חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפלגות דייג

מאת: רוני מיכאלאטרקציות29/07/20139674 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עד לפני כמה עשרות שנים היו יוצאים הדייגים לים הפתוח בסירות, משליכים רשתות וממתינים שהדגים יתפסו בהן. היו דייגים שיצאו להפלגות דייג למספר ימים וחוזרים לחוף רק לאחר שכמות הדגים ברשת הייתה גדולה.
עם השנים שיטות הדייג השתכללו וכיום יוצאים הדייגים להפלגות דייג באוניות ובספינות משוכללות את הרשת מטילים בעזרת מנוע כך שהדייג עובד קל יותר יחסית. הרשת נגררת על ידי האונייה והשהות בים הפתוח קצרה ביחס לעבר.
מקצוע הדייג הוא מקצוע שעובר בין אב לבנו. מספר הדייגים כיום הולך ופוחת וגם כמויות הדגים אינם מה שהיה בעבר.

את כל הדגה שעלתה ברשת מעביר הדייג לחוף, ממיין אותם על פי סוגי הדגים ומוכר אותם בשווקי ישראל. מן הידוע הוא שדגי ים הם הדגים הטובים והטעימים ביותר.

בעבר היו יוצאים דייגי טבריה להפלגות דייג בכנרת אבל לפני מספר שנים, לאחר שהתברר שכמות הדגים בכנרת פוחתת בגלל הדייג המסיבי, התקבלה החלטה על הפסקת הדייג בכנרת ורבים מבין הדייגים נותרו ללא פרנסה בשנה האחרונה חוזר הדייג לכנרת בהדרגה.

יש מדינות שהדייג הוא ענף חזק וחלק נכבד בפרנסת התושבים שלהן ולהן יש צי אוניות שיוצאות להפלגות דייג.  הדייגים העוסקים בענף יוצאים לתקופות ארוכות לעיתים של מספר חודשים וחוזרים לנמל האם עם מטען גדול של דגים בבטן האונייה.

יש במדינות מסויימות כפרי דייגים. כל הגברים בכפרים אלה עוסקים בתחום הדייג ויציאה להפלגות דייג נעשית בכל חודשים מהאביב ועד הסתיו. נשות הכפר הן אלו שדואגים למיין את הדגים, לעבד אותן ולמכור למי שחפץ. כל פרנסת הכפר היא על דייג.

הפלגות

טרם המצאת המטוס היו התיירים שרצו להגיע אל מעבר לים מנצלים את האוניות שהפליגו לארצות השונות. זמן השייט היה ארוך ומיגע וההפלגות הלכו ופחתו מאז נכנסו המטוסים לשרות הקהל.

יש כמה סוגים של הפלגות אותם מקיימים גורמים שונים. הפלגות יומיות יש בצה"ל. חיל הים מוציא מדי יום ספינות משחתות וצוללות להפלגות אימון שלעיתים עורכות מספר ימים . תמרוני ספינות חיל הים נעשים בדרך כל בהפלגות לעומק הים ובסיום התמרון חוזרות האוניות ועוגנות בנמל המיועד.

הפלגות גם מתקיימות על ידי אוניות של הצי הסוחר. לישראל אין צי סוחר וכל ההפלגות היוצאות מנמלי המדינה הן של אוניות זרות המביאות סחורות ובשובן לנמל האם לוקחות איתן מכולות יצוא מישראל לעולם.

יש גם הפלגות שייט ותענוג. גם כאן ישראל אינה נחשבת למעצמת שיט וכל האוניות היוצאות להפלגה מנמלי הארץ לשייט תענוגות נעשות באוניות שנחכרו על ידי חברות ספנות שמארגנות את הפלגות השייט.

הפלגות השייט והתענוגות נעשות בדרך כלל בין נמלי המדינות השוכנות לחופו של הים התיכון. בכל נמל עוגנת האונייה ונוסעיה יורדים לטיולים באזור. האונייה משמשת כמלון צף בכל ההפלגות וכשהנוסעים חוזרים אליה היא הופכת למלון שיש בו את כל הנדרש כדי לפנק את הנוסע מבריכות שחיה דרך מועדוני ספורט, אולמות ריקודים ומשחקים לילדים ועד קזינו בשעות הערב.

יש גם הפלגות רומנטיות. בשנים האחרונות הוקמו חברות המשכירות יאכטות להפלגות רומנטיות. הזוג שמשכיר את היאכטה יוצא עם הצוות לים הפתוח מספר קילומטרים מחופה של ישראל ועל פי המתוכנן מראש מטילים עוגן ונהנים מהשקט והאווירה הרומנטית שביאכטה.

יש גם הפלגות קצרות כמו באילת או על הכנרת. הספינות המפליגות מאפשרות לשטים ליהנות ממזג האוויר הנעים ומטלטולי המים.
לא כל אחד אוהב לעשות הפלגות וזאת משום הגלים וטלטולי האונייה בזמן השייט. רבים אינם חשים בטוב ולכן יש המוותרים מראש על בילוי על אונייה והפלגה בה.

 



תגיות המאמר: הפלגות, הפלגות דייג


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157018 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156031 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא אטרקציות

מאת: קוביאטרקציות08/12/195621 צפיות
כולנו מגיעים לרגע בו יש לבן או בת הזוג שלנו יום הולדת או יום נישואין ומה שבנהם ואנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד שיתאים לשנינו גם מבחינה רומנטית וגם מבחינת התחביבים , בגדול אנחנו רוצים לקחת חופש ולארגן יום כיף זוגי יום קצת ארוך שלא מתחיל ומסתיים במסעדה או ככה בטיפול ספא וכדומה , כאשר מגיעים למקום הזה של להחליט אז קצת מתחילים להתבלבל , איזה חוויה לעשות, מה מתאים למה , ואיך באמת ממלאים יום שלם או לפחות חצי יום בפינוק זוגי מושלם.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192501 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאת: tiloniאטרקציות01/02/181985 צפיות
נער ליווי מספק שירותי מין לנשים ולגברים. נשים הצורכות שירות זה צמאות לא רק למין אלא ליחס, לשיחה, לתשומת לב. נשים לא מחפשות מין חפוז, זנותי, אלא דווקא קשב והתחשבות, אינטימיות שחסרה להן ביחסים הזוגיים שיש- אם יש להן.

מאת: articlestbdאטרקציות27/07/172122 צפיות
איך תשדרגו משמעותית את הנופש או הבילוי המשולב הקבוצתי שלכם? תשובות במאמר שלפניכם

מאת: רוני הכהןאטרקציות12/07/171735 צפיות
היום? כבר אפשר למצוא חבילות נופש בעלות של כמה מאות דולרים בסך הכל, כולל חבילות נופש הופעות בחול למי שמחפש אחר הופעה טובה של זמר או להקה מאוד אהובים שממש לא מראים סימני הגעה אל ארץ ישראל הקטנה.

מאת: SEOMANאטרקציות25/06/171847 צפיות
חדרי הבריחה נכנסו לתודעה בשנים האחרונות והפכו לאחת מהאטרקציות האהובות ביותר בקרב האוכלוסייה. היכולת לשלב משחקי חשיבה, מתח ואתגר בבילוי הפך לאהוב בקרב המשפחות השונות שנהנות כל המשפחה מבילוי יוצא דופן. סקרנו את חדרי הבריחה השונים ומצאנו את המתחם של חדרי הבריחה שכדאי לכם לבקר כל המשפחה.

מאת: אליאטרקציות24/05/171448 צפיות
מעוניינים להגיע לביקור בעיר עשירה בתרבות, אטרקציות ואפשרויות רבות של פנאי ובילוי? בירות אירופה המזרחית לשעבר – בוקרשט, פראג ובודפשט עונות לכם על הצרכים הללו. כל אחת מהערים האלו היא פנינה תיירותית בפני עצמה ובהחלט מומלצת לכל תייר מישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica