חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק פינוי בינוי – פיצויים

ממשלת ישראל, אשר קיבלה החלטה אסטרטגית לעידוד פרויקטים בתחום הבנייה במסגרת תכניות פינוי בינוי, הובילה לחקיקתו של חוק פינוי בינוי-פיצויים בשנת 2006. חוק זה נועד בראש ובראשונה להסדיר את נושא הפיצוי לו זכאים דיירי המבנה הישן העומד במקום, ובמקביל הוא נחקק לצרכי התמודדות עם התנגדותם של מספר דיירים המסרבים לקבל את תנאי ההסכם המתגבש ואופי הפיצוי.
פינוי ובינוי- הראייה האסטרטגית
פינוי בינוי היא למעשה תכנית מתאר ארצית (תמ"א 35), אשר הוכרזה כמדיניות בנייה רשמית של משרד השיכון בשנת 1998. מדיניות זו מהווה את אחת התכניות האסטרטגיות ביותר של מדינת ישראל בכל הקשור לייעוד קרקעות קיימות לצרכי מגורים עתידיים. בהתאם לחוק תכנון ובנייה משנת 1965, נקבע כי ההכרזה על מתחם מגורים מסוים כמתחם פינוי בינוי תהיה בסמכותה הבלעדית של משרד השיכון הפועל מטעם ממשלות ישראל השונות.
עם הכרזת משרד השיכון על תכנית פינוי בינוי כמדיניות רשמית של המשרד, נעשו לא מעט ניסיונות ליישום הליכי פינוי ובינוי בכל רחבי הארץ, אך אי הסכמתם של מספר דיירים במבני מגורים מסוימים (אשר נכללו בתכנית) הכשילו את יציאתה לפועל של התכנית. חוק פינוי בינוי-פיצויים, נועד בין היתר למנוע הישנות של מקרים אלו, והוא מגדיר באופן מסודר את זכויות הבנייה ליזמי הפרויקט, היקף הפיצויים לבעלי הנכסים במבנים הקיימים וכמו כן את התחייבויות היזם כלפי בעלי הנכס.
בין יתר ההתחייבויות מצידו של יזם הפרויקט תמצאו: התחייבות לאספקת דירה חדשה לבעלי הדירות המפונים במסגרת הליך יישום התכנית, התחייבות למתן שכר דירה לבעלי הנכס המפונים לאורך כל תקופת הבנייה של הפרויקט החדש, התחייבות לתשלומי הארנונה בגין שטח הדירה הישנה לאורך כל תקופת הבנייה ועוד.
בחודשים האחרונים אנו עדים ליותר ויותר מתחמי מגורים ישנים המצטרפים לתכניות בינוי פינוי בשטחן, וזאת במסגרת החלת חוק פינוי בינוי- פיצויים.

 



תגיות המאמר: תמא 38, פינוי בינוי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פינוי בינוי |  התחדשות עירונית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פינוי בינוי

מאת: פינוי בינויבניין ואחזקה - כללי19/06/14850 צפיות
מהו חוק פינוי בינוי? חוק פינוי בינוי קיים כבר משנת 1965, ועבר תיקון משמעותי בשנת 2006. זהו חוק הוא חוק אשר מיועד לסייע הן לדיירים של בניינים ישנים, הן לקבלנים וליזמים והן למדינה עצמה. חוק פינוי בינוי מתייחס לבניינים ישנים, אשר סובלים מבעיות בטיחותיות שונות, כמו אי עמידה בתקנים נגד רעידות אדמה, פגעים מסוכנים וכן הלאה. החוק מאפשר לקבלנים להרוס את הבניין ולבנות בניין חדש במקומו, לאחר שאסף הסכמות מ-80% מדיירי הבניין לפחות. הדיירים מקבלים פיצוי על תקופת הבנייה ומקום מגורים חלופי, ולאחר מכן זוכים להט

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222818 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223131 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211569 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211760 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica