חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוכרת ונוגדי חימצון

מאת: קובי עזרא סוכרתתוספי מזון12/08/20131086 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוכרת ונוגדי חמצון סוכרת הינה מחלה מטבולית בעלת פנים מרובים, בסוכרת ישנה עלייה בסטרס חמצוני שתורם לפתוגנזה של המחלה המתישה. לכן ישנן חקירות אודות השימוש בחומרים נוגדי חמצון (antioxidants) כגישה טיפולית משלימה בסוכרת. חומצת אלפא ליפואית, הינה תרכובת טבעית אשר ממלאת תפקיד חיוני בתגובות הביואנרגטיות במיטוכונדריה. חומצת אלפא ליפואית כרכיב נוגד חמצון לשימוש בכדי לצמצם את סיבוכי מחלת הסוכרת.

.

חומצת אלפא ליפואית, עושה קלצייה (chelates) עם יונים של מתכות, ומשפרת את התגובת נוגדי חמצון אחרים, כגון: ויטמין C, ויטמין E, וגלוטתיון. דבר זה מגביר את מערכת הגנה נוגדת חמצון דרך ביטוי הגנים נוגד חמצון NRF-2 בתיווך וע"י אפנון של proliferator peroxisome הופעל הקולטנים מוסדרים גנים. חומצת אלפא ליפואית מעכבת פקטור הגרעיני kappa B ומפעילה AMPK בשרירי השלד, אשר העלי השפעות והשלכות מטבוליות. פעולות מגוונות אלה מראות כי חומצה ליפואית פועלת ע"י מנגנונים רבים, שרבים מהם כבר נחשפו רק לאחרונה. בסקירה זו נסכם בקצרה את המאפיינים ביוכימיים הידועים של החומצה ליפואית ולאחר מכן דנו במנגנוני החמצון המעורבים בסיבוכי סוכרת ובמנגנונים שבאמצעותם חומצת אלפא ליפואית יכולה לשפר את התגובות הנ"ל. הממצאים של חלק מהניסויים הקליניים שבי יפואית הממשל נבדק בחולים סוכרתיים במהלך עשר שנים. נראה כי היתרון הברור של תוספת חומצה ליפואית הוא בחולים עם נוירופתיה סוכרתית. חומצה ליפואית או ?-ליפואית (ALA) מסונתזת ע"י אנזימים בצמחים ובבעלי חיים. התרכובת הינה תרכובת טבעית היות והיא ידוע גם בשם חומצת 1,2-dithiolane-3-pentanoic או חומצה thioctic.
מתוך: Busby R. W., Schelvis J. P. M., Yu D. S., Babcock G. T., Marletta M. A. (1999). Lipoic acid biosynthesis: LipA is an iron-sulphur protein. J. Am. Chem. Soc. 121, 4706–4707. doi: 10.1021/ja990134g. פונקציה ביולוגית של חומצה אלפא ליפואית: בנוסף להיותה בעלת פעילות אנטי-אוקסידנטית, ייתכן גם שתוכל לחחדש את השפעתם של נוגדי חמצון אנדוגניים אחרים, כגון: ויטמינים C ו- E, ויש ביכולת נטרול רדיקלים חופשיים (Biewenga et al, 1997;. Bast וHaenen, 2003).
מתוך: Review The pharmacology of the antioxidant lipoic acid.
Biewenga GP, Haenen GR, Bast A
Gen Pharmacol. 1997 Sep; 29(3):315-31. התחדשות נוגדי חמצון כאשר מולקולה נוגדת חמצון מגיבה עם מולקולות רדיקלים חופשיים יציבים, המולקולה נוגדת החמצון עצמה הופכת להיות מחמצנת ומאבדת את ההיתרונות שלה עד שהיא מתמחזרת שוב. יש חומצה אלפא ליפואית כאמור ישנה את היכולת להפחית את תגובת החמצון של רכיבים נוגדי חמצון אחרים, כגון: ויטמין C ו- E, וגלוטטיון (glutathione). חומצה אלפא ליפואית מעלה את רמות הגלוטטיון באמצעות יכולתה להגביר את ספיגת חומצת האמינו ציסטאין.
מתוך: Influence of alpha-lipoic acid on intracellular glutathione in vitro and in vivo.
Busse E, Zimmer G, Schopohl B, Kornhuber B
Arzneimittelforschung. 1992 Jun; 42(6):829-31. שימושים קליניים בחומצה אלפא ליפואית חומצת אלפא ליפואית הינה יעילה בהרבה יותר במצבים פתולוגיים תגובות החמצן היו מעורבים, לרבות במחלת הסוכרת. בבני אדם, חומצת אלפא ליפואית מסונתזת בכבד וברקמות אחרות, כמו כן מתקבלת משני מקורות מעולם הצומח (כגון: תרד) ומעולם החי (כגוון: בשרים בדיאטה הרגילה). יש לציין כי ריכוז החומצה האלפא ליפואית הינה גבוהה יותר בהשוואה למקורות העולם הצומח. מקורות לחומצת אלפא ליפואית חומצת אלפא ליפואית נמצאת בלב, בכבד, בכליות וכו' ובצומח: תרד, ברוקולי, עגבניות, אפונה, כרוב ניצנים, וסובין אורז הם בין מקורות צמחיים עשירים ביותר לחומצת אלפא ליפואית. חומצת אלפא ליפואית נספגת במהירות ממערכת העיכול וכך ניתן לארות את העלייה ברמות החומצת אלפא ליפואית בפלזמה. בדרך כלל, 20-40% מהחומצת אלפא ליפואית הנאכלים נספגים. הצטברות הטריגליצרידים בשרירי השלד תורמת לתגובת העמידות לאינסולין, התנגודת לאינסולין קשורה עם השמנת יתר וסוכרת מסוג 2 (Goodpaster and Kelley, 2002).
מתוך: Review Skeletal muscle triglyceride: marker or mediator of obesity-induced insulin resistance in type 2 diabetes mellitus?
Goodpaster BH, Kelley DE
Curr Diab Rep. 2002 Jun; 2(3):216-22.

 



תגיות המאמר: סוכרת ונוגדי חמצון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא סוכרת מומחה לרפואה נטורופטית. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט. לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 בקליניקה מטפל בחולי סוכרת, מחלות לב וכלי דם (כולסטרול) ועוד סוכרת מבוגריםסוכרת הריונית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי עזרא סוכרת

מאת: קובי עזרא סוכרתבריאות ורפואה כללי31/08/131056 צפיות
מניעת סוכרת מסוג 2 או מניעת סוכרת מבוגרים: סוכרת סמויה מהווה שלב מעבר מסויים מאדם בריא לאדם חולה סוכרת סוג 2. לכן ישנה חשיבות לאתר מוקדם ככל האפשר את המחלה, ולטפל באופן מיידי בכדי למנוע את סיבוכי המחלה!

מאת: קובי עזרא סוכרתבריאות נשים31/08/131001 צפיות
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר

מאת: קובי עזרא סוכרתבריאות ילדים30/08/131279 צפיות
אוקסנדרולון וניוון שרירים דושן אוקסנדרולון (Oxandrolone) משפר סינתזת שרירי השלד ופרופיל ביטוי גנים הגלובלי בניוון שרירים דושן. מחקרים קודמים הראו כי ירידה בשרירים הקשורים בניוון שרירים דושן (Duchenne muscular dystrophy) כרוכה בחוסר איזון בין שיעורי סינתזה והפירוק של חלבוני השרירים. למרות שמחקרים קודמים הציעו כי האוקסנדרולון עשוי להיות מועיל בניוון שרירים דושן, מנגנון הפעולה של האוקסנדרולון על השרירים בניוון שרירים דושן עדיין אינו ברור. ביופסיות שריר הגסטרוקנמיוס (שרירי השוקיים) ודגימות דם נאס

מאת: קובי עזרא סוכרתבריאות ורפואה כללי29/08/131114 צפיות
סוג הפחמימות עשוי להשפיע על בקרת רמת סוכר בדם: סקירה של חמישה מחקרים של אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 1 או סוכרת מסוג 2, הראתה כי תזונה עם פחות סוכרים פשוטים השתפרה השליטה אודות רמות גלוקוז (סוכר) בדם. יתר על כן, תזונה עשירה יותר בסיבים נוטות לייצר עלייה ברמות הסוכר בדם לאחר הארוחות, בהשוואה לדיאטות המדולדלות בסיבים, ותזונה עתירת סיבים הוכחו כמשפרות את השליטה על רמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. היות ותזונה טבעונית מורכבת אך ורק ממזון צמחי, הם בדרך כלל עשירים בסיבים, בהשוואה לתזונה שאינה טבע

מאת: קובי עזרא סוכרתרפואה משלימה23/08/131100 צפיות
סוכרת בהריון או סוכרת הריונית: תזונה טבעונית עשויה להציג יתרון קליני מאחר שהם אינם כוללים שומן מן רווי מעולם החי, ועלייה בכמות מזון נוטה פחות לגרום לעלייה משמעותית בצריכת שומן רוויה. בעוד שתזונה צמחונית או טבעונית עשויה להישמע מגבילה במבט הראשון, הקבילות שלהם במחקרים קליניים דומה לזה של סוגים אחרים של דיאטות. כי תזונה טבעונית לא להגביל מנות, קלוריות, או פחמימות, הם עשויים להיות פשוט יותר לעקוב מאשר משטרים המגבילים את הכמויות של מזונות מסוימים.

מאת: קובי עזרא סוכרתבריאות ורפואה כללי23/08/131412 צפיות
סוכרת ומניעת מחלות משניות סיבוכי מחלת הסוכרת נחלקות לקיצרות טווח וארוכות טווח. סיבוכי הסוכרת בשלבים הראשונים מתבטאת בעיקר בהפרעות המטבוליות של הסוכרים, החלבונים והשומנים. איזון רמות סוכר הדם (הגלוקוז ע"י דיאטה מתאימה), ירידה במשקל במידת הצורך. סיבוכי הסוכרת בכלי הדם הקטנים, בכל מקום בגוף בו ישנם כלי דם קטנים עשויה להיווצר הפגיעה אשר תשפיע משמעותית על המערכת. 1. נוירופתיה סוכרתית (סיבוכי הסוכרת בעצבים). 2. רטינופתיה הסוכרתית (סיבוכי סוכרת ברשתית ובקרקעיות העין). 3. כליות - נפרופתיה.

מאת: קובי עזרא סוכרתרפואה19/08/131413 צפיות
סוכרת ובדיקת HbA1C (המוגלובין מסוכרר) כדורית הדם האדומה (RBC) מכילה המוגלובין. הגלוקוז שבדם נדבק להמוגלובין שבכדורית. מאחר ואורך חיי בכדורית הינו 8-12 שבועות, עושים את הבדיקה כל שלושה חודשים. למניעת התפתחות מחלת סוכרת סוג 2, מומלץ לבצע אבחון מוקדם ככל האפשר. אמנם מדובר בתסמינים ולכן לא כדאי לחכות לפעם הבאה בה הרופא יבקש מכם לעשות בדיקת דם.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172690 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172331 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171578 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152471 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151851 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151720 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148606 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica