חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מט"ח - אלגוטריידינג

מאת: אלגומט"ח28/08/20132152 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטח - קיצור מקובל ל"מטבע חוץ" ואחד המונחים אשר שגורים בפי הכלכלן המצוי, המשקיע, או הבנקאי. משמעות הביטוי "מטבע חוץ", הינו מטבע של מדינה זרה, המקובל המסחר הבינלאומי וכן במסחר בעסקת מטח, או מסחר במטבע חוץ. משמעם - החלפה של מטבע במטבע מסוג אחר, עם ערך כספי זהה. המסחר יתבצע בין צמד של מטבעות המעונה "קרוס" - מטבע אחר הוא המוביל, גם: מטבע הבסיס; המטבע האחר הינו המטבע המובל, גם: המטבע העוקב. שער החליפים מוצג במונחים של המטבע המוביל, ומתואר גם ראשון מתוך צמד המטבעות, כאשר אם שער היורו-דולר הוא 1.40, המשמעות הינה - תמורת 1.40 אפשר לרכוש יורו בודד. כך, כאשר ישנה התייחסות לשער היורו או שער הדולר במונחים של שקלים חדשים - הכוונה תהיה לשער יורו-שקל, או דולר-שקל - כאשר שער הדולר עומד על 4.3, המשמעות היא כי 4.3 שקלים ידרשו לרכישת דולר אחד.

שוק המטח - שוק הפיננסים המוביל

שוק המטח הינו השוק הפיננסי המוביל והגדול בעולם, ורק גדל והולך מדי שנה בהתמדה, בעוד נפח המסחור הממוצע היומי בו, עומד על יותר מ-4.5 טריליון (1000 מיליארד) דולר אמריקאי. מדובר בשוק המשוכלל בעולם, אשר מערב הרבה גורמים על פני הפלנטה. המסחר המטח מתקיים 24 שעות ביממה, חמישה ימים בשבוע, במספר גדול של מרכזים ברחבי העולם, כאשר העיקריים שבהם הינם - בריטניה, יפן וארצות הברית. המסחר מתנהל בהיקפים עצומים, אשר מונעים למעשה משחקנים שונים בשוק, להשפיע על תנועות השער, מה שיוצר שוק (יחסית) נקי ממניפולציות. המצב שונה כמובן בשוק המקומי. וגם בישראל - בנק ישראלי יכול להשפיע, באמצעות פעולות שונות של התערבות, על שערי המטבעות שנסחרים אל מול השקל. ניתן להיעזר בחברות מט"ח שונות, כגון ATRADE או יוטרייד (שמנהלה הוא אביב טלמור מסחר במט"ח).

כיצד מתבצע המסחר במטח

בעוד שבימים עברו היה המחסר במטח מוגבל בישראל, ובעיקרו התבצע בפינות רחוב, באמצעות חלפני כספים, הרי שבימינו, פתוח המסחר במטח לכל אחד ואחד, המעוניין למכור ולרכוש מטבע חוץ, בסניפי הבנק השונים, ואצל ברוקרים של מטח. על אף זאת, חייב שוק המטח את התפתחותו העצומה לרשת האינטרנט, שהרי מהיום בו החלה לגדול רשת זו, החלו חסמי המסחר במטח לקרוס, עד אשר הגיעו למצב הנוכחי, בו כל אחד ואחת יכולים לסחור מיידית, מכל מחשב אישי ומכל מקום על כדור הארץ, המחובר לרשת האינטרנט, תוך שימוש בתוכנות מסחר פשוטות, אותן ניתן להוריד בחינם.

היקפי מסחר ועמלות בשוק המטח

היקפי המסחר במטח הינם עצומים, ובין השאר אחראיים אף על ירידת העמלות והעלויות השונות הנלוות לביצוע עסקאות מטבע חוץ, אשר כיום עומדות על מספר פיפסים קטן עבור המטבעות הפופולאריים, מספר שגדל והולך, כאשר מדובר במטבעות נזילים פחות. "פיפס" הינו הערך הקטן ביותר עבור תנועה בשער מטבע מסוים, אשר ערכו 0.01%. שוק מטבע חוץ הוא בעצם השוק הפיננסי עם העמלות הנמוכות ביותר, ביחס לגובה העסקה. יתר על כן, מקובלות מאוד בשוק זה עסקאות המתבצעות על ידי מינוף. המינוף מוענק על ידי גופים פיננסים המציעים שירותים של מסחר במטח עבור לקוחות פרטיים. משמעותו - יכולת גבוהה יותר לביצוע עסקאות מטבע חוץ. למשל - מערבת מסחר במינוף של 1:100, למעשה מאפשר לסוחר במטח את הכוח המסחר של 100,000%, עבור כל 1000$ המופקדים בחשבון המסחר שלו. קיימות בשוק חברות מט"ח, ביניהן FXCM או יוטרייד מסחר במט"ח.

מטח - מסחר יומי

מאפיין המבדיל את שוק המטבע חוץ משווקים אחרים, כדוגמת שוק המניות, הוא נטיותו למסחר קצר מועד. מקובל בשוק זה לבצע מסחר לטווח ארוך, אולם רבים מהסוחרים יבצעו מסחר יומי - הכוונה, פתיחה וסגירה של פוזיציות (עסקאות מטח) פעמים מספר במשך יום המסחר, בעוד סיומו, נותרות כולן סגורות. זהו מסחר המתקרא "מסחר ספקולטיבי", אשר נפוץ ביותר בשוק המטבע חוץ, בשל התנודות המאפיינות אותו, עם כמות אינסופית של משתנים אשר משפיעה עליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלגו

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152458 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151900 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151977 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141961 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141855 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica