חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להתמודד עם נפילת מערך רייד

מרבית העובדים בארגונים וחברות גדולות אינם יודעים מה משמעותו של המושג "רייד" (RAID) - מושג שמהווה חלק בלתי נפרד בחיי העבודה שלהם. מערכי רייד הם כיום בסיס להרבה חברות וארגונים, בזכות העובדה שהם מאחדים ומאחסנים את כל המידע של גופים אלו. כיצד? מערך רייד מורכב ממספר לא מובטל של דיסקים קשיחים, לרוב רגילים - וגדולתו היא שהוא מאפשר לכל הדיסקים הללו לעבוד יחדיו, וכך בעצם כל מחשבי המחערכת הופכים ליחידת אחסון אחת עצומה שעובדת בהדדיות. בזכות העובדה שמערכי רייד מאפשרים לגופים גדולים לאחד את כל המידע והופכים את כל המחשבים ליחידת פעולה נוחה - הם הפכו לפופולאריים ביותר.

לא רק בגלל הנוחות שהם מציעים מערכי רייד הפכו לכה פופולאריים - גם אמינותם וביצועיהם המשובחים הועילו לכך. למרות זאת, גם מערכי רייד כמו כל מכשיר טכנולוגי אחר, יכולים להתקלקל לפתע - ולהותיר את הארגון או החברה במצב ביש. חשבו על כך - כל הנתונים, כל המידע - בין היתר גם מידע רגיש וקריטי - נעלמים, או שלא ניתן לגשת אליהם. במקרים מסוימים הדבר עלול לגרום לנזקים פיננסיים אדירים! למרבה המזל, ניתן לבצע שחזור רייד ולהחזיר את המערך לפעולה, יחד עם המידע שהיה על גביו. חברות שחזור מידע מציעות שירות שחזור רייד כיום, באמצעות שיטות מתקדמות.

עם זאת, חשוב להדגיש כי לא כל אחד שמציג את עצמו כמומחה מחשבים יוכל לבצע שחזור רייד. שחזור רייד נחשב לאחת מהפעולות המסובכות ביותר בתחום שחזור מידע, וזאת לאור היקף המידע האדיר שמאוחסן בו ומורכבות המערך עצמו. מעבר לכך, קיימות תצורות שונות למערכי רייד - כך שלעיתים יידרשו דרכי פעולה שונות. בשל כל אלו, רק מומחה מהשורה הראשונה, בעל ניסיון וידע רב, יוכל לבצע שחזור רייד בהצלחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו ירושלמי

מאת: עידו ירושלמיחומרה28/07/136661 צפיות
הטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם, ואנחנו מצידנו רק סומכים עליה יותר ויותר. כשרכיבי האחסון גדלים ומפנים לנו מקום עצום לשמור אינספור קבצים ותמונות, אנחנו מיד נענים - ולא תמיד זוכרים לבצע גיבוי כראוי. למרות שבדרך כלל הטכנולוגיה מספיק מתקדמת בשביל לדאוג לקבצים שלנו, ישנם לא מעט מקרים שמוכיחים אחרת - מקרים שבהם הקבצים שלנו נמחקים ללא התרעה מוקדמת או שנחסמת אליהם הגישה. למרבה המזל, כיום ניתן לבצע שחזור מחשב ולהציל את המצב במקרים שכאלו, גם אם לא ביצעתם שחזור מראש.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי13/07/131127 צפיות
אנחנו משתמשים בשלל מדיות בכל יום - המחשב שלנו, המצלמה, הדיסק און קי שלא עוזב את התיק ומה לא. בכל רכיב אחסון שכזה מצויים קבצים רבים - כשביניהם, לא פעם נמצאת גם מדיה דיגיטלית בעלת חשיבות עצומה עבורנו. לא מצליחים לחשוב על מדיה דיגיטלית הרת גורל עבורכם? נסו שוב. אלבומים מאירועים משפחתיים נדירים, צילומים נושנים מרגעים בלתי נשכחים, סרטונים מהחתונה ומהברית - כל אלו עשויים יום בהיר אחד להיעלם. כשהמוח לא חד כמו שהיה, המדיה הדיגיטלית הזו מהווה בעצם חלק בלתי נפרד מהזיכרון שלנו.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי06/07/131009 צפיות
כשהמידע היקר הזה מצוי בסכנה כמובן שהדבר הראשון שנרצה הוא להצילו, ולכן נפנה אל מומחה שחזור מידע שישיב לידינו את המידע במהירות האפשרית. לא רק אנשים פרטיים זקוקים לשחזור מידע, אלא גם חברות קטנות וגדולות, ארגונים ומוסדות ממשלתיים. עם זאת, לא פעם עולה חשש, כי העברת המידע לידיים של אדם זר עלולה להיות מסוכנת - לעיתים עשוי זה להיות מידע רגיש או מסווג.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי01/07/131314 צפיות
בין הרגעים המרגיזים ביותר בעבודה עם מחשב, הוא הרגע שבו אנו מנסים לפתוח קובץ ומגלים שהוא לא תקין. זה יכול להיות מסמך וורד שפתאום כתוב בג'יבריש, או אולי תמונה שהפכה לשחורה, אקסל שהשתבש וכן הלאה. לפעמים לא רק שהקובץ לא עולה כמו שצריך - אלא אפילו לא נפתח בכלל. מה גורם לכך? בדרך כלל מדובר בוירוסים, בכשלים לוגיים במערכת ההפעלה או במערכת הקבצים, או לחילופין במקרים של צריבות, המרות מידע, פרמוטים והעתקות שנכשלו או לא בוצעו כראוי.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי16/06/131002 צפיות
כאשר כל המחשבים עובדים תחת שרת אחד, כמו מה שמתרחש במרבית החברות או הארגונים, תקלה בשרת עלולה להיות אסון. מעבר לעוגמת הנפש, תקלה בשרת יכולה להוביל לאובדן נתונים בהיקף אדיר ולהפסדים פיננסיים משמעותיים, מבלי שהזכרנו את ההשבתה הטוטאלית עד שהשרת יתוקן. הכשל בשרת יכול להיות תוצאה של תקלה לא חמורה מאוד, אך בשל העובדה שכל כך הרבה מחשבים מאוגדים תחת אותו שרת - כל הדיסקים הקשיחים יוצאים מכלל פעולה וכך נגרמת בעיה משמעותית. כל רגע שבו אין נגישות למידע עשוי להיות הרה גורל - כך שחשוב לפעול במהירות.

מאת: עידו ירושלמיחומרה08/06/131092 צפיות
כשאומרים "הגודל לא קובע", מתכוונים פעמים רבות ל-disk on key. מדובר ברכיב אחסון קטנטן שמסוגל להכיל כמויות גדולות של מידע. עם השנים, רק יוצאים ג'אדגטים קטנים אלו בעלי נפח אחסון רב יותר ויותר, מה שגורם לנו בהתאם לאחסן בהם יותר ויותר קבצים - לעיתים חשובים מאוד, ולא תמיד יהיה לקבצים אלו גיבוי נוסף. ככל שמאחסנים יותר קבצים כך הסכנה לאובדן יותר גדולה - ודווקא בגלל שמדובר ברכיב כה נוח בשל גודלו וניידתו, החשיפה לפגיעה גדולה הרבה יותר.

מאת: עידו ירושלמיטלפונים סלולריים01/06/131417 צפיות
לאחר שנים רבות שבהם היה ברור שאפל ומכשירי האייפון שלה שולטים ביד רמה בשוק הסמארטפונים, ללא כל עוררין, באה מערכת אנדרואיד והפכה את פני המציאות. מכשירי רבים, בהם כמובן מכשירי הסמסונג גלקסי, עובדים על בסיס מערכת אנדרואיד המוצלחת, והם מהווים חלק בלתי נפרד מחיי בעליהם. כמו שקורה עם כל סמארטפון בימינו, גם מכשירי האנדרואיד הפכו למשמעותיים בחיי היום יום שלנו, ואי אפשר לדמיין יום בלעדיהם. הדבר מובן למדי - מכשיר הסמארטפון מכיל כמויות אדירות של מידע החיוניות מאוד לבעליו.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162019 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161913 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/161645 צפיות
אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143391 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142678 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144381 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138347 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica