חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המרוץ למיליון: מהו המזל שלך בגיוס כספים?

"מזל", "נס גלוי", "הצלחה בלתי מתוכננת", ועוד תיאורים כעין אלו, משמשים רבים מן המנהלים שבאים להתייעץ עמי לגבי גיוס המשאבים בעמותותיהם, ומספרים לי על תרומה שנכנסה באופן פתאומי, על סכום ענק שהגיע בנס לארגון, או על הפתעה שנפלה משמים באופן בלתי צפוי.

האמת היא שיש נסים בעולם, וארגונים רבים רואים באופן בלתי טבעי הצלחה בגיוס המשאבים לעמותותיהם. עם זאת, לא ניתן לסמוך על הנס בלבד, ו"מזל" שהוכיח את עצמו פעם אחת או אפילו פעמיים ויותר- אינו מבטיח לשוב לארגון גם בעתיד. לכן, בכדי למקסם את הליך פיתוח המשאבים בארגון ולייצר הכנסות קבועות- נדרשת הכנה של תוכנית עבודה אסטרטגית, מתוכננת מראש, ובעלת מדדים לבקרה.

המגזר השלישי עובר בשנים האחרונות תהליך של התמקצעות, במסגרתו מנכ"לים מבקשים להתפתח וללמוד את תורת הניהול בכללותה. בתחומים רבים נראה, שתורת הניהול הגנרית אינה מספקת מענה לצרכי הלמידה והפיתוח הייחודיים למנהלי עמותות בישראל, שבחלקן הגדול הן עמותות חברתיות, אשר במרבית הפעמים הוקמו מתוך חזון או צורך, אך ללא תוכנית עבודה מסודרת.

עם זאת, למרות המהפך בהטמעת ערכי הניהול הנכון, עדיין מתמודדים מנהלים בכירים של מוסדות וארגונים "כבדים" עם משימת גיוס המשאבים, ותוהים, כיצד ניתן לבנות מערך נכון ליצירת הכנסות קבועות עבור פעילותם המבורכת, כי גם אם היה להם "מזל" פעם אחת או פעמיים- אף אחד אינו מבטיח להם מזל חוזר.

 

תוכנית עבודה לפיתוח משאבים כנגזרת מהתוכנית האסטרטגית לכלל הארגון

 

כדי להבטיח את המזל האמיתי בארגונך- עליך לעבוד על פי תוכנית עבודה שנתית מסודרת.

תוכנית העבודה השנתית- תוכנית אסטרטגית- היא כלי בסיסי לכל ארגון, המהווה גורם מאזן בתחומים שונים.

תוכנית עבודה שנתית מהווה איזון עדין בין המצב הקיים- הנוכחי, שנשען על ניסיון העבר של הארגון, דרכי הפעולה שלו בתחומים השונים הנדרשים לפתחו, היציבות והבסיס לפעולותיו, לבין המבט לעתיד, המתמקד ברעיונות חדשים, יוזמות יצירתיות, ניסוי, תהיה והתפתחות.

בנוסף, תוכנית העבודה השנתית מהווה איזון גם בין מילוי הצרכים השוטפים של הארגון בטווח הקצר שהם השנה הנוכחית או השנה הבאה, לבין ראייה ארוכת-טווח , מונחית חזון, בסדר גודל של: איך ייראה הארגון בעוד שלוש שנים? חמש שנים? ואפילו בעוד עשר שנים?

קיומה של תוכנית אסטרטגית לכלל הארגון מהווה תנאי הכרחי ובסיסי לתכנון פיתוח המשאבים של הארגון.

בכדי ליצור תוכנית אסטרטגית לכלל הארגון- מומלץ לפעול בכלים אסטרטגיים בסיסיים כמו SWOT, או בכל כלי אחר שיסייע למנהל למפות את מקום הארגון, את הכיוונים אליו הוא רוצה להגיע, את החוזקות, את החולשות ואת היכולות שלו לצמוח במערכת הנתונה.

כנגזרת מבניית החזון הארגוני ותכנון הפעולות הנדרשות ליישומו- נדרשת תוכנית עבודה לפיתוח משאבים, שהיא זו שמהווה, בעצם,  את הזרוע הביצועית של החזון הארגוני, ומאפשרת לו לקרום עור וגידים במציאות.

אז אם אתה עובד לפי תוכנית עבודה מסודרת- כבר יש לך מזל, אבל אם אתה מאלו שעד כה סמכו על הנס, אבל רוצים לחוש את המזל בארגון על בסיס קבוע, אך הבעיה היא שאינך יודע כיצד לארגן תוכנית עבודה מסודרת לגיוס משאבים- במאמר הבא שלי אתן לך את הסודות והטיפים ליצירת תוכנית עבודה מסודרת לפיתוח משאבים.  

והעיקר- שיהיה לך הרבה הרבה מזל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
מנכ"לית "שם טוב" לגיוס משאבים | ייעוץ ארגוני | ניהול אפקטיבימומחית ובעלת ניסיון של 18 שנים בתחומי הניהול וגיוס המשאבים לארגונים ולעמותותיוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלךלקבלת סדרת טיפים מנצחת בנושא גיוס משאבים אפקטיבי לחץ כאן
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרה רוזנבוים

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208662 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172020 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica