חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

א-ב בניהול תיק השקעות

השקעות בשוק ההון הופכות להיות שיטה יותר ויותר פופולרית להגדלת ממון. השקעות בשוק ההון הינם למעשה הימור מחושב המתבסס על מעקב תמידי ונתונים סטטיסטים על תנודות השוק.

מהו תיק השקעות?

ניהול תיקי השקעות הינו המרכז של כל הנכסים הפיננסים- כלומר ההשקעות בשוק ההון, בנדל"ן ובבנק של אדם פרטי או של חברה. ההשקעות הנפוצות ביותר הינן השקעות במניות, השקעות באגרות חוב והשקעות במטבע זר. רכישת מנייה משמעותה השתתפות בניהול וברווחים של חברה מסוימת, ככל שלאדם יש יותר מניות בחברה כך יכולת ההשפעה שלו על פעולותיה גדלה. אגרות חוב הינן למעשה הלוואות פרטיות אשר הנותן אותם בא על שכרו באמצעות גביית ריבית על תשלום החוב. השקעות במטבע זר נעשות באמצעות רכישת מטבע זר במגמת עליה ומכירתו לאחר שעלה ערכו.

האם כדאי לנהל תיק השקעות עצמאי?

כאמור, ניהול תיקי השקעות הינו הימור המתבסס על צפי מחושב של תנודות השוק. יש לכך שתי משמעויות חשובות עבור האדם הפרטי: א. בכדי להשקיע באופן נכון צריך להכיר את השוק ואת מונחיו היטב, לדעת לקרוא נתונים סטטיסטים ולהגיב אליהם בהתאם. ב. את התצפיות סטטיסטיות בשוק ההון יש לעדכן בהתאם לתנודות השוק היומיומיות, אנשים מרוויחים ומפסידים סכומים גבוהים בדקות ספורות. על כן ניהול תיק עצמאי דורש ידע רב וחשוב מכך זמן רב אשר מוקדש לעיון אינטרנטי בתנועות השוק בזמן אמת. אם אין בידכם את הידע והזמן, מומלץ לבחור מנהל תיק השקעות שיעשה את העבודה בשבילכם.

כיצד צריך להיערך לקראת פגישה עם מנהל תיק השקעות?

גם אם בוחרים להעביר את ניהול התיק לידי מנהל תיק השקעות אין זה אומר שכל האחריות מוסרת מעליכם. כדי שניהול התיק יהיה אפקטיבי ויענה נכונה לצרכים שלכם עליכם להחליט מראש על מספר קווי יסוד. ראשית, עליכם להגדיר את מטרת ההשקעה שלכם. בהתאם למטרת ההשקעה החליטו האם אתם מעוניינים בהשקעה לטווח ארוך- חיסכון לפנסיה או לילדים, או השקעה לטווח קצר כמו טיול או רכישת דירה. לאחר שהגדרתם מטרות וטווחים החליטו מהי רמת הסיכון אשר אתם מוכנים לקחת.

כיצד בוחרים מנהל תיק השקעות?

בשל הפופולריות של התחום, ישנם כיום גופים רבים המעניקים שירות של ניהול תיקי השקעות. כדאי לבחור בגוף או אדם פרטי בעל שם והמלצות ברות סמכא. על מנהל התיק שלכם להיות בעל ידע וניסיון מוכח בתחום ההשקעות. ההחלטות של מנהל ההשקעות שלכם ישפיעו מאוד על עתיד הונכם המושקע ולכן זהו סעיף שאין להתפשר אליו. כאשר פותחים תיק השקעות, פעמים רבות ניתנת למנהל תיק ההשקעות גישה חופשית לחלק מחשבון הבנק שלכם. כדי לוודא שהאמון שלכם במנהל התיק אכן ראוי, בקשו ממנו שקיפות מלאה בעל המתרחש בתיקכם. כיום מקובל לפתוח עבור משקיעים דפי אינטרנט מכוונים בהם הם יכולים לצפות במצב תיק ההשקעות.

מהו המדיום המומלץ לניהול כספי ההשקעות?

כאמור, תחום ההשקעות בשוק ההון הינו תחום שיש בצדו סיכון. על כן, אם בחרתם להשקיע, דאגו להבטיח את עצמכם. הגדירו סכום אותו אתם רוצים להקדיש להשקעות. הפרידו סכום זה מחשבון העובר ושב כדי להבטיח שההשקעות שלכם לא יזלגו לכספים המיועדים לתחזק את חיי היום יום שלכם.

 



תגיות המאמר: ניהול תיקי השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20932 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201003 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191092 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191389 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191131 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191437 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195880 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211361 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208740 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202959 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193019 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181370 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172026 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica