חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חדשנות שיווקית או אסטרטגיה שיווקית - מה יקדם את העסק

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/20131464 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
פעם לא מזמן החיים של המשווקים היו קלים, היה רק מספר ערוצי טלוויזיה, כמה תחנות רדיו, מספר מצומצם של מגזינים ועיתון או שנים.  אם הצלחת לייצר מודעה או מסר מספיק מושך המוצר היה נמכר בקלות.

ובכן היום המצב השתנה, יש מאות ערוצי טלוויזיה, מילוני אתרי אינטרנט ומאות אלפי אפליקציות. שיווק מעולם לא היה תחום קל אבל הטכנולוגיה עשתה אותו קשה שבעתיים.

מה שפעם היה עניין של לפענח צורך ולתת הטבות ללקוח בהתאם דורש מאיתנו המשווקים לבנות חוויה מוטמעת שתניע לקוחות. זה אומר בגדול שאנחנו חייבים לשלב בצורה בלתי מורגשת סט חדש לגמרי של יכולות ומיומנויות. בעידן הזה קל מאוד לאבד את הכיוון בתוך ים המידע ופשוט לגרום לעסק שלך לשקוע, הנה כמה גלגלי הצלה ועקרונות שינחו אותך.

1. מקד את מטרת העסק שלך

 

כול כך הרבה דברים קורים בתחום השיווק כיום, כולם נאבקים לשרוד ולהישאר על הרגלים. באותו הזמן כול איש שיווק בכול חברה מרגיש את הלחץ להיות "מתקדם ומתוחכם"  ולשלב את המדיה והטכנולוגיה החדשה בתוך תכנית השיווק. למרות זאת, המדד לאסטרטגיה שיווקית נכונה הוא לא כמה גאדג'טים או טכנולוגיות משולבות בתחום אלא כמה אפקטיבי השיווק שלך והאם הוא פוגע בול במטרות. ולכן לצורה בה אתה מגדיר את הכוונה שלך תהיה השפעה משמעותית לעובדה אם העסק שלך יצליח או יעלם.

לצערנו יש נטייה למשווקים לאמץ מודל אחד ולהתאים אותו לכולם או לחלופין ליצור מודלים מסובכים על מנת לעצב מטרות שיווקיות. למרות זאת רוב העסקים יכולים להצליח במידה הולמת גם אם משתמשים בשלושה אלמנטים; מודעות, מכירות והפניה של לקוחות.

חייבים לציין שברוב החברות לא יצליחו לשלב תמיד את שלושת האופציות האלו, ישנם מותגים פחות ידועים, לאחרים יש בעיה להפוך מודעות או חשיפה למכירות בפועל ויש אחרים שצריכים לעודד הפניית לקוחות. בו בזמן שכול עסק צריך את שלושת האלמנטים כדי להצליח חשוב מאוד להיות מפוקס על מטרה אחת עיקרית או שהאסטרטגיה שלך תהפך לחסרת משמעות.

2. השתמש בקבוצות חדשנות על מנת לזהות, לבחון ולייצר הזדמנויות חדשות.

 

מנהלי שיווק הם אנשים עסוקים, הם חייבים לנטר את השוק שלהם בצורה אקטיבית יום יומית, לשתף פעולה עם אנשי פיתוח המוצר ולהריץ קמפיין פרסומי לקידום העסק. זה פשוט לא הוגן לבקש מהם לעמוד בשינויים התכופים בטכנולוגיות ובטקטיקות, במיוחד מכיוון שרוב החידושים האלה לא יהיו אפקטיביים.

לכן זה חיוני שיהיה לך צוות שמוקדש כול כולו לזהות את ההזדמנויות החדשות בשוק, כמובן שהרבה מהרעיונות שלהם יכשלו אבל יכול להיות שיהיו כמה רעיונות טובים שיחפו על השאר ויספקו את הסחורה. ברגע שהצלחת לממש את ההזדמנות בתכנית הפיילוט שלך זה הזמן לבצע אותה בעולם האמתי ולשלב אותה בתהליך האסטרטגיה הרגיל כטקטיקה חיונית להשגת מודעות, מכירות והפניית לקוחות.

3. הפרדה בין חדשנות לבין אסטרטגיה

לצערנו, בהרבה ארגוניים אסטרטגיה וחדשנות מוגדרים כקבוצה אחת מכיוון ששיניהן נתפסים כפעולות "שאנשים חכמים" עושים. כתוצאה מכך שחברות מגיעות לחלק של החדשנות הם מעדיפים לתת לאנשים הכי מוכשרים שלהם לטפל בכך, לביצועיסטים שמשיגים תוצאות.

זאת הסיבה שיותר מדי פעמיים קבוצת החדשנות מובלות על ידי מנהלים בכירים. מכיוון שחדשנות היא מצרך חיוני לעתיד של הארגון המשאבים שעומדים לרשותם הם גדולים ומרשימים, כול המשאבים על מנת שהם יצליחו, כשלון הוא לא אופציה.

למרות זאת, אסטרטגיה שונה מהותית מחדשנות. כפי שציינו קודם, אסטרטגיה טובה היא כזאת שמשיגה מטרות ספציפיות. למרות זאת חדשנות שמתמקדת ביצירת דבר חדש לגמרי יש מאין בדרך מצליחה הרבה פחות מהפתרונות הקונבנציונליים (לפחות בהתחלה), האמת היא שפיתוח וחדשנות היא עסק בעייתי. מכאן אנחנו למדים שכשלון הוא אופציה, וזו בדיוק הסיבה מדוע חברות הון סיכון שהמיקוד העיקרי שלהם הוא טכנולוגיה מצפים לכישלונות של חלק רחב מההשקעות שלהם. למרות זאת גם אתה מסתכן בכישלון עדיף שהוא יהיה לפחות זול ולכן המשאבים צריכים להיות מועטים.

4. מקד את העסק במעבר למטרות מטורגטות

 

הפוקס העיקרי בשיווק שלך התמקד בעבר ביצירת קמפיין פרסומי עם מסר מזמין ומגרה מה שהיה גורם להתעניינות של הלקוח וכך גורם למודעות שלו לעבוד שעות נוספות.  אבל המודל שבור לגמרי ואיבד את הרלוונטיות שלו. היום קמפיין שיווקי פרסומי אפקטיבי לא בהכרח יוביל למכירה אלא יש יותר סיכוי שיוביל לחיפוש באינטרנט, היכן שהתנהגות הצרכנים יכולה להיות מנוטרת ולאחר מכן להיות מטוגרטת (retargeted) על ידי המתחרים. אם אתה תיצור רק מודעות אצל הלקוחות שלך ולא תשקיע יותר יש סיכוי גבוה שדווקא תתרום להצלחה של המתחרים שלך.

מותגים מצליחים הופכים לפלטפורמות וצריכים לעשות יותר מלהניע אנשים לקנות, הם חייבים לגרום להם להשראה על מנת שיהיו חלק מהחוויה וזה אומר שהמשווקים צריכים פחות להתמקד במכירה אלא יותר בטכנולוגיה.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151986 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148479 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131318 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131347 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131218 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232283 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232308 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231541 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232408 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222786 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221313 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221366 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica