חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הזוגיות כבר לא מה שהיה כשהתחתנו

מאת: נוריתמשפחה וזוגיות - כללי18/09/2013799 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוגות רבים מלינים כי חיי הזוגיות שלהם נשחקו עם השנים והתשוקה, הסבלנות, הסובלנות ההדדית ומרכיבי זוגיות אחרים כבר לא כפי שהיו. אחד הסימנים בשחיקה בזוגיות הוא היעדר תקשורת בין בני הזוג, דבר הגורם בין היתר לחוסר כבוד הדדי וחוסר הערכה של האדם איתו אתם גרים תחת קורת גג אחת.

האם זה חייב להיות כך?
תלוי את מי שואלים. בתחילת הקשר הייתם צעירים יותר (גם אם זה נישואין שניים) נראיתם אחרת, חשבתם אחרת, הבנתם דברים בצורה שונה. עם השנים הגוף שלנו כבר לא אותו גוף של גיל עשרים, יש עלינו את טרדת היום יום ועול החיים. הילדים תופסים חלק נכבד מהזמן החופשי שיש לנו והדבר הראשון שמוזנח בגלל אילוצים הוא הזוגיות. אנו רואים בזה מובן מאליו. חסר הניצוץ בעיניים של תחילת הקשר, ההתרגשות מהדברים הקטנים שעשו לכם את זה ובעיקר חסר לכם הרצון להכיל אחד את השני. הטלוויזיה מדברת ברקע במקום שתדברו אחד עם השני, הילדים בארוחות מספרים את שעובר עליהם ועוד ועוד... ואז נוצר מצב שבעצם שני אנשים יושבים ביחד ולא ממש זוכרים מה הם עושים ביחד ללא נושאים משותפים לדבר עליהם, שלא לדבר על לצאת יחד לבלות. מצבים אלה יכולים להביא לתסכול של בני הזוג אחד מהשני, עד כדי אדישות. בחלק מהמקרים מחפשים בני הזוג ריגושים מחוץ לתא המשפחתי, במקרים אחרים כשזה גורם למתח בבית מפרקים את התא המשפחתי, ויש כאלה שממשיכים לחיות כך את כל מהלך חייהם מבלי למצות את הזוגיות. שני בני הזוג מתעוררים כל בבוקר ליד אדם זר.

האם אפשר לשנות הרגלים ישנים?
כל זמן שאנו מדברים על זוג שרואה שקיימת בעיה ורוצים לשפר את המצב ביניהם, עשינו כבר את הצעד הראשון בתהליך. מכאן המטפל הזוגי צריך להמשיך. חלק גדול בהצלחת הטיפול הזוגי תלוי בבני הזוג במידת שיתוף הפעולה שלהם והמחויבות שלהם לטיפול. במהלך טיפול משפחתי יכולים לעלות כעסים ישנים ויתכנו מצבים בהם אחד מבני הזוג יעלה נושאים שהשני בכלל לא היה ער להם בזמן התרחשותם ואילו בן הזוג השני נפגע מאוד ולא הוציא את זה כדפוס ההתנהגות שהיה נהוגה אז בבית. העלאה של נקודות כואבות ודיבור עליהן, בהתחלה בעזרת המטפל המשפחתי, יעזרו לבני הזוג לתרגל מחדש את "שריר" השיחה והדיאלוג ביניהם, דבר שלא היה בניהם זמן רב לפני תחילת התהליך. עם הזמן בני הזוג יגלו מחדש את השותף שלהם לחיים.

פתיחת פרק ב' בחיי הזוגיות
על מנת להצליח לפתוח את הפרק החדש בחיי הזוגיות שלכם, עליכם להיות מוכנים לעבור תהליך של "מתיחת שריר", תרגול מחדש של נושאים שלא הייתם מורגלים בהם קודם, כמו דברים קטנים של לצאת לבית קפה יחד, ולא לשתות יחד קפה בבית. לצאת לחופשה ללא הילדים, ולא לטפל בבני המשפחה ולברוח מהיחד שלכם. מילת המפתח היא מחויבות. בחרו מטפל זוגי, אשר יוביל אתכם להצלחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב תוכן גם לאתר התיירות טריפדיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית

מאת: נוריתמשפחה וזוגיות - כללי10/09/13823 צפיות
משפחות רבות מתמודדות עם אי הסכמה ואי מציאת דרך משותפת לשאלות יום יומיות באשר לתהליך הגידול המשותף של הילד. לפעמים מדובר על דברים יום יומיים קטנים, אבל מה קורה כשאחד מבני הזוג מתווה דרך אחת וההורה השני לא משתף פעולה, ובמקרים מסוימים אף הולך בדרך הפוכה להורה השני.

מאת: נוריתטיולים משפחתיים23/02/131080 צפיות
טיול עם ילדים יכול להיות חוויה משפחתית מדהימה, אך זה יכול להיות סבל מתמשך לכל המשפחה, הכל תלוי באיך מכינים את הטיול ומה מידת השיתוף של הילדים בכנת מסלול הטיול.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215141 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204660 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201168 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201460 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201422 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173098 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173402 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica