חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו תהליך פינוי בינוי

מהו חוק פינוי בינוי?

חוק פינוי בינוי קיים כבר משנת 1965, ועבר תיקון משמעותי בשנת 2006. זהו חוק הוא חוק אשר מיועד לסייע הן לדיירים של בניינים ישנים, הן לקבלנים וליזמים והן למדינה עצמה. חוק פינוי בינוי מתייחס לבניינים ישנים, אשר סובלים מבעיות בטיחותיות שונות, כמו אי עמידה בתקנים נגד רעידות אדמה, פגעים מסוכנים וכן הלאה. החוק מאפשר לקבלנים להרוס את הבניין ולבנות בניין חדש במקומו, לאחר שאסף הסכמות מ-80% מדיירי הבניין לפחות. הדיירים מקבלים פיצוי על תקופת הבנייה ומקום מגורים חלופי, ולאחר מכן זוכים להטבות משמעותיות בבניין החדש שנבנה ובדירות הפרטיות שלהם.

הצד של דיירים

מכיוון שאנו חיים במדינה דמוקרטית, אי אפשר פשוט להרוס כל מבנה ישן. יש צורך בהסכמה של 80% מן הדיירים בבניין לביצוע התוכנית. אם הושגו די הסכמות, גם דיירים שלא הסכימו מחויבים לשתף פעולה עם התוכנית. כל הדיירים מקבלים פיצוי או מקום מגורים חלופי, ולאחר שמסתיימת העבודה, הם נכנסים לדירה חדשה, שערכה עולה בהרבה על ערך הדירה הישנה שלהם. הדיירים מקבלים דירות מורחבות, בניין עם מעלית ולעיתים גם תשתיות חדשות בסביבת הבניין.

הצד של המדינה

המדינה מרוויחה רבות מפרויקטים של פינוי בינוי – נבנות תשתיות חדשות, מחירי הנדל"ן יורדים ונוצר שיפור בשכונות ותיקות, כל זאת מבלי שהמדינה תצטרך להוציא כספים לצורך השיכון. בגלל הרווח הגדול של המדינה מפינוי בינוי, מעניקה המדינה הטבות רבות לקבלנים אשר מוציאים את הפרויקטים הללו לפועל, כמו למשל ביטול תשלום מס היטל השבחה, אשר מוטל בדרך כלל על נכסים ששוויים עולה.

פינוי בינוי – הצלחות

בישראל ישנם כיום כ-70 פרויקטים של פינוי בינוי אשר מתבצעים בפועל. באחד מן הפרויקטים המצליחים הוקמו 513 יחידות דיור חדשות במקום 170 יחידות דיור שהיו קיימות לפני הפרויקט. הרבה מאד פרויקטים הצליחו וממשיכים להצליח, ומעניקים לאנשים רבים אפשרות דיור בכבוד, כמו גם שדרוג משמעותי לדיירים שכבר גרים במבנים הללו. חשוב לדעת, כי לא כל שטח מתאים לפרויקט פינוי בינוי. המדינה היא זו שקובעת אלו שטחים מוגדרים כשטחי פינוי בינוי, בהתאם לחוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פינוי בינוי |  התחדשות עירונית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פינוי בינוי

מאת: פינוי בינויבניין ואחזקה - כללי05/01/14884 צפיות
אחת הסיבות המרכזיות המונעות את הוצאתן לפועל של תכנית פינוי בינוי רבות, מתקשרת לנושא הסדרת הפיצוי לו זכאים בעלי הנכסים המתגוררים במבני המגורים הישנים המיועדים להריסה, פינוי ובינוי מחדש.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222799 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223109 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211370 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211329 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211588 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211562 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211750 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica