חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יועץ הליסינג המימוני אביהו הורוביץ - מהו ליסינג פרטי?


פרסומים רבים מחברות אין ספור עוסקים במונח "ליסינג פרטי". אנסה להציג כאן את האבחנות בין כל "שיטות" הליסינג, ומהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לצרכי אדם פרטי המבקש למצוא תשובה לצרכיו.

גם בישראל החלו להבין שנוחיות יחד עם חיסכון, חשובים יותר מהרגלים ו/או תחושות בטן. סוף סוף נמצאה הדרך הנוחה לרכישת מכונית ושימוש בה, גם למגזר הפרטי ולא רק לעסקי, באמצעות שיטת הליסינג הפרטי.

על מנת לשקול כדאיות ביצוע עסקת ליסינג פרטי בשיטה המוצעת, יש לבחון שתי נקודות: משך אחזקת כלי רכב חדש ואפשרויות מכירת כלי רכב משומש. ננסה לדון בשתי שאלות אלה ולבחון את הנובע מכך.

כמה זמן כדאי להחזיק כלי רכב חדש?

בעבר, כלי רכב היה יכול לשמש את המחזיק בו שנים רבות. בעשור האחרון החלו דברים להשתנות גם בתחום זה, וכלי רכב חדשים, טובים יותר ונוחים הרבה יותר עומדים לרשותנו ללא הרף.

כלי הרכב המתחדשים

הבנזין הפך למרכיב משמעותי

בשנים האחרונות מופנית תשומת הלב לכלי רכב חדשים המתחדשים כמעט כמו מכשירי הסלולר. החידושים הטכנולוגיים הגיעו גם לתחום כלי הרכב הפרטיים, והצגת כלי רכב חדישים, נוחים, מפנקים וזולים צצה מדי חודש. במציאות הזו, כמעט כל יצרני הרכב מנסים לפחות פעם בשנה להציג דגמים חדשים.

הנוחיות וצריכת הדלק

כלי הרכב החדשים מנסים להתמודד גם עם בעיית נוחיות הנהג וביטחון הנהיגה, לרבות הוספת גאדג'טים חשובים כגון מערכת שמע טובה יותר, בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע באמצעות ההגה, הוספת בלוטות' ועוד. אבל לא פחות, כלי הרכב החדשים מנסים למצוא דרכים להפחתת עלות צריכת הדלק.

בעבר, נושא צריכת הדלק לא היה מהותי, עליית מחירי הדלק הפכה נושא זה לחשוב ביותר. למעשה, עלותו הגבוהה של הדלק משפיעה על בחירת סוג הרכב בהתאמה לכמות הנסיעה אותו הוא מבצע. לצורך כך התייחסנו עת קבענו שיש לבחון את העלות מול התועלת, והסברנו כי כל תוספת עלות עקב כלי רכב משופר, צריכה להיבחן מול החיסכון הנובע מהפחתת צריכת הדלק.

כלי רכב חסכוני יכול להביא לחיסכון מול זה הפחות חסכוני, בסך של אלפי שקלים לשנה. נכון כי הקילומטראז' הוא זה הקובע, אבל כשמדובר בכלי רכב המשמש את המשפחה באופן פרטי (להבדיל מעסקי), בהתבסס על צריכת 20 אלף קילומטרים לשנה, החיסכון יכול להגיע לכדי 5,000 ש"ח לשנה! הדבר למעשה מוכיח כי כלי רכב חדשים לא מקנים נוחיות בלבד, אלא אף מאפשרים לחסוך סכומים ניכרים.

תקופת השימוש המומלצת

באופן כללי, כלי רכב מאבדים מערכם בשנה הראשונה את עיקר ירידת הערך. משפט זה נכון, אבל בעשור האחרון, חלו שינויים מרחיקי לכת. חברות רבות מסוגלות ליהנות מהנחה כה גדולה בעת הרכישה, עד כי נוסחת ירידת הערך משתנה. ללא התחשבות בגובה ההנחה, ירידת הערך של כלי רכב היא כמפורט בגרף שלפנינו:

ללא התחשבות בגובה ההנחה, אותה ניתן לקבל, ככל שעוברת תקופה ארוכה יותר, כך כדאיות האחזקה של כלי רכב עולה נוכח הירידה בגובה מרכיב ירידת הערך. נקודת המוצא היא כי מרכיב ירידת הערך הינו המרכיב החשוב ביותר באחזקת כלי רכב, אף כי לעלויות התחזוקה ישנה משמעות גבוהה גם כן. יחד עם זאת, כשמדובר על כלי רכב לצרכים פרטיים, והקילומטראז' המבוצע נמוך מ-20 אלף ק"מ לשנה, היה כדאי לשקול אחזקת כלי רכב אפילו לחמש שנים.

כיום, אם לוקחים בחשבון שניתן לקבל הנחה בעת רכישת כלי רכב חדש, השיקולים משתנים. כפי שעולה מהטבלה והגרף, אם לקחנו בחשבון מרכיב ירידת ערך בשנה הראשונה של כ-23,000 ש"ח, המשקף כמעט 2,000 ₪ לחודש, בגישה של קבלת הנחה בעת רכישה, השיקולים משתנה, ומרכיב זה יורד באופן חד.

בהנחה של קבלת הנחה ברכישת כלי רכב, נראה כי תקופת השימוש האידאלית מתקצרת, ואין שוב צורך בהארכת תקופת השימוש לחמש שנים. בהחלט אפשרי לקצרה.

כך בכלי רכב הנרכש עם הנחה, ירידת הערך המצטברת הינה 36,000 ש"ח על פני שלוש שנים, המשתווה ל-28%, שהיא כמעט כמו ירידת הערך של שנה אחת במקרה של היעדר הנחה. אם בעבר ניתן היה להבחין בכדאיות רבה על אחזקת כלי רכב למשך חמש שנים, עתה, עם יכולת קבלת הנחות, הכדאיות הלכה והצטמצמה, ומגיעה לכדי שלוש שנים.

מכירת כלי רכב משומש

יכולת מכירת כלי רכב משומש הולכת ופוחתת. למעשה מדובר בשוק הרווי בכלי רכב משומשים. לאחרונה הסברתי כי יש קושי להבין לאן נעלמים כלי הרכב המשומשים, וכי מגרשי מכירת כלי הרכב הולכים ומתמלאים. בפועל, המצב הולך ונהיה קשה הרבה יותר. רק המקצוענים יוכלו לעסוק בכך. אדם פרטי המנסה למכור כלי רכב, יוכל לקבל לעתים, מחיר הנמוך בעשרות אחוזים ממחיר המחירון, ומצב זה יילך ויחמיר.

פתרון הליסינג הפרטי הנכון

הפתרון של ביצוע עסקה שתימשך על פני שלוש שנים ותמנע מאיתנו לעסוק במכירת כלי הרכב בסופה, נראה כפתרון אופטימלי. המחשבה היא, כי בן אדם פרטי לא יכול ליהנות מהנחה בעת רכישת כלי רכב, וכי יתקשה במכירתו של כלי הרכב בתום שלוש שנות שימוש. הליסינג הפרטי הנכון, יאפשר מחיר נוח על פני תקופה של שלוש שנים, וימנע מאיתנו לעסוק במכירתו.

למעשה הליסינג הפרטי הנכון צריך להיות בנוי כך, שמקדמה צנועה תשמש לנו בסיס לביצוע עסקה על פיה הסכום הכולל שנשלם למשך 36 חודשים יהיה נמוך מ-50% מעלות כלי רכב חדש. מחיר זה יכלול את מרכיב הריבית, וכמובן את מרכיב הרווח. מצב זה כאמור יכול להתאפשר לחברת הליסינג רק בגלל גובה ההנחה אותה היא מקבלת כשהיא רוכשת כמות ניכרת של כלי רכב. ככל שהמקדמה גבוהה יותר, כך המחיר הכולל יהיה נמוך יותר. עוד נבהיר, כי בעסקה נכונה אין כל צורך לשקול אפשרות רכישת כלי הרכב בתום התקופה, שכן כאמור, באותה העת יהיו כלי רכב חדישים וטובים יותר.

אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל.

בימים אלו אביהו הורוביץ משמש כיועץ ליסינג

לפרטים נוספים לחצו - ליסינג - אביהו הורוביץ :

טל: 050-5332449

Horowitz.advisors@gmail.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

אביהו הורוביץ, בעל חברה ליעוץ ליסינג. החברה נותנת מענה לצורךהקיים לייעוץ מקצועי פיננסי וטכני גם בענף זה כמו ברבים אחרים בארץ. החברהמעניקה שרותיה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות ציבוריותמובילות בענפי המזון, השירותים, ההייטק, עיריות ומועצות אזוריות ועוד. ביןהיתר נמנים על קהל לקוחותיה חברת זוגלובק, טמפו, אופיסופט, פיתקית,אלקטרוטרם, יקבי ברקן ועוד.

טל: 050-5332449
מייל: Horowitz.advisors@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביהו הורוביץ

מאת: אביהו הורוביץליסינג והשכרת רכב04/12/135961 צפיות
ענף הליסינג עובר שינויים רבים לאחרונה. להלן תשקיף לשנת 2014. הטענה המרכזית היא שאנחנו נמצאים בתחילת תהליך עלייה במחירי הליסינג והצטמצמות פיזית של הענף כולו.

מאת: אביהו הורוביץחברה ומדינה - כללי18/09/131211 צפיות
במסגרת קיצוצים בתקציב המדינה, החליט האוצר לבטל את תכנית הגריטה. תכנית הגריטה נדרשת לא רק למען תועלת הציבור בעל כלי הרכב הישנים, אלא בעיקר לתועלת המדינה. רק היעדר מחשבה הגיונית אפשרה להגיע למצב זה, ונראה כי יש להעמיד את כלכלני האוצר שיזמו הביטול על טעותם. נסביר מדוע ביטול התכנית גורם נזק למדינה, ובעיקר לאוצר.

מאת: אביהו הורוביץליסינג והשכרת רכב13/06/13934 צפיות
כיום קיימת אנדרלמוסיה בענף כלי הרכב כתוצאה מחוסר תיאום בין משרדי הממשלה. נסביר את המצב ונבחן מהם התנאים הנדרשים לסיווג עסקת ליסינג מימוני כעסקה נכונה. כמו כן נראה מה ההשלכות של אי עמידה בתנאים.

מאת: אביהו הורוביץהודעות לעיתונות - כללי06/05/131122 צפיות
כלכלני האוצר מנסים לשנות את כללי המשחק של חברות הליסינג באמצעות שינוי תקנות מס חשובות. באמצעות חוק ההסדרים החדש, הם מנסים לקבוע עובדות, ומתעלמים מההשלכות הקשות העלולות לנבוע מהחלטות אלה.

מאת: אביהו הורוביץרכב25/04/131008 צפיות
שוק כלי הרכב בישראל עומד באמצעו של מהלך, שבא לענות על צרכי המשתמשים: כלי רכב חדשים, חסכוניים וזולים. לאחרונה החלו להיות זמינים כלי רכב משפחתיים חדשים, הזולים מאלה ה"רגילים", ובהחלט עונים לציפיות המשתמשים.

מאת: אביהו הורוביץרכב07/04/13941 צפיות
נדמה כי בסוזוקי לא קופאים על השמרים וממשיכים לחפש כיצד להתחדש ולגוון. חברת סוזוקי לא נשארת מאחור ומשדרגת את הסוזוקי המשפחתית לג'יפון.

מאת: אביהו הורוביץהודעות לעיתונות - כללי17/03/131101 צפיות
רנו קליאו RS הדור הרביעי מגיעה עם מנוע טורבו, תיבת כפולת מצמדים וגרסת קאפ מעולה. האם הדגם החדש של רנו קליאו יצליח בישראל ?

מאמרים נוספים בנושא ליסינג והשכרת רכב

מאת: אבי דוידיליסינג והשכרת רכב02/01/205341 צפיות
איזה רכב כדאי לנהג חדש לקנות

מאת: מאיה אהרונוביץליסינג והשכרת רכב24/06/192951 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על קניית רכב מחברות ליסינג- יתרונות וחסרונות, דגשים חשובים ועוד.

מאת: orya peryליסינג והשכרת רכב23/11/181345 צפיות
בשנים האחרונות, ישנה מגמה עולמית בקרב יצרניות הרכב השונות לשיפור והעלאת רמת הבטיחות של כלי הרכב השונים. מגמה זו היא מכוונת כמובן גם ליצרנית הונדה שרכביה מאובזרות ומצוידות במערכות רבות לשיפור והעלאת רמת הבטיחות הכוללות מערכות כריות אוויר מהמתקדמות ביותר, מערכת בקרה לסטייה מנתיב, שילדה חזקה ועוד

מאת: רוני הכהןליסינג והשכרת רכב17/02/181340 צפיות
הבחירה של דגם הרכב היא דבר שנתון לשיקול דעת בעלי השמחה והאופן שבו הם מעוניינים לחגוג את האירוע המשמח שלהם, ואם זה אומר כי לימוזינות מרגישות הרכב הכי אידיאלי לאותה הנסיעה אז בהחלט זו הדרך שבה יכולים לפעול כי לימוזינה היא לא כלי רכב אשר מיועד לאנשים עשירים בלבד ובהחלט לא רק עבור חתונה.

מאת: רוני הכהןליסינג והשכרת רכב22/05/172906 צפיות
בארץ ישנם ציי רכב יוקרה שבהן גם רכבים מסוג לימוזינה שיכולים לכבד כל סוג של מעמד ולהציע סוגים נהדרים של פינוק שחייבים לחוות לפחות פעם אחת בחיים האלה.

מאת: רוני הכהןליסינג והשכרת רכב13/03/172383 צפיות
בשביל מה קיימים רכבים מפוארים כדוגמת לימוזינה? רכב כזה ארוך שיש בו אבזורים יוקרתיים ואורך שמזכיר חיבור של שני רכבים יחדיו חייב לספק תוכן שפונה אל אנשים רבים כמענה לרמה כזו של פופולאריות.

מאת: ליאורליסינג והשכרת רכב02/02/162108 צפיות
השכרת רכבים בארץ מאפשרת למי שזקוק לרכב צמוד לתקופת זמן קצרה לקבל את מבוקשו. השכרת רכב בעולם התחילה בשנת 1918 ברחוב צדדי בעיר שיקגו שבארצות הברית. מאז מכוניות הפכו לדבר שכיח ונפוץ וכך גם חברות השכרת רכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica