חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המטבח- לב הבית

מאת: קונספטשיפוצים08/12/2013618 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם נבדוק מהי ההגדרה המילונית של "מטבח", נראה שמדובר בחדר בבית המגורים, שייעודו הוא הכנת מזון. אך כולנו יודעים שהמטבח טומן בחובו הרבה יותר: המטבח הוא הלב הפועם של הבית. הוא אמנם אכן משמש להכנת מזון לארוחות של בני הבית,  אבל המטבח הוא גם הרבה מעבר לכך, ובכל בית הוא המקום שבו קיים הסיכוי הרב ביותר למצוא התקבצות של בני משפחה, אם באופן מתוכנן ואם באופן ספונטני, רק כדי לחטוף איזה נשנוש קטן מהמקרר.

המטבח בעבר ובהווה-

אם נהיה מעוניינים לבחון את השינויים שחלו בעיצוב מטבחים על רצף הזמן, נוכל לראות בנקל שהמטבח הביתי השתנה בהתאם לטכניקות הבישול שהיו נפוצות בתקופה הרלבנטית.

כך למשל, המטבח בעת העתיקה, היה ממוקם במקום הגבוה ביותר בבית- על מנת שהאש העולה ממדורת הבישול תמצא את דרכה החוצה במהרה.

לעומת זאת- בימינו המודרניים, המטבח כולל בדרך כלל- בנוסף למשטחי עבודה, גם מכשירים חשמליים רבים המסייעים רבות בהכנת האוכל (למשל בלנדר, מיקרו- גל), אכסונו (למשל מקרר) ונקיונו (למשל טוחן אשפה).

מעניין יהיה לראות מה יביא עימו העתיד מבחינת חידושים מודרניים שיקלו על חיינו במטבח אפילו עוד יותר.

נחזור להווה- טיפים לתכנון מטבח מנצח:

עיצוב של מטבח הוא חוויה סובייקטיבית, שכן יש להתאים חיפוי למטבח ועיצוביןם נוספיםלפי מראה כוללי של מטבח ולפי המשתמשים בו, לצרכיהם,  לסגנון חייהם ולהרגלי האכילה שלהם. כך למשל, משפחה בת 7 נפשות תזדקק למקרר גדול, שאת גודלו יהיה הכרחי לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטות לגבי עיצוב הארונות וחלוקת חלל המטבח.

נראה שהדרך הטובה ביותר לעצב מטבח- היא להגיע, חמושים במידות המטבח לאורכו, גובהו ורוחבו, מראה  וחומרים כמו בריקים לעיצוב מטבח בהם אתם מעוניינים שתתבצע העבודה וחומרים נוספים שהכנתם מבעוד מועד, אל מעצב מטבחים מעוצבים מנוסה.

מעצב המטבח יסייע לכם להבין מה חייבים להיות העקרונות המנחים של המטבח אשר יהיה אופטימלי עבורכם לאחר מכן, בהתאם לעקרונות מנחים אלה, הוא יסייע לכם לעצב, או אף יעצב עבורכם מטבח נוח, פונקציונלי, מרווח ככל שניתן, וכמובן- מרשים מבחינה אסתטית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קונספט בטון - http://www.conceptbeton.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קונספט

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232665 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223319 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212882 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211353 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211230 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201405 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica