חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חימום תת רצפתי - חורף חם, בטוח, חסכוני

מאת: אלי משיחבית חכם06/12/20133598 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חימום תת רצפתי – חורף חם, בטוח וחסכוני

חימום תת רצפתי, חימום במזגן, חימום בסולר – איזה חימום יתן לך את החורף החם, הנעים והחסכוני ביותר?

בחשיבה על חימום הבית בחוקף נכנסים שיקולים רבים. לקראת בניה או שיפות הבית שיקולי חימום הבית עולים והדילמה באיזו מערכת חימום לבחום עולה שוב על הפרק.

בטרם הבחירה באיזו מערכת חימום לבחור, חשוב להבין כלל חשוב מאד, החום עולה כלפי מעלה. חום נוטה לעלות וככל שמערכת החימום ממוקמת גבוה יותר, כך מתבזבזת יותר אנרגיה על חימום החלק העליון של הבית.

בחירת מערכת חימום לבית מורכבת לרוב משלושה שיקולים עיקריים; בטיחות, עלויות שוטפות, אוירה ונוחות.

בטיחות-

מערכת חימום תת רצפתי והתקנת מזגנים הינם האפשרויות הבטוחות ביותר לשימוש. החום המופץ תואם לטמפרטורה הרצויה בבית ואין כל סכנה בעת נגיעה במערכת או בתפעולה. מערכות חימום הפועלות על סולר, כמו רדיאטורים, אינן מגיעות לטמפרטורות גבוהות ואין כל סיכון בסביבתם. תנור סולר הממוקם כמו קמין מגיע לטמפרטורות חמות ויש להיזהר בסביבתו. משפחות רבות, במיוחד אלו עם הילדים הקנטים, מקפידות לשים סביב התנור הגנה מפני פגיעה.

עלויות שוטפות-

סביב שנות השמונים, הסולר היה במחיר מציאה, עלויות החימום בסולר היו המשתלמות ביותר ולכן בתים רבים נבנו עם מערכות חימום הפועלות על סולר. הסולר חימם מים שעברו בצינורות תחת הבלטות והגיעו לרדיטורים שהונחו על קירות הבית. מאז שנות השמונים עלויות הסולר הפכו להוצאה משמעותית לכל משפחה והשימוש בו לצרכי חימום הולך ופוחת.

לעומת הסולר, החשמל מפוקח על ידי המדינה ועל אף עליית המחירים, נחשב לזול בהרבה מהסולר. החשמל משמש לתפעול המזגן ובחלק ממערכות חימום תת רצפתי. המזגן נחשב לחסכוני בצריכת החשמל ובמקרה שהונח באזור התחתון של החדר, בעת חימום ניצול האנרגיה יהיה גבוה ביותר. חימום תת רצפתי חשמלי מונח בתחתית הבית ומנצל את כל אנרגיית החשמל לחימום. מערכת חימום תת רצפתי המשתמשת במתכת אמורפית תהיה צמודה לבלטות/ פרקט וכל החום שייפלט ממנה ישלח ישירות לחלל החדר וחימום. מערכת חימום תת רצפתי בעלת ניצולת אנרגיה מקסימלית עשויה להגיע לחשבון חשמל דומה לזה של המזגן.

אוירה ונוחות-

נוחות זהו עניין אינדיווידואלי, אך באופן כללי המזגן נוטה לייבש את האויר יותר משאר מערכות החימום הקיימות. חימום בקמין סולר יעניק מעבר לחימום גם מראה נעים בבית, רבים בוחרים לשים את הקמין בסלון כדי לראות את האש הבוערת בו. גם שימוש בסולר למערכת רדיאטור תעניק אויר נעים בבית.

שלא כמו שתי המערכות הראשונות; מזגן וסולר, במקרה של חימום תת רצפתי אין מה לראות, הבית "פשוט" חם. טרמוסטט שולט בטמפרטורה של כל חדר, והמראה היחיד הוא מראה הטרמוסטט שמושקע בקיר בגובה של כמטר מהרצפה. בבתים בהם מותקנת מערכת חימום תת רצפתי, ניתן ללכת יחפים בבית גם בחורף וכשחם ברגליים, חם בכל הגוף.

בחירת חימום תת רצפתי לבית מהווה שיקול תקציב ואוירה בה תרצו לחיות. יותר ויותר משפחות בוחרות לשלב מערכות חימום בשל החורף הישראלי שידוע בשינויים קיצוניים. רוב המשפחות בוחרות את אופן החימום לפי התקציב והעלויות השוטפות, בשילוב הרצון להנות כל החורף מחימום זול, נעים ובטוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חימום תת רצפתי בטכנולוגיה מתקדמת.

נשמח לענות על כל שאלה, לב החשמל

04-8204422

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי משיח

מאת: אלי משיחבית חכם06/01/145050 צפיות
חימום תת רצתי מעניק לבית יתרונות רבים, בעיקר חימום נעים וניצול מקסימלי של החימום אשרנוטה לעלות כלפי מעלה. מדוע מערכות חימום תת רצפתי תופסות תאוצה ואיך זה שניתן דווקא איתן לחסוך בחשבון החשמל החודשי, קראו את המאמר.

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181552 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181426 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181491 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181656 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171630 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica