חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלונות בירושלים: ההיסטוריה של מלון המלך דוד

מאת: אוהד לויבתי מלון19/08/20131235 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההיסטוריה המרתקת לא פוסחת גם על המלונות בירושלים. בעיר הכל כך טעונה התרחשו אירועים רבים וחשובים שהפכו לאבני דרך בתולדות המדינה, חלק מהם התרחשו גם במלונות בעיר.

מלון המלך דוד הוא מלון ברמת 5 כוכבים שנפתח בשנת 1931, המלון נבנה בפאר רב משולב באבן מקומית ביוזמתו של הבנקאי היהודי - מצרי עזרא מוסרי. המלון ממוקם ברחוב המלך דוד במרכז ירושלים, ומשקיף על העיר העתיקה והר ציון.

למלון המלך דוד היסטוריה מפוארת ורשם פרק היסטורי משמעותי ממלחמת העצמאות ועד היום. עד היום המלון משמש כבחירה הראשונה של ראשי מדינות, דיפלומטים שחקנים ומפורסמים רבים.

הפיצוץ במלך דוד

בשנות ה-40 שימש המלון כמרכז העצבים של השלטון הבריטי בארץ ישראל, במלון שהו דרך קבע אישי ממשל רבים, קצינים, פקידים, דיפלומטים וסוכנים חשאיים. ביולי 1946 אישר מנהיג האצ"ל מנחם בגין פעולה צבאית כנגד המלון על מנת לפגוע בשלטון הבריטי.

ב-22 ביולי 1946 התקבלו 3 שיחות אזהרה טלפוניות למלון, לקונסוליה הצרפתית שבסמוך ולמערכת עיתון "פלסטין פוסט". האזהרות לא נפלו על אוזניים קשובות ובפיצוץ שהתרחש דקות ספורות לאחר מכן נהרגו כ-91 בני אדם, רובם מצוות המלון ואנשי ממשל בריטיים. בנוסף, 465 בני אדם נפצעו.

הדי הפיגוע נשמעו זמן רב לאחריו, המנהיג הבריטי צ'רצ'יל גינה אותו כנמו גם אישים מכל קצווי הקשת הפוליטית. על פי עדויות מנהיג האצ"ל מנחם בגין היה "עצוב ומוטרד" בגלל  הפגיעה בחפים מפשע והחלו הגבלות חמורות נגד יהודי הישוב מצד הצבא הבריטי.

המלון שימש כמפקדה צבאית ישראלית במלחמת העצמאות ומאוחר יותר נפתח לשימוש מסחרי והפך לאחד מהמלונות המפורסמים והיוקרתיים בישראל.

 



תגיות המאמר: מלונות בירושלים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד לוי

מאת: אוהד לויבתי מלון19/08/131323 צפיות
בשנות ה-20 המאוחרות גילו תושבי ירושלים הקטנה כי במרכז העיר ומול חומות העיר העתיקה נבנה מלון פאר ברמה שלא נראתה עד אז. המלון הייתה התשובה המוסלמית של המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני למלון המלך דוד שנבנה ממול.

מאת: אוהד לויבתי מלון19/08/131006 צפיות
האתר tripadvisor.com הוא מדד חשוב מאוד לבתי מלון בעולם. בדקנו 2 מהמלונות המובילים בירושלים.

מאת: אוהד לויבתי מלון19/08/131042 צפיות
למרות שירושלים מלאה באינספור חנויות בגדים, זה עדיין לא תמיד נוח או אפילו משתלם לצאת ולקנות בגדים חדשים. הטיפים שלנו יכולים לעזור לכם לתכנן איזה בגדים לוקחים לחופשה.

מאת: אוהד לויבתי מלון19/08/13905 צפיות
סוף סוף הצלחתם להוציא לפועל את הטיול שלכם לירושלים והגיע הזמן לבחור מלון. ברור שאתם לא מתפשרים על המיקום הטוב ביותר בעיר ולכן גם תחפשו מלון בקרבת העיר העתיקה המפורסמת ביותר בעולם. אז באיזה מלון תבחרו? להלן כמה המלצות למלונות בירושלים.

מאמרים נוספים בנושא בתי מלון

מאת: ליאורבתי מלון02/10/182164 צפיות
מלון ברמת גן שממליצים עליו, יכול להיות יעד מוצלח לחופשה באזור המרכז. מלונות ברמת גן, יכולים להיות באזורים שונים בעיר. מלון בעיר רמת גן, יכול להיות מלון בוטיק יוקרתי, שמעניק יחס אישי לאורחיו.

מאת: שלום כהןבתי מלון05/08/182026 צפיות
מציאתו של בקבוק מים אשר יהיה אידאלי עבורכם זהו לא דבר פשוט. עליכם יהיה לדעת את כמות המים שאתם צפויים בכל פעם שתטיילו עם הבקבוק וזאת לצד כך שתצטרכו לבחור בבקבוק עם צורה נכונה ועיצוב אלגנטי. בדרך זו יתאפשר לכם ליהנות מחוויית צריכה של מים אשר תהיה אידאלית ובמאת האחוזים. בדיוק כפי שכל אחד ואחד מכם בוודאי היה רוצה שיהיה בעצם.

מאת: עופר שלובתי מלון29/06/181396 צפיות
אם אתם מחפשים מקום טוב ואיכותי לנפוש בו בזמן נסיעה לעיר הקודש ירושלים, תוכלו להנות מלינה איכותית במלון ממילא.

מאת: שלום כהןבתי מלון09/04/181498 צפיות
אחד הדברים שמאפיינים את המלונות המובלים באילת זה עצם היותם מלונות אשר ניחנים בנוף קסום לים האדום. לפיכך כל אחד מכם בוודאי יהיה מעוניין ליהנות מאותו נוף

מאת: ליאורבתי מלון01/03/181577 צפיות
מלונות ספא בתל אביב, מושכים תיירים מישראל, ומחוץ לארץ. במלון ספא, יש ספא עם שפע של טיפולים מפנקים. חלק מבתי המלון בתל אביב, מתאימים לחופשה, וגם לאנשי עסקים.

מאת: SEOMANבתי מלון14/01/181482 צפיות
איך בוחרים מלון ספא בוטיק לחופשה רומנטית ומפנקת בצפון אשר לא תוכלו למצוא באף מקום אחר? יש מספר דברים שעליכם לעשות לפחות פעם אחת בחיים וזהו בהחלט אחד מהם.

מאת: שלום כהןבתי מלון05/01/181470 צפיות
כאשר אנו מרגישים שהחיים עמוסים מדי ושאנחנו צריכים לקחת הפסקה כדי לתת מרגוע לגוף ולנפש, חשוב שנקשיב לתחושה הזו ונצא לחופשה שתאפשר לנו לנוח כמו שצריך ולאגור כוחות עבור הימים הבאים. בדיוק עבור המטרה הזו קמו מלונות נפלאים באילת שמטרתם היא לספק מרגוע לגוף ולנפש, ולאפשר לנו לנוח מטרדות היום בסביבה רגועה בה נוכל להתפנק כמו שמגיע לנו ולחזור לשגרה שלנו עם חיוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica