חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כבוד למת- זק"א תל אביב

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהזהות27/11/20091418 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

                        זק"א תל אביב- למות בכבוד

זה התחיל  כיום שיגרתי, כשאר ימי הסתיו באזור תל אביב. ביום רביעי בשעה תשע בבוקר קטע צלצול הטלפון את שיגרת יומו של חיים נוגלבלט. מעברו השני של הקו היה תורן המוקד  במשטרת מחוז תל אביב. השיחה הייתה קצרה וחטופה: "חיים, היה פיגוע המוני בדיזנגוף, אסוף את אנשיך ותגיעו מהר. צריכים אתכם כאן עכשיו". זו הייתה שיחה  ששינתה את מסלול חייו של הרב נוגלבלט ושל עוד מאות מתנדבים מסורים בכל הארץ.

בתאריך 19/10/94 התפוצץ לראשונה מחבל מתאבד בתוך אוטובוס בלב תל אביב. כתוצאה מהפיצוץ נרצחו ונפצעו עשרות אזרחים חפים מפשע.זירת הפיגוע הייתה שונה מהרגיל לשוטרי מחוז תל אביב. כמות ההרוגים והפצועים הייתה רבה ביותר. חלקי גופות הועפו מעוצמת הפיצוץ האדיר למרחקים. נדרש סיוע מיוחד לטיפול במתים.זו הייתה הסיבה שעמותת "חסד של אמת" הוזעקה למקום.

 פיגוע המוני נוסף בתל אביב ולאחריו בירושלים חייב את משרד הפנים והמשטרה להיערך באופן מיוחד באירועים קשים אלו. חיים נוגלבלט מונה להיות מזכיר הוועדה שבחנה את הנושא ואשר מסקנתה העיקרית הייתה למסד קבוצות מתנדבים במסגרת המשמר האזרחי תחת הכותרת "זק"א - זיהוי קורבנות אסון".

אנו בסיפה של שנת 2010, ישובים במשרדו של מנהל אגף הביטחון בעיריית בני ברק. משרדו של הרב חיים נוגלבלט מפקד יחידת זק"א תל אביב. מה השתנה מאז אותו פיגוע מכונן שאלתי אותו. "מודעות היא מילת המפתח" הוא ענה והסביר "אני גא ושמח לומר שמשטרת ישראל התפתחה מודעות עליונה לנושא כבוד האדם והבאת המת לקבורה הולמת בהתאם לאמונתו ודתו".

 במכון לרפואה משפטית באבו כביר נעשה הזיהוי הסופי והמדויק של המתים. לעתים הזיהוי הוא על שרידי גופות וחלקיהם. תפקידם החשוב ביותר של המתנדבים הוא אחד ויחיד, להביא את כל חלקי הגופות שנמצאו בזירה ובסביבתה לקבורה בכבוד. למת יש את הזכות להיקבר במלוא כל הכבוד ולמתנדבי זק"א יש את החובה המוסרית והמעשית לדאוג לכך. "ברור שאנו יהודים מאמינים. שכל אדם זכאי לכבוד בחייו ובמותו. מבחינתנו אין הבדל בין דת, גזע, מין ולאום כולם שווים בפני המוות וכולם זכאים שכל חלקי גופם יגיעו למנוחת עולמים" מציין הרב נוגלבלט.

 זק"א תל אביב הוא ארגון התנדבותי לחלוטין. מאה תשעים ושישה מתנדבי המשמר האזרחי פועלים במסגרתו ללא לאות יום ולילה, כחלק מהבנת ותפיסת ערך כבוד המת. כל מתנדב ביחידה נושא עימו תיק ציוד בסיסי לטיפול ראשוני בזירת מוות. ביחידה הפועלת במתכונת צבאית, יש כוננים קבועים במהלך כל השנה. קיימת רשת קריאה ברורה וידועה. הפיקוד ברור ומכוון למטרת אסוף חללים. כחלק משגרת הפעילות במחוז משטרת תל אביב מוזנקים מתנדבי זק"א לכל אירוע שבו יש מתים. מרד"מ המחוז מזעיק את המתנדבים באותה קריאה שבה מוזעקים החוקרים, טכנאי הזיהוי הפלילי ובעלי תפקידים נוספים. לא בכדי כיבד את היחידה המדהימה הזו ראש אגף קהילה ומשמר אזרחי, ניצב עוזי רוזן, בביקור מיוחד. לא בכדי הוא לא חסך מהם דברי שבח ותודה על פעילותם ומסירותם.

  כל מתנדבי היחידה הם מתנדבי המשמר האזרחי במסגרת יחידות מיוחדות. הם נדרשים לעמוד בכל הקריטריונים של מתנדבי המשמר האזרחי. הם עוברים הכשרות וקורסים שונים כחלק מובנה בטיוב  והתמקצעות בהתנדבותם. כל המתנדבים נושאים עליהם תמיד את תעודת המתנדבת ותגי הזיהוי של היחידה. מפקד היחידה המתנדב, משתתף בדיונים מקצועיים במסגרת המשטרה ודעתו נשמעת וחשובה כמו של כל קצין אחר במשטרה. ההנחיה המקצועית היא על ידי המחלקה לזיהוי פלילי במטה הארצי והפיקוד הוא על ידי אגף קהילה ומשמר אזרחי.

 הרב צבי חסיד, אחראי על המנהלה ביחידה. הוא המתנדב האחראי לקשר בין כל מתנדבי היחידה "ידו בכל ויד כולם בו" הגדירו אותו ובצדק. הרב איציק שיינפלד, הוא קמב"ץ היחידה ופועל ללא לאות לוודא שהיחידה תפעל היטב ובמקצועיות הגבוהה ביותר.

 היחידה מוציאה דו"ח תלת חודשי וסיכום שנתי המציג  טפול באלפי אירועי מוות מידי שנה במחוז תל אביב.הם מגיעים לפיגועים, למקרה מוות בלתי טבעי, התאבדויות, תאונות דרכים, סיוע לצה"ל,סיוע בטהרת מתים בבתי עלמין, סיוע בקבורת מתים, סיוע למשפחות ועוד מגוון פעילויות  קהילתיות וחברותיות. אלפי מקרים מהצד השני של החיים מקבלים טיפול מסור, אנושי ומנחם.

 "מי הם מתנדבי היחידה המופלאה הזו ?" שאלתי את רב פקד/ מיוחד חיים נוגלבלט. תשובתו הייתה פשוטה וישירה: "כל אדם אשר ידבנו לבו רשאי להתנדב. הוא חייב לעבור את המבחנים הנדרשים ממתנדב משמר אזרחי. יש לנו מתנדבים מכל רחבי האזור. אברכים בני תורה, סוחרים, ראשי ארגוני חסד כדוגמת הרב חנניה צ'ולק יושב ראש ארגון עזר מציון,בעלי עסקים,בוגרי יחידות קרביות, מנהלי תלמוד תורה ואחרים. כל המתנדבים מתחייבים לנושא אחד בלבד: כבוד המת בכפוף לפקודות המשטרה ולהנחיות רבני היחידה"

 איך מתגברים על ההבדל שבין החיים למוות? איך חוזרים לשגרה? איך ניתן לשכוח את המראות הקשים ואת מלאכת איסוף חלקי אדם שהיה חי עד לא מכבר? אלו שאלות קשות שהפניתי לרב נוגלבלט. "המעבר הזה מהפיגוע  שהוא התופת בהתגלמותה.גהינום כפי שאנו חושבים עליו אינו קל.אני חייב, לעשות את ההפרדה הרגשית בין שם לפה הבית.בין התופת לשלווה שבבית שלי. אשתי רבקה תומכת בי לאורך כל הדרך. היא תומכת בהתנדבות שלי ללא סייג כפי שכך כל הרעיות של המתנדבים שלנו".

 "ואיך היא חשה?" הקשיתי. "שוחח איתה" הוא ענה לי.חייג אליה ונתן לנו לשוחח. גברת נוגלבלט  היא אישה מאמינה ותומכת בפעילות ההתנדבותית  הכה קשה  של בעלה. "חיים אינו מחסיר מאיתנו מאומה. כאשר הוא עובר את סף הדלת הוא האבא, הסבא והבעל האוהב ואינו המתנדב, אנו מקפידים על כך. לעתים כאשר הוא נתקל במקרה מזעזע אשר סודק גם אותו הוא מדבר על כך ומקבל את מלוא ההקשבה והתמיכה שלי". עזר כנגדו במלוא מובן המילה, חשבתי לעצמי, כאשר הקשבתי למילותיה.

 לא יכול לסיים את הכתבה מבלי להבין . מאין הגעת לנושא זה?

 "אני מתנדב בנשמתי. כל הפעילות שלי מתמקדת ברצון לסייע לקהילה ולמדינה בה אני חי. הנתינה מגיעה ממקום דתי וערכי אותם קיבלתי מבית הורי. בצבא הייתי קצין בקבע וכאחראי על פינוי חללי החטיבה. בחטיבת גולני. במלחמת לבנון הראשונה, בתופת הלבנונית הבנתי ונוכחתי עד כמה חשוב למשפחות לדעת שנעשה כל מאמץ להביא כל אות וזכר מהבן לקבורה. חשוב למשפחות לדעת שהם קוברים את יקיריהם. לדעת שלא נשארו חלקים שלא נקברו בהתאם למצוות הדת. זה מה שנשאר למשפחה המתאבלת, זה מעין ציווי אלוהי שהוטל עלי."

 ובהיבט אישי, אני יושב מול אדם דתי, החדור אמונה ורצון להעניק. אדם המקדש את כבוד האדם ללא תמורה, ללא גמול כספי או גמול חברתי. אני יושב מולו וגא בו. גא במסירות. גא בתרומתו לחברה. גא בכבוד שהוא מעניק למת. מבין  ומעריך את משמעותו הנכונה של הביטוי : "אור לגויים".

ד"ר אבי זלבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112063 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111866 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119198 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112539 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא זהות

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149185 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: עצת נפשזהות06/10/132153 צפיות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

מאת: www.copy-writer.co.ilזהות12/06/132082 צפיות
קצת על מה שהקדמה עשתה לתודעה שלנו. קצת על ההתמכרות למסכים והרבה על הרצון לדעת את כל מה שלא בהכרח עושה אותנו יותר מאושרים.

מאת: דנה כותבתזהות06/12/1210857 צפיות
כבוד המשפחה הוא ערך עליון בחברה הבדואית וישנם מנהגים אשר מטרתם לתחום את האישה לספרה הביתית,לדכא את רצונה החופשי ואת תשוקותיה. בין המנהגים הללו קיים מנהג מילת הנשים.

מאת: מורן אופירזהות28/10/128359 צפיות
אך את רובן של הנערות והנשים מסבכות מחשבות אחרות, חששות מהלידה, הצירים, המחשבה שיווצר סיבוך וכמובן גם, פחדים רבים מההחלמה. בתור אישה שחותה על בשרה את השלב הזה יותר מפעם אחת, ההמלצה האיכותית שאני אתן לכן היא סה''כ להרהר ולחשוב אם איך מתמודדים עם כל חלק בעיתו, והחלק המהותי הינו ההכנה ללידה.

מאת: רונן רבינוביץ'זהות09/09/129128 צפיות
כיצד ניתן בעמוד אחד, להציג את תולדות עם ישראל, כולל מאורעות היסטוריים של ישראל והעולם, דמוגרפיה והגירה, אימפריות, תקופות, אישים, מנהיגים, ספרות ושפות?

מאת: יוסי קרמר זהות19/04/128784 צפיות
מיהו האינטרסנט? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica