד ניתן יהיה בעתיד, להקל על הסביבה, גם בשלב הבנייה של המבנה, ולאחר מכן, כיצד הדיירים יוכלו ליהנות ממיקום המבנה.

ראשית, מבנה המוקם באמצעות בנייה ירוקה, עושה שימוש בחומרים ממוחזרים, משתמש בשיטת בנייה מתועשת, כשרוב חלקי המבנה, מגיעים מוכנים מהמפעלים שבהם הם נוצרו.

לאחר שהמבנה מוקם, דייריו יכולים ליהנות מהמיקום שלו, וליהנות משעות ארוכות של שמש, וכיווני אוויר נעימים ושמשיים.

מהם עקרונותיה הבסיסיים של בנייה ירוקה

עקרונותיה של הבנייה ירוקה הינם פשוטים והם מתאימים לכל אחד, לאלה המתגוררים בבתים משותפים בעיר, וגם עבור מי שגר בבית פרטי בפריפריה.

* פגיעה מזערית באיכות הסביבה תוך כדי ניצול נכון של האדמה והתנאים הסביבתיים הטבעיים של השטח.

* חיסכון במים ע"י שימור מי גשם, אגירתם ואגירת מי מזגנים

* שימוש חסכוני ומושכל בחשמל לאוורור, תאורה ומיזוג

* שימוש בחומרים ממוחזרים ומחזור בעת תהליך הבנייה עצמו.

* בעת המגורים במבנים, שימוש במשאבי הטבע השונים לצרכי הבית, רוחות, מים ואור שמש טבעי.

* חיסכון בחומרי בנייה מתכלים

* הבנייה מתבצעת באמצעות שיטות בנייה מסורתיות המשולבות בשיטות בנייה חדישות ומודרניות התאימות לבנייה הירוקה.

האם בנייה ירוקה מתאימה רק לבנייה של בתים חדשים?

למרות שקל יותר לבנות בתים חדשים באמצעות בנייה ירוקה, אין זה אומר שלא ניתן לשפץ בתים קיימים באותה השיטה, רק בהתאם למה שכבר קיים בשטח.

השיפוץ של המבנה עצמו ייעשה בהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה, ע"י שימוש בחומרים שאינם פוגעים באיכות הסביבה, ובניצול מירבי של חומרים ממוחזרים.

על מנת להתאים את המבנה המוכן לעקרונות האחרים של הבנייה הירוקה, כמו יצירה סביבה ירוקה וניצול מקסימאלי של אלמנטים מהטבע, ניתן לנטוע עצים אשר מיגנו על הבית מפני קרני השמש, לתלות על החלונות דרומיים וילונות אטומים, לנצל מי מזגנים למטרות שונות, לאגור מי גשם בבריכות מאולתרות, ולהשתמש במים שנאגרו להשקיית גינות.

לאחר שאנחנו נחשפים אל עקרונותיה של הבנייה הירוקה, קשה לנו להבין כיצד לא חשבו על זה קודם, מדוע במשך שנים בוזבזו משאבים טבעיים ומתכלים ללא מחשבה, וכיצד לא נעשה שימוש מושכל בחומרים ממוחזרים, שנמצאים בהישג יד, כמו מי גשמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222216 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222726 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222698 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222824 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213596 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213841 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212183 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica