חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אביהו הורוביץ - האם מדובר בדור חדש של כלי רכב?

מאת: אביהו הורוביץרכב25/04/20131007 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק כלי הרכב בישראל עומד באמצעו של מהלך, שבא לענות על צרכי המשתמשים: כלי רכב חדשים, חסכוניים וזולים.
לאחרונה החלו להיות זמינים כלי רכב משפחתיים חדשים, הזולים מאלה ה"רגילים", ובהחלט עונים לציפיות המשתמשים.

מאת: אביהו הורוביץ


כלי הרכב המשפחתיים בישראל – תמונת מצב


תחת הגדרה זו מצויים אותם כלי רכב המצויים אצל עיקר רוב בעלי הרכב בישראל. מדובר בכלי רכב עם 5 מקומות ישיבה, כשהחדשים שבהם מגיעים לעלות כוללת של קצת פחות מ-130,000 ₪. מדובר באותם כלי רכב שחברות הליסינג מציעות ללקוחותיהם, והם מהווים כ- 80% מסך כל כלי הרכב שבציי הרכב.

כלי הרכב המשפחתיים המסורתיים הולכים ומשתפרים. לאחרונה ניתן למצוא כלי רכב שמאובזרים להפליא וחסכוניים במידת מה.

בתוך מגוון כלי רכב אלה ניתן למצוא את הפורד פוקוס החדשה- , את היונדאיי איי 35, הקיה פורטה החדשה והסקודה אוקטביה 1.2 . הצפי הוא שבשנה זו נוכל לראות המאזדה 3 החדשה ואף את הסקודה אוקטביה המתחדשת.


אביהו הורוביץ - פורד פוקוס החדשה

הצורך בחסכון

מתחילת העשור הועלה מחיר הדלק בישראל בלמעלה מ- 50%, כך גם שווי השימוש, ומחירי כלי הרכב המשפחתיים שנסקו בעשרות אחוזים. התוצאה הסופית היא התייקרות אחזקת כל כלי רכב, בעיקר זה המשפחתי.

יהיה זה אך טבעי, שכל משתמש יחפש בעת חידוש/החלפת כלי הרכב הקיים, רכב שיוזיל עלויות אלה. לכך בא המענה בדמותם של מספר כלי רכב שאומנם קטנים במידותיהם בס"מ ספורים לעומת המשפחתיות הרגילות, אך מחירן זול בלמעלה מ-12%- למעלה מ- 12,000 ₪ !

כלי הרכב המשפחתיים החדשים

כללית, כלי רכב אלה נוחים והחדשים אף חסכוניים. כלי הרכב הרגילים, בעלי איבזור מסוג בלוטות', שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע ולעיתים גם בקרת מהירות.

כלי הרכב המשפחתיים הקיימים מחייבים בממוצע דמי השימוש של כ- 3,150₪ בחודש. מדובר בהחלט בסכום ניכר. בכלי רכב החדשים גובה שווי השימוש יהיה נמוך יותר. למעשה, כל עובד/משתמש המחדש את עסקת הליסינג שלו, שוקל מהי בחירתו בהתבסס בעיקר על גובה שווי השימוש אותו ישלם. המעסיק מצידו מתעניין בעלות הרכב מחד, ובצריכת הדלק מאידך.

החיסכון בראש מעייני הצרכנים

החיסכון המבוקש צריך להתייחס לכל מרכיבי העלויות לרבות עלות הרכב מחד, ושווי השימוש מאידך. שתי דרישות אלה מבוססות על הדרישה לשמירת נוחיות השימוש.


אביהו הורוביץ - קילומטרג' רכב פרטי רכב ליסינג

עלות הרכב- חסכון בצריכת הדלק

לכאורה, כל כלי רכב חדש, חסכוני יותר מזה הקודם. כיום יצרני כלי הרכב מנסים ככל יכולתם להשביח כלי רכב חדשים, תוך שימת דגש על חסכון בצריכת הדלק. כך לדוגמה, מגדילים את יעילות הנסיעה ע"י הגדלת מספר המהלכים, הפחתת המשקל וכו'.

מדד הנסועה, המשקף את כמות הקילומטרים שנוסעים כלי רכב, משקף כל נהגי הליסינג מבצעים כמות קילומטרים כפולה מהנהגים הפרטיים. כלומר, אם כלי רכב פרטי גומע בממוצע כ- 16,700 ק"מ בשנה,  כלי רכב בליסינג גומע בממוצע כ- 32 אלף ק"מ.

כמות הקילומטרג' הגבוהה בכלי רכב הליסינג משקפת חלק מהיתרון הטמון בעסקה מסוג זה. לפיכך הדגש צריך להיות על כלי רכב בעלי צריכת דלק נמוכה ככל הניתן. רק לצורך הדגשה, נבהיר כי הבדלים בק"מ זה יכולים להגיע למעלה מ- 5,000 ₪ לשנה בצריכת הדלק בין כלי רכב אחד לאחר.

המשפחתיות "האלטרנטיביות" לא כבשו את השוק

כבר מזה זמן, משווקים בארץ כלי רכב משפחתיים במימדים קטנים במקצת מאלה הרגילים. כך מדובר  במאזדה 2, יונדאיי איי 25, קיה ריאו וכו'. כלי רכב אלה משווקים מזה זמן אך, לא הצליחו לחולל "מהפך". הצרכנים לא השתכנעו כי הם יכולים לשמש תחליפיים לרכבים המשפחתיים הקלאסיים. מחירם אומנם נמוך יותר, אך התחושה היא כי הנוחיות פחות טובה, והחסכון הכולל אינו מצדיק שימוש בהם.



מהם כלי הרכב החדשים

כלי הרכב החדשים נבחנים בעיקר על בסיס חישובי החיסכון המופק מהם, וכמפורט לעיל, בהנחה שהנוחיות לא נפגעת.

בטרם נבדוק את איפיונם של כלי רכב אלה, נבחן עד כמה הם אכן חסכוניים ונוחים. בסיס חישוב החיסכון יכול להיבדק רק על ידי שימוש בנתוני המאמר שעסק בעלות מול תועלת.

כמובהר שם, יש לבחון מהי עלות כלי הרכב בטרם נערוך חשבון של החיסכון הצפוי ממנו. את בדיקת עלותו האמיתית נערוך על בסיס הערכות כלכלני חברות הליסינג, באמצעות המחיר שנידרש לשלם בעסקת ליסינג. מאידך, את קביעת צריכת הדלק, נבצע השוואה על פי נתוני מעבדה המפורסמים ע"י היצרנים. יובהר כי נתוני המעבדה יכולים לשמש רק כנתונים השוואתיים.

להלן טבלת השוואה בין כלי רכב מ"הדור הרגיל" אותו בחרנו- פורד פוקוס, כלי רכב משוכלל, נוח וחסכוני (יחסית), מול שני כלי רכב מ"הדור החדש"- פיג'ו 301 וסקודה ראפיד. שניהם עומדים בקריטריונים הנדרשים מכלי הרכב היקרים יותר, אף כי מימדיהם קטנים יותר מכמה ס"מ. יחד עם זאת, שניהם מוזילים באופן ניכר את שווי השימוש בהם מחויבים העובדים- בין 298 ל- 424 ₪ לחודש. הראפיד חסכוני מבין השניים בצריכת הדלק.


בתקופה הקרובה נראה אם אכן תמהיל כלי הרכב בקרב משמשי הרכב הצמוד אכן יגדילו חלקם של כלי הרכב מ"הדור החדש"- קרי כלי הרכב החסכוניים יותר.

אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג
לפרטים נוספים - אביהו הורוביץ :
טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

אביהו הורוביץ, בעל חברה ליעוץ ליסינג. החברה נותנת מענה לצורךהקיים לייעוץ מקצועי פיננסי וטכני גם בענף זה כמו ברבים אחרים בארץ. החברהמעניקה שרותיה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות ציבוריותמובילות בענפי המזון, השירותים, ההייטק, עיריות ומועצות אזוריות ועוד. ביןהיתר נמנים על קהל לקוחותיה חברת זוגלובק, טמפו, אופיסופט, פיתקית,אלקטרוטרם, יקבי ברקן ועוד.

טל: 050-5332449
מייל: Horowitz.advisors@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביהו הורוביץ

מאת: אביהו הורוביץליסינג והשכרת רכב04/12/135961 צפיות
ענף הליסינג עובר שינויים רבים לאחרונה. להלן תשקיף לשנת 2014. הטענה המרכזית היא שאנחנו נמצאים בתחילת תהליך עלייה במחירי הליסינג והצטמצמות פיזית של הענף כולו.

מאת: אביהו הורוביץליסינג והשכרת רכב23/10/132900 צפיות
פרסומים רבים מחברות אין ספור עוסקים במונח "ליסינג פרטי". אנסה להציג כאן את האבחנות בין כל "שיטות" הליסינג, ומהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לצרכי אדם פרטי המבקש למצוא תשובה לצרכיו.

מאת: אביהו הורוביץחברה ומדינה - כללי18/09/131211 צפיות
במסגרת קיצוצים בתקציב המדינה, החליט האוצר לבטל את תכנית הגריטה. תכנית הגריטה נדרשת לא רק למען תועלת הציבור בעל כלי הרכב הישנים, אלא בעיקר לתועלת המדינה. רק היעדר מחשבה הגיונית אפשרה להגיע למצב זה, ונראה כי יש להעמיד את כלכלני האוצר שיזמו הביטול על טעותם. נסביר מדוע ביטול התכנית גורם נזק למדינה, ובעיקר לאוצר.

מאת: אביהו הורוביץליסינג והשכרת רכב13/06/13934 צפיות
כיום קיימת אנדרלמוסיה בענף כלי הרכב כתוצאה מחוסר תיאום בין משרדי הממשלה. נסביר את המצב ונבחן מהם התנאים הנדרשים לסיווג עסקת ליסינג מימוני כעסקה נכונה. כמו כן נראה מה ההשלכות של אי עמידה בתנאים.

מאת: אביהו הורוביץהודעות לעיתונות - כללי06/05/131122 צפיות
כלכלני האוצר מנסים לשנות את כללי המשחק של חברות הליסינג באמצעות שינוי תקנות מס חשובות. באמצעות חוק ההסדרים החדש, הם מנסים לקבוע עובדות, ומתעלמים מההשלכות הקשות העלולות לנבוע מהחלטות אלה.

מאת: אביהו הורוביץרכב07/04/13940 צפיות
נדמה כי בסוזוקי לא קופאים על השמרים וממשיכים לחפש כיצד להתחדש ולגוון. חברת סוזוקי לא נשארת מאחור ומשדרגת את הסוזוקי המשפחתית לג'יפון.

מאת: אביהו הורוביץהודעות לעיתונות - כללי17/03/131101 צפיות
רנו קליאו RS הדור הרביעי מגיעה עם מנוע טורבו, תיבת כפולת מצמדים וגרסת קאפ מעולה. האם הדגם החדש של רנו קליאו יצליח בישראל ?

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213823 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213954 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214135 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204602 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195567 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196262 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193505 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica